ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

GTT schreef:
CChris schreef:
Gerard race GT schreef:GTT heeft standaard al een drukregelaar op de rechter kokerbalk (vanuit binnen in de auto gezien :wink: ) zitten in de motorruimte.
en euhm waar zit die dan, ik heb me hele blok eruit gehad, heb alles zelf gedaan en dat ding ben ik toch niet tegengekomen, miss staat het er niet op bij mij?
hij zit op iedere gtt :)
dit is em.........
[img]http://img49.imageshack.us/img49/7526/1313176ro3.jpg[/img]

en hier zit ie bij de rode pijl.......
[img]http://img135.imageshack.us/img135/5104 ... ijlcg9.jpg[/img]
R 5 Convertible Rulezz
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

het eerste wat ik dus aan t doen was, was zoeken in t topic van roy :P (Y)
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Haas schreef:het eerste wat ik dus aan t doen was, was zoeken in t topic van roy :P (Y)
die heeft idd veel handige foto's in zn topic staan :D khad ze nog op mn pc staan dus ik denk, ik upload ze ffies.......
R 5 Convertible Rulezz
GTT
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 11:05
Locatie: Belgium

ahzooo daar zit die dus, maarja nu komt het, mijn setup is gemaakt voor 1.4 bar te draaien, ik heb er nog een 20j oude pomp opstaan en die zou dus vervangen moeten worden als ik genoeg peut wil krijgen.

nu wou ik weten of er ook gewoon andere benzinepompen oppassen of moet ik maar gewoon die bij MB gaan halen...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

volledige informatievoorziening helpt vaak een hoop ;)

(Y)
GTT
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 11:05
Locatie: Belgium

Haas schreef:volledige informatievoorziening helpt vaak een hoop ;)

(Y)
:lol:
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

vraagje,

waardoor kan een te hoge carterdruk veroorzaakt worden?
Heb het idee dat bij beetje belasting mn GT de olie uit de peilstok drukt.
Is geen originele peilstok,is er een met een temp-sensor.

De complete carterventilatie is gemonteerd op een catchtank,
beide slangen zijn vrij en hier voel je ook "druk" uitkomen tijdens het draaien.

gr Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

versleten zuigerveren, maar dat wist je zelf ook al wel .. :)

verder...geen idee :P
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

klephoedjes los of versleten, versleten zuigerveren en/of kantelende zuigers. of scheur in de koppakking tussen cilinderwand en oliekanaal.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Haas schreef:versleten zuigerveren, maar dat wist je zelf ook al wel .. :)

verder...geen idee :P
Zou kunnen,is een nwe VEGE motor die nu ca 20dkm gedraaid heeft.
Lijkt me toch niet dat dat de oorzaak is,verdenk eerder de optie van Gerard dat het de koppakking is.
Lijkt ook onder het uitlaatspruitstuk te lekken aan de distributiezijde,
denk dat we het blok eens uit de auto gaan halen voor inspectie :(
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Alpine schreef: Zou kunnen,is een nwe VEGE motor die nu ca 20dkm gedraaid heeft.

Zoek maar eens op deze site over VEGE blokken,zijn de meningen nogal over verdeelt...... :wink:

Hoe los zit je peilstok??,als ie erg los zit,ff met een tang het pijpje wat inknijpen (Y)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Pijlstok zal ik eens vervangen voor de originele,
kijken of het dan nog "lekt"

Verder geen problemen met het blok,
en over verdeelde meningen heb ik idd wel wat gelezen :p
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Is het carterventilatie systeem origineel, of zit er een of ander bling bling vaatje op ?
rev it like a rental
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

ff vraagjes

vanaf het kraantje dat ik bij mijn voeten heb om de turbodruk te verhogen lopen twee slangen de moterruimte in. Deze zijn aangesloten op punten A en B op de foto. B is aangesloten op het gedeelte waar het metalen klemmetje op zit. (is wat lastig te zien)

1)Wat gebeurt er nou als ik een slangetje van punt direct op punt B aansluit?

2)En wat gebeurt er als ik A en B allebei afdicht.

foto:
[img]http://img20.imageshack.us/img20/7748/slangennj3.jpg[/img]
Renault 5 GT Turbo '87
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Menno schreef:Is het carterventilatie systeem origineel, of zit er een of ander bling bling vaatje op ?
Bling-bling idd :D
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

bij mij was een klephoedje omhoog geschoven waardoor ik carterdruk had, ding weer op z'n plek gedrukt met 2 schroevendraaiers en het probleem was opgelost. Voor de zekerheid de kopbouten maar eens nagetrokken en kleppen gesteld. Het omhoogschuiven is waarschijnlijk gebeurt tijdens het racen (heel vaak 7000rpm) en als de klepgeleiders wat aan de ruime kant zijn dan bouw je zo wel snel carterdruk op met een turbo motor.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Alpine schreef:
Haas schreef:versleten zuigerveren, maar dat wist je zelf ook al wel .. :)

verder...geen idee :P
Zou kunnen,is een nwe VEGE motor die nu ca 20dkm gedraaid heeft.
Lijkt me toch niet dat dat de oorzaak is,verdenk eerder de optie van Gerard dat het de koppakking is.
Lijkt ook onder het uitlaatspruitstuk te lekken aan de distributiezijde,
denk dat we het blok eens uit de auto gaan halen voor inspectie :(
die van ons had nog geen 4000 gelopen en had ook teveel carterdruk
later is de zuiger verbrand
en we kwamen een afgebroken zuigerveer tegen
we denken dat dit bij ons de oorzaak was van de carterdruk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Kier schreef:ff vraagjes

vanaf het kraantje dat ik bij mijn voeten heb om de turbodruk te verhogen lopen twee slangen de moterruimte in. Deze zijn aangesloten op punten A en B op de foto. B is aangesloten op het gedeelte waar het metalen klemmetje op zit. (is wat lastig te zien)

1)Wat gebeurt er nou als ik een slangetje van punt direct op punt B aansluit?

2)En wat gebeurt er als ik A en B allebei afdicht.

foto:
[img]http://img20.imageshack.us/img20/7748/slangennj3.jpg[/img]
Iemand die dit weet toevallig?
Renault 5 GT Turbo '87
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Vast al gespot door iemand.. Maar toch:

Te koop op Marktplaats:

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 447956.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 632714.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 632721.jpg[/img]

Zie:

Bleu Sport 4 sale, klik

Je zal er maar net eentje zoeken..... (L) :p

Eigenaar sinds 1993... (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat een prijs... :S
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

als het echt een nette is waar je niks aan hoeft te doen (Y)

maar ja dat is vaak niet zo :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Kier schreef: Iemand die dit weet toevallig?

Beetje moeilijk te zeggen zo,kan nou niet echt wijs worden,hoe die slangen lopen,heb je niet een wat grotere foto,waarop duidelijker te zien is waar die slangen heen lopen?? en welke slangen bedoel je nu met A en B? :)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja chris ik zoek er wel 1 maar die prijs zal ik niet voor een gtt betalen
als je nog even wacht kun je voor 6000 euro`s een rs kope :)
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Florus schreef:
Kier schreef: Iemand die dit weet toevallig?

Beetje moeilijk te zeggen zo,kan nou niet echt wijs worden,hoe die slangen lopen,heb je niet een wat grotere foto,waarop duidelijker te zien is waar die slangen heen lopen?? en welke slangen bedoel je nu met A en B? :)
Ik moet het momenteel doen met de fotos op mijn foon omdat de gtt bij mn ouders staat, ik hoop dat onderstaande fotos eea verduidelijken.

Bij de rode pijl zit 1 aansluiting en bij de blauwe pijl ook. Deze lopen beide naar het kraantje waarmee ik de turbo druk kan verstellen.

Wat gebeurt er als ik van de ene aansluiting naar de andere een slangetje maak ipv de slangen die er nu lopen?
Wat gebeurt er als ik beide aansluitingen afdicht (loopt ie dan op standaard druk?)

De onderste foto is wat wazig maar geeft hopenlijk een beetje beeld van hoe de slangen lopen.


[img]http://img321.imageshack.us/img321/4003/afb188gh6.jpg[/img]

[img]http://img321.imageshack.us/img321/7431/afb190hh1.jpg[/img]
Renault 5 GT Turbo '87
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Kier schreef:Wat gebeurt er als ik van de ene aansluiting naar de andere een slangetje maak??
Dan heb je weer de aansluiting zoals het origineel hoort.


Kier schreef:Wat gebeurt er als ik beide aansluitingen afdicht (loopt ie dan op standaard druk?)
De aansluiting bij de blauwe pijl mag je nooit afsluiten,dan werkt je waste-gate niet meer,je mag 'm eventueel wel gewoon open laten liggen.
De rode aansluiting mag je gewoon afblinden,deze mag je juist weer NIET open laten :wink:

In principe heb je op deze wijze cup-circuit aansluiting,denk dat ie dan iets hogere druk draait(weet ik niet zeker) gewoon ff proberen :wink:
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Florus schreef:
Kier schreef:Wat gebeurt er als ik van de ene aansluiting naar de andere een slangetje maak??
Dan heb je weer de aansluiting zoals het origineel hoort.


Kier schreef:Wat gebeurt er als ik beide aansluitingen afdicht (loopt ie dan op standaard druk?)
De aansluiting bij de blauwe pijl mag je nooit afsluiten,dan werkt je waste-gate niet meer,je mag 'm eventueel wel gewoon open laten liggen.
De rode aansluiting mag je gewoon afblinden,deze mag je juist weer NIET open laten :wink:

In principe heb je op deze wijze cup-circuit aansluiting,denk dat ie dan iets hogere druk draait(weet ik niet zeker) gewoon ff proberen :wink:
THnx man! Gaan we morgen er gelijk ff mee knutselen!

Een rubber in het kraantje is onlangs overleden (gescheurd) en nu kan ik de slang ff niet aansluiten bij het kraantje. Maar wil er wel mee rijden maar heb wat tijdnood om dat rubbertje te vinden aangezien niemand het schijnt te verkopen :(

Ik bind die rode wel af en trek het slangetje gewoon bij die blauwe eraf :D
Renault 5 GT Turbo '87
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Kier schreef: Ik bind die rode wel af en trek het slangetje gewoon bij die blauwe eraf :D
(Y) Wel ff kijken als je gaat rijden wat de turbodruk doet,ff checken of ie niet te hoog gaat :wink:
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Florus schreef:
Kier schreef: Ik bind die rode wel af en trek het slangetje gewoon bij die blauwe eraf :D
(Y) Wel ff kijken als je gaat rijden wat de turbodruk doet,ff checken of ie niet te hoog gaat :wink:
Uiteraard! (Y)

En als ie te hoog gaat maak ik wel een slangetje van rood naar blauw. Dan maar ff standaard rijden tot ik het kraantje gefixed heb

dat slangetje bij de rode pijl afbinden... kan toch gewoon met een tie rip ofzo?
Renault 5 GT Turbo '87
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Kier schreef:dat slangetje bij de rode pijl afbinden... kan toch gewoon met een tie rip ofzo?
Is de slang denk te hard voor,ff een boutje in de slang duwen,en borgen met een slangenklemmetje.
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Florus schreef:
Kier schreef:dat slangetje bij de rode pijl afbinden... kan toch gewoon met een tie rip ofzo?
Is de slang denk te hard voor,ff een boutje in de slang duwen,en borgen met een slangenklemmetje.
Ik heb ook nog wat siliconenslang liggen wat ik er op zet en dan afbind. Word de turbo druk te hoog dan neem ik de slang die er nu op zit en maak ik die op maat om tussen rood en blauw te zetten
Renault 5 GT Turbo '87
GTT
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 11:05
Locatie: Belgium

heb me blok nu lekker ingereden en daarstraks opnieuw olie ververst, kleppen gesteld op 0.2-0.25, oliefilter, benzinefilter en watercircuit ontlucht.
toen heb ik em even 15min warm gereden en ben ik eens richting het rode gebied gegaan :)
ik rij op 0.65 bar met laag compressieblok,T25,fmic,260° nok en nog wat zooi
is het normaal dat ik nu een turbogat van je welste heb, ik trok em tot 5500 in de 1 en bij het doorschakelen naar de twee moest i echt ff om adem happen precies alvorens boost te geven en in de 3 en 4 net hetzelfde.

met me vorig blok reed ik ook met de T25 en daar merkte ik weinig tot niets van een turbogat, maar nu is het irritant groot, zou het komen door de lage druk die ik nu rij of is dat zo bij lage compressieverhouding?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Wat voor turbo is het een gewone t25 zeker!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

GTT schreef: met me vorig blok reed ik ook met de T25 en daar merkte ik weinig tot niets van een turbogat, maar nu is het irritant groot,
denk dat je vorige blok gewoon een superblok was........... :D :wink:


Maar denk dat het i.d.d. wel wat met de lagere compressie te maken heeft,heb je al geprobeerd of het verschil maakt op hogere turbodruk??
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Chris schreef:Vast al gespot door iemand.. Maar toch:

Te koop op Marktplaats:

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 447956.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 632714.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 632721.jpg[/img]

Zie:

Bleu Sport 4 sale, klik

Je zal er maar net eentje zoeken..... (L) :p

Eigenaar sinds 1993... (Y)
GEEN PROEFRIT MOGELIJK, dat zegt eigenlijk wel alles.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Abel schreef:Wat voor turbo is het een gewone t25 zeker!
misschien ook 17 inch VETTE wielen eronder met te grote banden ?
Gesloten