Welke auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
mtbiker

Het is bijna oktober, dus voor mij word het zowat tijd om naar een goede tweedehands te zoeken. Nu heb ik deze 2 in het oog:

Mégane 1 phase2 coupé van februari 2002
uitrusting dynamic
1,9l DCI 102PK
128.000KM
en heel belangrijk, het originele radiofrontje zit er nog bij, dus ik man mijn sony xplod erin stoppen zonder dat er een gat in het dashboard zit.

een andere

Clio 3 van augustus 2006
uitrusting pack GT
1,5LDCI 85PK
2000KM
was test/vervangwagen bij ons in de garage.

Belangrijke punten:
De clio kost al zeker 6000€ meer dan die mégane
De mégane is mooier
De mégane is beter uitgerust
Ik ken die mégane's, die clio's niet, nog maar aan 1 gewerkt, en dat was een eerste onderhoud
De clio is aangenamer om in December met 4 man naar het tuningsalon in Essen (D) te rijden vanuit midden België
De clio heet een grotere en veel handigere koffer
De clio gaat langer meegaan (normaal)
Ik ben ook mountainbiker dus er moet een trekhaak onder de auto komen voor de fietsendrager, geen probleem, maar soms moet de fiets ook zo in de auto, valt dit met een coupé te doen met die kleine koffer? Het voorwiel kan in ieder geval altijd van de fiets.
Op de coupé moeten 2 nieuwe banden, maar die heb ik wel liggen, en ik kan ze zelf steken.
De lak van de spoiler van de coupé bladderd af, maar kan ik met een carrosier na zijn uren op het werk terug in orde maken.

Wat zouden julie doen?
Het is in ieder geval nog niet dringend, er kunnen nog ander occasies binnenkomen, maar ik koop hem wel bij ons op het werk, komt mij het goedkoopst uit.[/b]
TheoV
Contacteer:

k zou de coupe nemen.. is een heel pak goedkoper, mooier, en sneller.

vooral de 240 000 oude belgische franken verschil vind ik een goed argument ;)
pcman
Car: Clio IV Estate

clio heeft wel weinig kilometers en is in jou geval veel handiger
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

In plaats van een coupé kun je natuurlijk ook naar een 5 deurs megane uitkijken, heeft wat meer ruimte. Hoe die ruimte zich verhoudt tot een Clio 3 weet ik niet.. En, deze zijn minder stug geveerd, dus voor lange ritten ook beter geschikt dan de coupé.
Een fiets in de megane is niet geweldig, het wil wel, maar goed, als het daar van moet afhangen kun je beter een Trafic kopen, die is daar beter voor uitgerust :wink: Lijkt me dat je in een Clio 3 ook niet bijster goed die fiets kan vervoeren namelijk..

Dat van het radiofrontje is natuurlijk geen excuus, die haal je voor 2 a 3 tientjes en weg is het gat in je dashboard :wink: en zie daar, je kunt je eigen radio monteren.

IK zou dus een megane kopen, maar ben sowieso nooit zo weg geweest van de Clio. Mijn voorkeur gaat ook uit naar iets grotere auto's, hoe groot de Clio 3 ook is, hij is toch onder de Mégane geplaatst.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer

:lol:
in een clio heb je 3x zoveer ruimte als in n megane hoor.

Ik ging om praktische redenen niet voor n coupé. Geen plek voor mensen achterin, met 2 speakers is koffer al vol :) Het is meer een show-off en toerauto.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:Mijn voorkeur gaat ook uit naar iets grotere auto's, hoe groot de Clio 3 ook is, hij is toch onder de Mégane geplaatst.
Eh, de Clio 3 is onder de Mégane 2 geplaatst dus 8) (edit: in de modellen-hiërarchie :p )
Staat er een beetje verkeerd idd :smoke:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Ik zou voor de Clio gaan,
die is vier en een half jaar jonger en heeft ruim 125.000 kilometer minder gelopen. Dat rechtvaardigt in mijn ogen die 6.000 Euro meerprijs wel.

Ik kan natuurlijk niet in andermans beurs kijken, maar als het financieel past, dan wist ik het wel... :wink:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
mtbiker

Dat gaat wel net, die clio, is wel veel geld, maar het zou gaan.

Een Mégane 2 koop ik niet, te onhandige koffer, niet zo mooi vanachter, en het vorige model is vele beter.

Heb nog een goeie zien staan, een safrane met 2,2l turbodiesel :p alhoewel, gaat een beetje tam zijn met dat gewicht, en hoge taxen.

Maar ben nu een poging aan het doen om met onze pa te onderhandelen, ik koop een mégane 1 break, koop 4 nieuwe banden en zet ze erop, en verwissel dan met zijn mégane 1 phase 2 berline.

Er staat op het werk eigenlijk een auto die voor mij op bijna ieder vlak ideaal is. Het nadeel: het is een seat en geen Renault (U) |:
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Megané 2 II Grand Tour is ook wel een nette wagen (Y)
mtbiker

AnthonyR schreef:Megané 2 II Grand Tour is ook wel een nette wagen (Y)
te duur, of ze moesten veel te veel kilometers gelopen hebben. En met de eerste modellen ervan die nu betaalbare occasies zijn waren er teveel problemen.

En een grandtour is niets voor mij. Weet het, ben een moeilijke mens 8)
TheoV
Contacteer:

als die seat voor u perfect is, gaat er dan voor he... t is niet omdat ge op een renault forum zit en bij een renault dealer werkt dat ge per se met een renault moet rijden he ;)
Dennis_16v

Laguna Break misschien niet iets :)
mtbiker

tut schreef:als die seat voor u perfect is, gaat er dan voor he... t is niet omdat ge op een renault forum zit en bij een renault dealer werkt dat ge per se met een renault moet rijden he ;)
Dat gaat zeker, zijn er genoeg met een ander merk daar, maar een seat past niet bij mijn imago als Renault freak :P
TheoV
Contacteer:

dan haal je de seat badges weg, en hang er een grote RENAULT zonneband op, en scoor dan via je werk stickers van een of andere renault en hang die op je kofferdeksel :)
mtbiker

't zal wss een clio 3 worden, eind oktober, begin november zouden er enkele van een jaar oud binnenkomen. Of er moest is de tussentijd een interessanter model binnenkomen.
Plaats reactie