Iemand ervaring hiermee? Mijn clio baccara heeft een f3p monopoint. Echter hij heeft een kantelende zuiger. Hoor hier het geluid
http://ict.demon.nl/kantelendezuiger.wav
Ik heb me laten vertellen dat het ook een losse klepgeleider kan zijn of een klep die wat blijft hangen.
Nu heb ik een compleet f3p blok met kabelboom en ecu (rekeneenheid) weten te bemachtigen.
Ik wil nu dus overschakelen op multipoint injectie en dus de complete motor inbouwen. Iemand die elektrische schema's heeft van f3p mono en multipoint? Of andere tips?
Alvast bedankt
Motorswap clio f3p mono naar multipoint
Laatst gewijzigd door havermout op za 16 sep 2006 22:08, 8 keer totaal gewijzigd.
Weet je zeker dat er een F3R (2.0) in zit, en niet toevallig een F3P monopoint? Naar mijn weten is er nooit een F3R geleverd in een clio...
De ombouw is sowieso geen probleem als je de ECU en kabelboom hebt. De motor is verder gewoon hetzelfde, en zal probleemloos passen. Gewoon doen
De ombouw is sowieso geen probleem als je de ECU en kabelboom hebt. De motor is verder gewoon hetzelfde, en zal probleemloos passen. Gewoon doen

Ik geloof dat je gelijk hebt. Ik zal even onder de kap moeten kijken wat er nu inligt. Ja het is een f3p f710 motor.Bart V schreef:Weet je zeker dat er een F3R (2.0) in zit, en niet toevallig een F3P monopoint? Naar mijn weten is er nooit een F3R geleverd in een clio...
Waar het me om gaat is dat ik niet de gehele kabelboom wil overbouwen maar alleen voor de motor. En aangezien mijn ecu binnen zit (onder de zekeringskast) zal het toch wat werk zijn denk ik of is het geheel gescheiden?
Laatst gewijzigd door havermout op di 29 aug 2006 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Je zal wel de kabelboom en ecu van de andere motor met MPI moeten gebruiken, anders gaat het niet werken. De ECU zit rechts achter (bijrijderskant) het schutbord (in de motorruimte dus) en heb je er zo uit samen met de kabelboom. Als je een motorswap overweegt zal dat de moeite niet zijn 

Het word dus uitzoeken zodra ik de motor binnen heb. Ik zal dan de kabelboom moeten onleden en evt verlengen.
Is er interesse in een project topic hierover? Ik begin er volgende week dinsdag aan.
Is er interesse in een project topic hierover? Ik begin er volgende week dinsdag aan.
je hebt toch de kabelboom van een rsi incl computer enz?
dan hoef je niets te verlegen, Gewoon je oude motor en troep eruit, nieuwe erin, kabels in de goten gooien en klaar...simpeler kan niet
dan hoef je niets te verlegen, Gewoon je oude motor en troep eruit, nieuwe erin, kabels in de goten gooien en klaar...simpeler kan niet
wel leuk jahavermout schreef:Is er interesse in een project topic hierover? Ik begin er volgende week dinsdag aan.

zal dit topic wel verplaatsen naar t project gedeelte en nieuw betitelen

Het is een motor uit een laguna rn dus kabelboom zal iets anders zijn en mijn baccara heeft airco dus de ecu zit bij mij binnen onder de zekeringskast.Haas schreef:je hebt toch de kabelboom van een rsi incl computer enz?
Vandaag een andere motor opgehaald. Nu heb ik wel een motor van een clio RSI met kabelboom en ECU. Zo op eerste gezicht lijkt het inderdaad gemakkelijk. De kabelboom kan ik zo te zien zo overzetten naar de relaiskast. Hieronder een foto van de motor zoals ik hem heb gekocht.Inmiddels heb ik alles wat er z'n beetje af kon eraf geschroefd.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 7klein.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 7klein.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door havermout op za 9 sep 2006 13:22, 4 keer totaal gewijzigd.
Gisteren begonnen met de uitbouw. Het 1e probleem wat ik zo zag is dat mijn aircosteun niet op alle punten vast kan. In het gietijzeren blok mis ik een schroefgat. Lassen zal wel niet kunnen. Wellicht dat lijmen kan of anders de steun verlengen naar een ander gat. Tot die tijd kan het denk ik wel met 1 bout minder.
Ook mis ik het een en ander in de kabelboom. Mijn clio heeft airco en stuurbekrachtiging. Die zal ik over moeten zetten.
Ook mis ik het een en ander in de kabelboom. Mijn clio heeft airco en stuurbekrachtiging. Die zal ik over moeten zetten.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Kijk eens of je de oude steun niet compleet over kan zetten..havermout schreef:Gisteren begonnen met de uitbouw. Het 1e probleem wat ik zo zag is dat mijn aircosteun niet op alle punten vast kan. In het gietijzeren blok mis ik een schroefgat. Lassen zal wel niet kunnen. Wellicht dat lijmen kan of anders de steun verlengen naar een ander gat. Tot die tijd kan het denk ik wel met 1 bout minder.
Mocht je er niet uit kunnen komen, zou ik evt. nog wel even wat navraag voor je kunnen doen. Had er hier ook een staan met airco enz.
Moet ik wel een foto hebben van wat je precies mist.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Ik heb de 2 kabelbomen naast elkaar gelegt. Op de originele zitten meer relais en een stuk voor mijn stuurbekrachtiging.
Wie kan mij helpen aan de pinout van de ECU (rekeneenheid) en wie weet of er nog verschil zit tussen de ecu's van mijn baccara en de rsi. En dan bedoel ik meer voor de airco of stuurbekrachtiging, stuurt mijn originele ecu nog iets extra's aan?
Wie kan mij helpen aan de pinout van de ECU (rekeneenheid) en wie weet of er nog verschil zit tussen de ecu's van mijn baccara en de rsi. En dan bedoel ik meer voor de airco of stuurbekrachtiging, stuurt mijn originele ecu nog iets extra's aan?
Ik heb de rsi ecu er ook bij. Wat ik wil weten is of de rsi ecu moet weten dat er een airco of stuurbekrachtiging aanwezig is. Ik heb beide ecu's open gemaakt en zie alleen verschil rechts onderin daar zit een chip en wat weerstanden meer die de rsi niet heeft.1nsane schreef:ik denk in zoverre dat de ECU van je monopoint ook maar 1 injector aanstuurt ipv de 4 bij een multipoint ECU, of dat te flashen is? ik vermoed het maar weet t nie zeker.
Ik heb een boek van de f3p motor kunnen lenen. Hierin staan de schemas van beide motoren. Het zal nog een hele klus worden om de kabelboom goed te krijgen.
tja dat heb je met een motorswap
maar je zal idd ff moeten kijken of er ook bedrading loopt vanaf de airco naar je ECU en de stuurbekrachtiging moet geen probleem zijn, luco had bij de GTT van zijn vrouw ook een stuurbekrachtiging ingebouwd en dat is helemaal zonder ECU dus dat lijkt me geen probleem van de Airco weet ik het niet zeker.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik begrijp dat nog niet helemaal!? In mijn 5 (carburateur) heb ik een 2.0 F3R gebouwd. Eitje.havermout schreef:Ik heb een boek van de f3p motor kunnen lenen. Hierin staan de schemas van beide motoren. Het zal nog een hele klus worden om de kabelboom goed te krijgen.

De kabelboom van de motor is 'zelfstandig', alleen een plus, geschakelde plus en massa erop is genoeg om het blok te laten lopen. De overige aansluitingen zijn van de metertjes of overbodig.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Dat klopt wat je zegt. Echter mijn baccara heeft 8 relais in de relaiskast tegen 2 voor de rsi. 4 zijn er voor de stuurberachtiging en 2 voor de airco. De overige 2 zijn net als de rsi voor de injectie. Al deze aansluitingen zitten verweven in de motorkabelboom. Dus ik zal een combinatie moeten maken. Of de originele kabelboom nemen en de injectie overzetten of de rsi kabelboom en dan de airco/stuurberachtinging overzetten.Martijn schreef:Ik begrijp dat nog niet helemaal!? In mijn 5 (carburateur) heb ik een 2.0 F3R gebouwd. Eitje.havermout schreef:Ik heb een boek van de f3p motor kunnen lenen. Hierin staan de schemas van beide motoren. Het zal nog een hele klus worden om de kabelboom goed te krijgen.![]()
De kabelboom van de motor is 'zelfstandig', alleen een plus, geschakelde plus en massa erop is genoeg om het blok te laten lopen. De overige aansluitingen zijn van de metertjes of overbodig.
Vandaag de rsi motor erin gehangen. Morgen nog afbouwen zoals uitlaat Vriem met spanrollen aircopomp en stuurbekrachtiging.
Vandaag ook het werkplaatshandboek opgehaald op m'n oude werk. Hierin staan alle schema's van de clio. Ik ga voor de originele rsi kabelboom en dan de rest overbouwen. Zaterdag maar weer verder sleutelen.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 8klein.JPG[/img]
Ook heb ik de uitlaat dichtgelast. Zoals te zien is is het tussenschot open.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 0klein.JPG[/img]
Vandaag ook het werkplaatshandboek opgehaald op m'n oude werk. Hierin staan alle schema's van de clio. Ik ga voor de originele rsi kabelboom en dan de rest overbouwen. Zaterdag maar weer verder sleutelen.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 8klein.JPG[/img]
Ook heb ik de uitlaat dichtgelast. Zoals te zien is is het tussenschot open.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 0klein.JPG[/img]
Vandaag de motor even profisorisch aangesloten met de rsi kabelboom. En hij doet het
gelijk maar uitgezet want ik heb nog geen koelsysteem aangesloten en de uitlaat zat er ook niet aan. Omdat de kat er toch onderuit lag heb ik gelijjk maar een katvervanger gemaakt en de boel aangesloten. Ook ben ik begonnen met het demonteren van de originele kabelboom. De aircoaanluitiong heb ik eruit gehaald. Morgen verder met het verwijderen van de stuurbekrachtigingsdraden.

dat die voorpijpen splijten, hebben ze vaker last van..
de airco en stuurbekrachtiging zal je beide moeten aansluiten, de airco is 't belangrijkst, om het toerental van de motor omhoog te gooien en te bepalen wanneer de compressor inslaat/uitslaat. Stuurbekrachtiging net zo volgens mij, de motor krijgt een seintje wanneer jij aan je hoepel draait, iets dat vermogen kost en opgevangen moet worden.
Mrtn = Maarten
Ik heb al gezien dat de airco naar aansluiting 22 gaat op de ecu. Het is wel te hopen dat de ecu er ook wat mee doet. De rsi had hier geen draad op zitten.Mrtn schreef:de airco en stuurbekrachtiging zal je beide moeten aansluiten, de airco is 't belangrijkst, om het toerental van de motor omhoog te gooien en te bepalen wanneer de compressor inslaat/uitslaat. Stuurbekrachtiging net zo volgens mij, de motor krijgt een seintje wanneer jij aan je hoepel draait, iets dat vermogen kost en opgevangen moet worden.
Ik heb de aircobedrading er geheel uitgehaald. De draad naar de ecu kan ik er zo indoen. Het is alleen afwachten of de ecu er wat mee doet.Bart V schreef:Omdat de RSi draadboom niet voorbereid was op airco. Deze draad zal je dus moeten aanleggen als je de RSi draadboom gebruikt.
De motor loopt nu. Kan iemand mij vertellen welke vacuumslangen waar horen aan de rechterzijde van het inlaatspruitstuk?
Heeft iemand foto's van een clio RSI motor?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 9klein.JPG[/img]
Heeft iemand foto's van een clio RSI motor?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 9klein.JPG[/img]