ACT: Renault 1916V.
ja natuurlijk maakt dat iets uit, das de code voor de drukverhouding van de radiator.Xabre schreef:ik had eerst een druine dop erop zitten
maakt dat wat uit dan?
ik heb gewoon een nieuwe besteld bij de dealer en die kwamen met deze dop....... kan mij die kleur nou boeien, spuit ik hem toch gewoon over



Volgens mij heb ik een blauwe dop op mijn 1.8i
de kleur boeit mij enorm, het is namelijk zo dat wij een europacup intercooler geplaatst hebben in een 21T waardoor de originele radiator niet meer past en wij naar een andere oplossing moeten zoeken. De afmeeting van een 19 16 v komt het beste uit bij benadering. Vandaar de drukgegevens zo belangrijk zijn.edwin19 schreef:ik heb gewoon een nieuwe besteld bij de dealer en die kwamen met deze dop....... kan mij die kleur nou boeien, spuit ik hem toch gewoon over![]()
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
weet de dealer niet te vertellen wat voor dop erop hoort?
Op mijn 19 16v heeft altijd een blauwe dop gezeten. Dus mijn nieuwe vaatje heeft ook weer een blauwe dop
(.edit: misschien verschil ph1 of ph2 motor ofzo?)
Op mijn 19 16v heeft altijd een blauwe dop gezeten. Dus mijn nieuwe vaatje heeft ook weer een blauwe dop

(.edit: misschien verschil ph1 of ph2 motor ofzo?)
mag je bij een 16v het kleppendeksel er gewoon afhalen voor te polijsten? of hangt er wat aan vast ? 
Grtz. Glekke

Grtz. Glekke
dacht et wel, die moet dan ook vervangen worden vertelde ze me, dus lekker erop laten om te polijsten
Gewoon een ander kleppendeksel kopen, deze in alle rust polijsten. Gemonteerd is het kleppendeksel haast niet te polijsten. En als deze goed gepolijst is, vervangen.Glekke schreef:dacht et wel, die moet dan ook vervangen worden vertelde ze me, dus lekker erop laten om te polijsten
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
205/40/17 volgens mij
195/40-17 

hmmm ik heb 2 weken geleden m'n koelvloeistof bijgevuld tot net onder het max randje. Vandaag merkte ik op dat het vloeistof niveau weer een stukje gezakt was. Ik zie in de motorkap nergens sporen van lekkage, ook komt er niet veel rook uit de uitlaat, en de koelvloeistof zelf is ook mooi helder (geen olie in reservoir). Zou hij ergens kunnen lekken wat van bovenaf niet te zien is, of is het normaal dat het niveau nog een beetje zakt? Beide keren was de motor koud.
zit er gewoon iets teveel in niets aan doen en in de gaten houden
als het maar niet onder minimaal komt is er niets aan de hand.
koelvloeistof zet uit als het warm wordt en peil is dus hoger bij warme motor.
ze noemen het niet voor niets een expantievaatje.
als het maar niet onder minimaal komt is er niets aan de hand.
koelvloeistof zet uit als het warm wordt en peil is dus hoger bij warme motor.
ze noemen het niet voor niets een expantievaatje.
Moet hier geen fiche aanzitten?
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 3Small.jpg[/img]
Hoort hier geen masse kabel te zitten? Waar moet ie dan heen?
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 0Small.jpg[/img]
Waavoor dient deze fiche?
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 7Small.jpg[/img]
En waarvoor is dit ding?
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 6Small.jpg[/img]
Lekker veel vragen he, is de eerste keer dat ik een 16v alleen in elkaar ga knutselen.
Grtz. Glenn
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 3Small.jpg[/img]
Hoort hier geen masse kabel te zitten? Waar moet ie dan heen?
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 0Small.jpg[/img]
Waavoor dient deze fiche?
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 7Small.jpg[/img]
En waarvoor is dit ding?
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 6Small.jpg[/img]
Lekker veel vragen he, is de eerste keer dat ik een 16v alleen in elkaar ga knutselen.
Grtz. Glenn
Bobine zitten 2 stekkers aan. Die 3e is nergens voor nodig.
Die bout, daar moet inderdaad een massakabel aan, en die kan je bevestigen aan het takeloog van de motor
De grijze stekker is volgens mij om de CO potmeter op aan te sluiten. Is het een belgische auto?
Dat laatste component weet ik niet precies, maar lijkt me een spanningsstabilisator oid. Vind je alleen terug op de eerste 19 16V modellen. Daar hoeft verder geen stekker aan ofzo, klopt gewoon zo.
Die bout, daar moet inderdaad een massakabel aan, en die kan je bevestigen aan het takeloog van de motor
De grijze stekker is volgens mij om de CO potmeter op aan te sluiten. Is het een belgische auto?
Dat laatste component weet ik niet precies, maar lijkt me een spanningsstabilisator oid. Vind je alleen terug op de eerste 19 16V modellen. Daar hoeft verder geen stekker aan ofzo, klopt gewoon zo.
dat is pas een antwoord
.
Het is een belgische auto ja, 19 16v van 91 zonder kat, ik vind ook nergens een aansluiting voor die grijze...

Het is een belgische auto ja, 19 16v van 91 zonder kat, ik vind ook nergens een aansluiting voor die grijze...
Waarschijnlijk omdat de potmeter zelf dan niet aanwezig is. Die hoort naast je MAP-sensor te zitten, bovenop de Bobine.Glekke schreef:dat is pas een antwoord.
Het is een belgische auto ja, 19 16v van 91 zonder kat, ik vind ook nergens een aansluiting voor die grijze...
Is toch ook gewoon 4x100 ET 36? (heb de boeken hier niet liggen...)paz-maniac schreef:velgen van een 16v past dat ook op een laguna 1??
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Als het geen V6 is, zou dat zonder meer moeten passen.paz-maniac schreef:velgen van een 16v past dat ook op een laguna 1??
(Laguna V6 en nog een paar van dat soort exclusievere types hebben raar genoeg nooit 4x100 maar 4x108, of was het nou 5x108, net als de nieuwere Reno's)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
yes die lag hier vanmorgen op de stoep!Hesselgouda schreef:ff Paul bedanken voor dat fijne schakelaartje!!, even monteren morgen!!
p.s tientje gevonden....kan m niet meer vinden.....



Onthou ff dat je em nog van me krijgt..
thanx voor de schakelaars!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Sukkel die ik er ben..................Paul1916v schreef:yes die lag hier vanmorgen op de stoep!Hesselgouda schreef:ff Paul bedanken voor dat fijne schakelaartje!!, even monteren morgen!!
p.s tientje gevonden....kan m niet meer vinden.....![]()
![]()
Onthou ff dat je em nog van me krijgt..
thanx voor de schakelaars!


Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
zekers!
mn accu was net alleen plat..iets te veel lopen kloten met de lampjes en de audio gister
mn accu was net alleen plat..iets te veel lopen kloten met de lampjes en de audio gister

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Paul1916v schreef:zekers!
mn accu was net alleen plat..iets te veel lopen kloten met de lampjes en de audio gister

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
een punto en goeie startkabels deden wonderen 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
nope helaas 

mensen......btje ontopic weer 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Weet iemand wat het vervangen van de distririem van een 19 16v ongeveer kost( spanrolletjes erbij!), is het ook aan te raden dan andere zaken meteen mee te "nemen"
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt