mijn vriendin heeft een R5ke gtd gekocht en daar steekt een kilometerteller van een GTE in,
enkel de naftmeter, oliepeil en de kilometerteller werken, de temperatuur en toerenteller niet.
nu mijn vraag of dit mogelijk is,
misschien voor de toerenteller een RE208 inbouwen met de vliegwielsensor en zo dan signaal maken voor de toerenteller?
en de tempsensor van een gt waterpomp afschroeven maar waar op die diesel zetten???
iemand al ervaring daarbij of kan het makkelijker?
greetz
R5 diesel temp sensor en toerenteller
Het toerental signaal bij een diesel komt van de dynamo, echter heb je dan wel een dynamo met een W-aansluiting nodig, en die zit niet op jouw auto. Wat je dus kan doen is een dynamo scoren van een dieselvariant die wel een toerenteller heeft. Jouw idee met de BDP-sensor gaat niet werken vrees ik, omdat het vliegwiel geen vertanding bevat voor de ontsteking. De sensor registreert dus niks.
Koelvloeistoftemp meter kan je wel aansluiten, dan moet je gewoon de sensor in de cilinderkop die nu alleen het lampje aanstuurt vervangen voor een combi-sensor, wederom uit een renault model met een tempmeter. Draadje trekken en klaar.
Oliepeil, tja wat moet je daarmee? Dat ding zit er vrijwel altijd naast, en je ziet alleen iets als je het contact ff aanzet, zou ik dus gewoon weglaten
Als je hem toch wilt, ding op de sloop halen, erin schroeven, en aansluiten.
Koelvloeistoftemp meter kan je wel aansluiten, dan moet je gewoon de sensor in de cilinderkop die nu alleen het lampje aanstuurt vervangen voor een combi-sensor, wederom uit een renault model met een tempmeter. Draadje trekken en klaar.
Oliepeil, tja wat moet je daarmee? Dat ding zit er vrijwel altijd naast, en je ziet alleen iets als je het contact ff aanzet, zou ik dus gewoon weglaten

hey thanks kerelBart V schreef:Het toerental signaal bij een diesel komt van de dynamo, echter heb je dan wel een dynamo met een W-aansluiting nodig, en die zit niet op jouw auto. Wat je dus kan doen is een dynamo scoren van een dieselvariant die wel een toerenteller heeft. Jouw idee met de BDP-sensor gaat niet werken vrees ik, omdat het vliegwiel geen vertanding bevat voor de ontsteking. De sensor registreert dus niks.
Koelvloeistoftemp meter kan je wel aansluiten, dan moet je gewoon de sensor in de cilinderkop die nu alleen het lampje aanstuurt vervangen voor een combi-sensor, wederom uit een renault model met een tempmeter. Draadje trekken en klaar.
Oliepeil, tja wat moet je daarmee? Dat ding zit er vrijwel altijd naast, en je ziet alleen iets als je het contact ff aanzet, zou ik dus gewoon weglatenAls je hem toch wilt, ding op de sloop halen, erin schroeven, en aansluiten.
zal ik ff zoeken waar ik die tempsensor kan vinden op de cilinderkop en daar even een gtturbo combi sensor inzetten
die W aansluiting hoe ziet dat eruit?
of kan dat op de dynamo geplaatst worden
greetz