Storing lagunaII 1.9DCI Turbo valt uit
Wie weet de oplossing! Mijn lagunaII 1.9DCI gaf vorig jaar met caravan erachter een storing lampje gaat branden en de power is eruit, auto uit en opnieuw starten en gaan(dit herhaalde zich een paar maal). Na de vakantie geen last meer gehad(rij verder nooit met iets achter de auto) Dit jaar hetzelde euvel weer, alleen nu gaat dit ook door zonder iets achter de auto. Als dit gebeurd zit het toerental altijd onder de 2500.
gescheurde IC?
die schijnen nog wel eens stuk te gaan
die schijnen nog wel eens stuk te gaan
IC is een intercooler...
wat ik zo hoor is dat je EGR regeling kapot. Dat had me pa ook bij zijn laguna II 1.9 dci. Zat voor hem gelukkig nog in de garantie, was iets van 700 eu
Ga ff naar de dealer, die zien het wel denk ik voor je..
bij hem was het ook: wegrijden ging goed en dan ineens power weg..koppeling in, weer op laten komen, power terug, alleen rond de 2300 rpm viel het weer weg. Als je m uitzette en ff wachtte was het weer goed, maar het bleef terugkomen. Uiteindelijk was de EGR klep kapot meen ik of een actuator ofzo, waardoor de turbodruk wegviel...
wat ik zo hoor is dat je EGR regeling kapot. Dat had me pa ook bij zijn laguna II 1.9 dci. Zat voor hem gelukkig nog in de garantie, was iets van 700 eu

Ga ff naar de dealer, die zien het wel denk ik voor je..
bij hem was het ook: wegrijden ging goed en dan ineens power weg..koppeling in, weer op laten komen, power terug, alleen rond de 2300 rpm viel het weer weg. Als je m uitzette en ff wachtte was het weer goed, maar het bleef terugkomen. Uiteindelijk was de EGR klep kapot meen ik of een actuator ofzo, waardoor de turbodruk wegviel...
Zou kunnen, ik ga met haas mee.
Ik zou om te beginnen eens de auto laten uitlezen bij de dealer.
Ik zou om te beginnen eens de auto laten uitlezen bij de dealer.
Bij de renault dealer geweest, na een praatje hard weggelopen(beginnen gelijk over vervangen van onderdelen met de conclusie dat het wel prijzig zou worden). Toen maar naar een garage met echte sleutelaars en mensen die nog weten wat repareren is(dus geen dealer). Daar bleek de egr in combinatie met roet het probleem te zijn, na het betalen van 70 euries heb ik weer een gelukkige error vrije lagunaII 1.9 dci.
Bedankt voor de reacties.
Bedankt voor de reacties.
Wat hebben ze exact gedaan? Ik zit met een clio die geeft aan 'signaal magneetklep uitlaatgasrecirculatie te laag'.
mooi dat het opgelost is/lijkt te zijn 
had t nog ff nagevraagd net bij me pa, voor de zekerheid. EGR klep was toen idd kaduuk en bleef open staan...
mooi dat t zo wat kosten spaart, bij ons was t nog garantie (wat wil je na 5 maanden
) dus dat scheelde enorm 

had t nog ff nagevraagd net bij me pa, voor de zekerheid. EGR klep was toen idd kaduuk en bleef open staan...
mooi dat t zo wat kosten spaart, bij ons was t nog garantie (wat wil je na 5 maanden