GTTI afgesteld, :-D
-
Klopt, keek net ff op de site van scorpion en ze hebben alleen nog maar een Engelse dealer.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Prima Racing in UK heeft ze in de aanbieding zag ik opde site
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Maar da's niet het 2,5" systeem met uitgerold eindstuk,zoals ik 'm onder de blauwe GT heb:
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f70.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f70.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wie wil dat nou ook hebben .....
-
- Über-Spammer
Ik. voor weinagh
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
-
Heeft Magnex niks wat er op lijkt?Florus schreef:Maar da's niet het 2,5" systeem met uitgerold eindstuk,zoals ik 'm onder de blauwe GT heb:
btw Nederlandse dealer van Magnex is EPS.
Voor ik een uitlaat ga kopen heb ik er nog wel even een vraagje over: Kan een uitlaat ook te groot zijn in diameter?
Is het belangrijk dat een uitlaat ook een bepaalde tegendruk geeft?
Of is dat bij een geblazen motor niet van toepassing?
Is het belangrijk dat een uitlaat ook een bepaalde tegendruk geeft?
Of is dat bij een geblazen motor niet van toepassing?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Bij een geblazen motor is het het beste om alles achter de Turbo zo vrij mogelijk te maken.. dus.. bleren 

Wel goed,maar krijg je denk niet rammelvrij over de achteras heen,of kies je voor een sidepijp..........Bart GTT schreef:Dus een 3" pijp is dus juist goed?![]()
Ga misschien een uitlaat laten maken en dan kan ik de diameter natuurlijk zelf uitkiezen.....
Ik had onder mijn vorige auto een 2,5" pijp en die rammelde helemaal niet. Hij kwam nergens tegenaan.
Verschil in diameter is niet erg groot tov 3" , net iets meer dan een cm.
Maar ik zal eens bij mijn vorige auto kijken hoeveel ruimte er nu nog over is.
Als het mogelijk is hang ik er dan misschien wel een 3" onder.
Wanneer wordt het een té grote diameter? Is het dan wel mogelijk om er een té grote op te zetten?
Verschil in diameter is niet erg groot tov 3" , net iets meer dan een cm.
Maar ik zal eens bij mijn vorige auto kijken hoeveel ruimte er nu nog over is.
Als het mogelijk is hang ik er dan misschien wel een 3" onder.

Wanneer wordt het een té grote diameter? Is het dan wel mogelijk om er een té grote op te zetten?
2,5" is zat joh, is maar een 1400tje...je kan beter gaan prutsen met een externe wastegate, spaghetti o.i.d. dan een 3" uitlaat 

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Verminderen van turbulentie in je uitlaatgassen; komt neer op het verbeteren van de flow van je uitlaatgassen. Tot in hoeverre dit mogelijk is in een GTT weet ik niet (hangt ook van je budget af), maar de techniek gaat verder dan alleen een zo groot mogelijke uitlaat onder de auto hangen, te groot kan zeker slecht zijn!
spaghetti heeft inderdaad erg veel nut op een geblazen 1.4 8klepper...Daniël W. schreef:2,5" is zat joh, is maar een 1400tje...je kan beter gaan prutsen met een externe wastegate, spaghetti o.i.d. dan een 3" uitlaat

Ook een beetje niet-nuttig om te gaan roepen dat een 2,5" zat is, hangt ook een beetje van bijvoorbeeld de type turbo af he

grtz Jiggy
Mwoah je uitlaatgasflow efficienter maken is alleen maar gunstig, een goed gebouwde spaghetti helpt er wel bij ...en de bore van de uitlaat groter dan 2,5" lijkt me niet nodig (en niet goed) als je kijkt naar de setup van deze auto...JiggyMF schreef:spaghetti heeft inderdaad erg veel nut op een geblazen 1.4 8klepper...Daniël W. schreef:2,5" is zat joh, is maar een 1400tje...je kan beter gaan prutsen met een externe wastegate, spaghetti o.i.d. dan een 3" uitlaat![]()
Ook een beetje niet-nuttig om te gaan roepen dat een 2,5" zat is, hangt ook een beetje van bijvoorbeeld de type turbo af he
grtz Jiggy

nee dus ik weet tenminste geen enkele dealer.
zoek zelf ook zon pijpie
zoek zelf ook zon pijpie
het moet haast wel, ik heb er bij toeval bij mij een scorpion lijn onder zitten RVS ook, moet zeggen pruttelt lekker hoor maar om nou te zeggen dat ik meer vermogen heb ofzo ik weet het niet, het maakt misschien ietsje meer herrie en dan ben je nogal snel geneigd om te denken dat je harder gaatMenno schreef:Maaruh, is zo'n scorpion uitlaat ergens in NL leverbaar?

ook 2.5 inch?
Alvast weer even een kleine update:
Heb er nu inmiddels een K-Tec Big Bore 2,25" onder zitten met een dikke turbopipe/downpipe.
Zoals al eens eerder vermeld maakt deze een erg mooi geluid, maar wel iets harder dan dat ik had verwacht na mijn vorige GTT gehoord te hebben met ook alleen maar een einddemper...
A.s. donderdag komt de nieuwe turbo er onder!!
Het is een T25/T3 van MB, en ik ben wel héél erg benieuwd hoe dat dat gaat lopen!
Met de setup die ik nu heb spint mijn originele T2 al ongeveer vanaf ongeveer stationair op..
Deze zal ongetwijfeld wel iets later opspinnen maar dat zal ie wel goedmaken door de hoeveelheid druk die die kan leveren.
Donderdag wordt er dus nog een lasbocht aan de flens gelast en dan kunnnen we eens gaan vlammen! (denk ik)
Als het weer wat mooier weer is (lees, droog is) ga ik een keer naar Henk van Fastchip om hem helemaal perfect af te laten stellen.
Dan ook een schakelaar (electronische bleedvalve) monteren zodat ik ook zonder een kilo rubber achter te laten weg kan rijden...
Wil proberen om er 200pk uit te halen maar dat zou als het goed is wel moeten kunnen. Ben wel heel erg benieuwd hoe dat dan vliegt...
Heb wel wat foto's gemaakt maar dan wel een een camera met rolletje (ja, dat maakten ze vroeger...) en zal die wel eens posten.
Zal ook proberen om naar de openingsmeeting te komen. En de Toertocht...
Heb er nu inmiddels een K-Tec Big Bore 2,25" onder zitten met een dikke turbopipe/downpipe.
Zoals al eens eerder vermeld maakt deze een erg mooi geluid, maar wel iets harder dan dat ik had verwacht na mijn vorige GTT gehoord te hebben met ook alleen maar een einddemper...
A.s. donderdag komt de nieuwe turbo er onder!!

Het is een T25/T3 van MB, en ik ben wel héél erg benieuwd hoe dat dat gaat lopen!
Met de setup die ik nu heb spint mijn originele T2 al ongeveer vanaf ongeveer stationair op..

Deze zal ongetwijfeld wel iets later opspinnen maar dat zal ie wel goedmaken door de hoeveelheid druk die die kan leveren.

Donderdag wordt er dus nog een lasbocht aan de flens gelast en dan kunnnen we eens gaan vlammen! (denk ik)
Als het weer wat mooier weer is (lees, droog is) ga ik een keer naar Henk van Fastchip om hem helemaal perfect af te laten stellen.
Dan ook een schakelaar (electronische bleedvalve) monteren zodat ik ook zonder een kilo rubber achter te laten weg kan rijden...

Wil proberen om er 200pk uit te halen maar dat zou als het goed is wel moeten kunnen. Ben wel heel erg benieuwd hoe dat dan vliegt...
Heb wel wat foto's gemaakt maar dan wel een een camera met rolletje (ja, dat maakten ze vroeger...) en zal die wel eens posten.
Zal ook proberen om naar de openingsmeeting te komen. En de Toertocht...

Heb ik meteen nog een vraagje:
Ik heb van de week wat metertjes gekocht en aangesloten, nl een turbodrukmeter en een olietemperatuurmeter.
Ik heb de turbodruk onder de gasklep aangesloten zodat ik zie wat er de motor in gaat, en dat ie ook onderdruk aangeeft.
Nou komt het dus: mijn turbodrukmeter geeft aan, wanneer de motor stationair loopt, dat ik -0.7 bar onderdruk heb.
Is dit normaal/slecht/goed?
Het is wel even wennen want deze meter geeft bij lange na niet zo snel aan dat er druk geleverd wordt. Deze originele meter geeft bij een klein beetje gas geven aan dat er druk op wordt gebouwd... Deze geeft alleen wat aan als ie wel écht gebruikt wordt.
Maar bij schakelen schiet ie heel hard terug naar -0.7. De originele loopt dan langzaam terug....
Iemand een idee of dit normaal is??
Vast bedankt en jullie worden op de hoogte gehouden...
Ik heb van de week wat metertjes gekocht en aangesloten, nl een turbodrukmeter en een olietemperatuurmeter.
Ik heb de turbodruk onder de gasklep aangesloten zodat ik zie wat er de motor in gaat, en dat ie ook onderdruk aangeeft.
Nou komt het dus: mijn turbodrukmeter geeft aan, wanneer de motor stationair loopt, dat ik -0.7 bar onderdruk heb.
Is dit normaal/slecht/goed?
Het is wel even wennen want deze meter geeft bij lange na niet zo snel aan dat er druk geleverd wordt. Deze originele meter geeft bij een klein beetje gas geven aan dat er druk op wordt gebouwd... Deze geeft alleen wat aan als ie wel écht gebruikt wordt.
Maar bij schakelen schiet ie heel hard terug naar -0.7. De originele loopt dan langzaam terug....
Iemand een idee of dit normaal is??
Vast bedankt en jullie worden op de hoogte gehouden...

is normaal hoort zo
heb je gewoon een goeie meter gekocht dus.
kyk daar is Bart nu bly mee .mark 5t schreef:is normaal hoort zo
Zorg maar dat er binnekort mooi droog weer aan komt zullen we de GTech er eens aan pluggen en dan kyken wat ie geeft.
Veel plezier morge met sleutelen.
Als alles werkt hoor ik het wel .
Marcel
Zo afgelopen donderdag ff meegereden met de de "snelle " gtti van Bart .
Heeft nu nog maar 0.9 bar druk maar wat vertrekt de ze auto zeg ben zeer onder de indruk van het vermogen wat ie nu al heeft .
En dan te weten dat de druk nog naar een bar of 1.5/1.6 moet gaan als het blok is ingereden .
Is echt erg om zo de hele tyd te moeten rond te ryden zeg .
ER is 1 voordeel je kunt nu ook gaan spelen met subaru's he Bart
Ik zou zeggen nog ff rustig verder inryden dan de druk omhoog daarna eens de G Tech er aan en kyken wat ie doet.
Marcel
Heeft nu nog maar 0.9 bar druk maar wat vertrekt de ze auto zeg ben zeer onder de indruk van het vermogen wat ie nu al heeft .
En dan te weten dat de druk nog naar een bar of 1.5/1.6 moet gaan als het blok is ingereden .
Is echt erg om zo de hele tyd te moeten rond te ryden zeg .
ER is 1 voordeel je kunt nu ook gaan spelen met subaru's he Bart

Ik zou zeggen nog ff rustig verder inryden dan de druk omhoog daarna eens de G Tech er aan en kyken wat ie doet.
Marcel
-
Bart, heb je geen pics onder de motorkap hoe het er uit is gaan zien? Ik heb hem toen bij maurice zien staan maar toen waren ze er nog druk mee bezig! 

En Bart hoe is het nu met je oliekoeler project afgelopenen wat heeft het je gebracht kwa olie temp .verschil .
En hoe heb je het thermostaat huis tegen je blok bevestigt want de standaardt meegeleverde bus past toch niet?.
En hoe heb je dat opgelost dan ?.
Wanneer ga je naar Henk zodat je eens met echt een beetje druk gaan gaan rijden .
Ipv de kleine druk verhoging waar je nu nog mee rijdt.
En hoe heb je het thermostaat huis tegen je blok bevestigt want de standaardt meegeleverde bus past toch niet?.
En hoe heb je dat opgelost dan ?.
Wanneer ga je naar Henk zodat je eens met echt een beetje druk gaan gaan rijden .
Ipv de kleine druk verhoging waar je nu nog mee rijdt.

-
Waar blijven de

Ik zal van de week eens een paar foto's maken van onder de motorkap.
Op zich niet zo heel interessant.
Wat de oliekoeler betreft: als eerste wil ik Marcel hartelijk danken voor het mij ophalen van het station en draad draaien (of is het tappen?) van die stomme bout.
Ik kreeg bij de adapterplaat een verbindingsstuk wat over de originele bout paste. Dat was op zich wel goed, maar.... alleen als je de originele adpater monteert én de nieuwe daar nog een keer bovenop. Zonder de originele adapter kan je de holle bout niet verder het blok indraaien, omdat de nieuwe plaat dikker is. Je kunt die dus niet plaatsen.
Marcel heeft dus even wat draad op de bout gezet en daar heb ik een stukje van af gezaagd zodat die dus wél in het blok past. Daar de adapter met de nieuwe bus overheen, oliekoeler en filter aangesloten en vlammen maar. Oliekoeler voor de radiateur geplaatst en tot nu toe nog geen enkel probleem met de watertemp.
De olietemperatuur is echt een stuk omlaag gegaan. "Normaal" werd de olie bijna 120 graden (gemeten op de oliepeilstok) en nu is die nog maar maximaal 100 graden. Uiteraard zit er een thermostaat op zodat die toch lekker goed op temp komt zonder dat het een uur duurt...
Tot nu toe dus tevreden. Nou ja, eerst nog een keer naar Henk om em goed (maximaal) af te laten stellen en dan barst het feest écht los...!
Druk zal dan misschien/waarschijnlijk denk ik naar zo'n 1,5 a 1,6 bar gaan... Als het goed is zullen er dan ruim 200 paarden aan de wielen te meten zijn. Als het goed is... En hij gaat nu al vrij hard...
Vrienden van me verklaren me voor gek als ik nu nog meer vermogen wil, maar ja, die zijn dan ook niks gewend...
@ Dennis: prik maar een datum!
@ Marcel: bedankt, vriend!
Op zich niet zo heel interessant.

Wat de oliekoeler betreft: als eerste wil ik Marcel hartelijk danken voor het mij ophalen van het station en draad draaien (of is het tappen?) van die stomme bout.

Ik kreeg bij de adapterplaat een verbindingsstuk wat over de originele bout paste. Dat was op zich wel goed, maar.... alleen als je de originele adpater monteert én de nieuwe daar nog een keer bovenop. Zonder de originele adapter kan je de holle bout niet verder het blok indraaien, omdat de nieuwe plaat dikker is. Je kunt die dus niet plaatsen.
Marcel heeft dus even wat draad op de bout gezet en daar heb ik een stukje van af gezaagd zodat die dus wél in het blok past. Daar de adapter met de nieuwe bus overheen, oliekoeler en filter aangesloten en vlammen maar. Oliekoeler voor de radiateur geplaatst en tot nu toe nog geen enkel probleem met de watertemp.
De olietemperatuur is echt een stuk omlaag gegaan. "Normaal" werd de olie bijna 120 graden (gemeten op de oliepeilstok) en nu is die nog maar maximaal 100 graden. Uiteraard zit er een thermostaat op zodat die toch lekker goed op temp komt zonder dat het een uur duurt...
Tot nu toe dus tevreden. Nou ja, eerst nog een keer naar Henk om em goed (maximaal) af te laten stellen en dan barst het feest écht los...!

Druk zal dan misschien/waarschijnlijk denk ik naar zo'n 1,5 a 1,6 bar gaan... Als het goed is zullen er dan ruim 200 paarden aan de wielen te meten zijn. Als het goed is... En hij gaat nu al vrij hard...
Vrienden van me verklaren me voor gek als ik nu nog meer vermogen wil, maar ja, die zijn dan ook niks gewend...

@ Dennis: prik maar een datum!

@ Marcel: bedankt, vriend!

altijd gezeik met die meegeleverde bussen, is al eens vaker besproken hier. wel beter dat ie erop zit, ga je een hoop voordeel mee behalen, ik ben ook gek op koelers 

Immer wieder die verdammte Holländer