Hoi,Allemaal bij mijn espace uit '95 blaast de verwarming alleen nog maar in de hoogste stand wat kan dit zijn?
Groeten michel.
Verwarming blaast alleen nog in hoogste stand!?
-
- Contacteer:
zekering.
-
Zekering? dan zou hij toch helemaal niet meer werken?
-
- Contacteer:
Neej, 2 zekeringen 
Waarschijnlijk is de regelweerstand doorgebrand. Dan werkt de fan slleen nog in zijn hoogste stand. Deze weerstand zit meestal in de kachelbehuizing of er net naast. Meestal daar waar de kabels de behuizing in gaan.
Je kunt bij de dealert een nieuwe regeleenheid halen (voor waarschijnlijk veels te veel geld) of gewoon zelf een nieuwe weerstand halen bij een electronicaboer (voor een euro).
Je kunt bij de dealert een nieuwe regeleenheid halen (voor waarschijnlijk veels te veel geld) of gewoon zelf een nieuwe weerstand halen bij een electronicaboer (voor een euro).
losse kachel weerstand kost meestal niet de hoofdprijs volgens mij, gewoon eens prijs opvragen bij dealert of onderdelen handel. vervangen is vrij eenvoudig. hij zit idd vaak vlak naast de kachel motor zelf meestal achter of in de buurt van dshboard kastje
R5GTT. Drive it like you stole it
Als je je ventilator kan vinden zitten er een 2 redelijk dikke kabels op. Deze kabels komen altijd van je weerstand af, dus vanuit daar zoeken.
Vaak zit er in een weerstand een zgn. 'hittezekering' , een klein zekeringetje van 1cm lang en 2 of 3 mm dik. Deze kun je eens doormeten of hij nog gewoon verbinding heeft. Vaak zijn deze kapot en kosten ook een paar cent. Erin solderen en klaar !
Vaak zit er in een weerstand een zgn. 'hittezekering' , een klein zekeringetje van 1cm lang en 2 of 3 mm dik. Deze kun je eens doormeten of hij nog gewoon verbinding heeft. Vaak zijn deze kapot en kosten ook een paar cent. Erin solderen en klaar !
bij een clio is het in een stekkervorm, erg makkelijk. Kost geloof ik iets van 12 eu en is (als je m gevonden hebt
) echt 5 minuten werk om deze te vervangen 

-
Bij mij zit hij volgens mij aan de buitenkant van het kachelhuis,Haas schreef:bij een clio is het in een stekkervorm, erg makkelijk. Kost geloof ik iets van 12 eu en is (als je m gevonden hebt) echt 5 minuten werk om deze te vervangen
daar zit in iedergeval een kastje en er komen twee draden uit.
Dat moet hem zijn volgens mij dan kan verder niks vinden,
en in het huis dat wordt een klus volgens mij want dan kan het dashboard eruit??!!
Bedankt voor de info en ik kan altijd de dealer nog ff bellen,
om te vragen waar hij kan zitten die weerstand!
het is een rode en een zwarte draad, ongeveer 3mm dik..
-
Nou ik weet het eindelijk waar hij zit de weerstand in het kachelhuis onder de motorkap dus het hele huis moet eronderuit een klusje van een halve dag!Haas schreef:het is een rode en een zwarte draad, ongeveer 3mm dik..

-
Hoi,nee het was de weerstand en hij is vandaag vervangen en het werkt weer als een nieuwe!unis schreef:Het kan ook natuurlijk gewoon de schakelaar zijn die verroest is langs binnen he
Heb zelf daarna de verlichtingschakelaar aan de stuurkolom vervangen was ook gammel en werkt nu ook weer goed!
Groeten michel.