Acculampje brandt af en toe lichtjes

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Nadeem

Laatst heb ik een andere nokkenstok in mijn baccara laten zetten maar omdat er één binnenkwam waar geen nokje voor de brandstofpomp op zit, hebben ze op mijn auto een elektrische brandstofpomp gezet.

Na een paar weken heb ik het idee dat deze teveel stroom pakt oid??

Soms als ik voor een stoplicht sta gaat mijn dashbordverlichting iéts minder fel branden en hoor ik dat de brandstofpomp ook iéts minder (anders) zoemt..

Nu heb ik mijn acculampje op het dashbord betrapt dat deze af en toe ook iets oplicht (dit staat los/ gebeurt niet gelijktijdig als de stationairsituatie van de vorige regel )

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt of hoe ik dit op kan lossen??

Verdere info:
de brandstofpomp zit middels een relais geschakeld en gaat aan als ik het contactslot aanzet.
Riël
Über-Spammer

Dynamo is ver aan zijn eind waarschijnlijk. Heeft weinig te doen met je brandstofpomp.

Controleer wél eerst even of je motor en carroserie een goede massaverbinding hebben.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Nadeem

Dynamo heb ik een kleine 2 jaar geleden nieuw erop gezet. Hoe kan ik de dynamo controleren op zijn werking?
Als ik de Voltmeter op de accu zet als de motor draait geeft deze 14.35 V aan...

En misschien een stomme vraag maar hoe controleer ik of de motor en carroserie een goede massaverbinding hebben?
Riël
Über-Spammer

Geeft deze 14.35 volt aan én brandt het acculampje tegelijk?

Weerstand meten tussen de - pool van de accu en een stuk metaal op het blok of de carroserie. Moet 0 zijn.

Nou kun je best 0 meten als t nog altijd bout is, dus eens testen of het wat scheelt als je een startkabel tussen iets metaals op het blok en de - pool hangt als extra massa.
Nadeem

Nee als ik meet dan brand het lampje niet, dat gebeurt af en toe onder het rijden...

Verders bedankt voor de tips (Y) , ik gaat eens ff meten.
Riël
Über-Spammer

Controleer dan het stekkertje eens wat op je dynamo zit, eens goed schoonmaken, klemmen, aandrukken.
Nadeem

Massa heb ik gecontroleerd en die is goed.

Wel vond ik dat de plugjes op de dynamo wel wat losjes erin geplugd waren dus die heb ik eens ff wat beter vastgezet.

Tot nu toe het acculampje nog niet zien knipperen. :)

Bedankt voor je uitleg iig (Y)
Plaats reactie