ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

't blijft een raadsel :lol:
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ok, k ben lid van het autoblad, en nu word er door iemand een vraag gesteld die een nissan bezit...

die heeft hetzelfde probleem, bij koude motor wil de motor niet stationair blijven draaien bij warme motor heeft ie geen problemen

hij heeft ook al de luchtschuif enzo vervangen (net als ik)

nu krijgt hij als antwoord dat zijn temperatuursensor wellicht niet in orde is, dus dat de luchtschuif geen signaal doorkrijgt van de temperatuursensor.

dus mijn vraag waar zit de temperatuursensor van een renault clio 16v en wat kost het om deze te vervangen en is het veel werk....??

dus het kan dus zijn dat me temperatuursensor, of de bedradig daarvan dus niet meer goed functioneert???
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat kan goed, ze zitten op de zijkant van je motor, op of bij je thermostaathuis. Je hebt er 2, een van de meter en een voor de ECU. Ik weet niet precies welke je moet hebben, moet je even eentje uittrekken en kijken of het metertje terug valt of niet. Zo ja, moet je de andere hebben.

Je kan ook eerst eens de weerstand meten of daar iets van klopt. Of eens uittrekken met koude motor, dan doet hij het misschien ook beter.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Riël schreef:Dat kan goed, ze zitten op de zijkant van je motor, op of bij je thermostaathuis. Je hebt er 2, een van de meter en een voor de ECU. Ik weet niet precies welke je moet hebben, moet je even eentje uittrekken en kijken of het metertje terug valt of niet. Zo ja, moet je de andere hebben.

Je kan ook eerst eens de weerstand meten of daar iets van klopt. Of eens uittrekken met koude motor, dan doet hij het misschien ook beter.
welk metertje bedoel je, van de olietemperatuur??

wat kosten die sensoren dan, want ben dr wel van overtuigd dat het probleem zich daarin bevind, heb dus ook al 130 euro uitgegeven voor de luchtregelschuif :( maarja goed, elk nieuw onderdeel kan zowiezo geen kwaad :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, metertje van de koelvloeistoftemperatuur uiteraard :)

Sensor kost niet veel, een of twee tientjes.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ok heb net ff gekeken, maar kan niet zo 1 2 3 zien waar die precies zit....je bedoeld aan de kant van het motorblok waar reservoir van de koelvloeistof zit?? en hoe ziet die sensor er precies uit..?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kan echt niet missen

:)

Ze zitten waar je bovenste slang van de radiator richitng je blok gaat, daar in de buurt vind je de sensors ook. Heb even geen foto om je aan te wijzen waar je kijken moet.

Je ziet alleen de stekker :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Kijk eens naast je verdelerkap (dat ding met je bougiekabels), daar zitten 2 sensoren.
Je moet de onderste (witte) sensor hebben, die is voor de ECU.

Gr, Frits.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Frits Clio 16v schreef:Kijk eens naast je verdelerkap (dat ding met je bougiekabels), daar zitten 2 sensoren.
Je moet de onderste (witte) sensor hebben, die is voor de ECU.

Gr, Frits.
k moest toch juist niet die sensor voor de ecu hebben??

maar de temperatuursensor?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Quote:

moet je even eentje uittrekken en kijken of het metertje terug valt of niet. Zo ja, moet je de andere hebben.



het was n beetje onduidelijk, maar je moet die van de ecu hebben :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

effe inspelen op gans dit "sensor" debat...

waar zit de sensor die de oliedruk meet?
waar zit de sensor die de oliehoeveelheid meet?
waar zit de sensor die de olietemperatuur meet?

na het motorbrandje vorig jaar zijn ze waarschijnlijk allemaal overleden en wordt eens tijd om die te vervangen (is lastig om niet te weten wat de oliegegevens zijn, vooral omdat het blok wat verbruikt..)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

hmm die bardruk meter bij doet ook waar die zelf zin in hebt..

meestal doet ie het, maar dan na een tijdje rijden blijft ie hangen bij 2 bar ofzo, wat ik ook doe

gister deed ie het weer niet fftjes...

maargoed je kan je olie toch peilen met je peilstok?????? :) je moet toch niet van de gegevens van die oliehoeveelheid uitgaan...
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

SheikValver schreef:waar zit de sensor die de oliedruk meet?
waar zit de sensor die de oliehoeveelheid meet?
waar zit de sensor die de olietemperatuur meet?
Oliedruksensor zit onder het uitlaatspruitstuk.
De temperatuur en peil is 1 sensor, die zit links naast de peilstok.

Gr, Frits.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Iemand een id tot hoe ver de isolatie achter t dashbord zit?
Is dit helemaal tot aan t raam of halverwege t dashbord?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dat loopt tot aan je raam.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

hmmm.. voorlopig maar ff laten zitten dus
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

wat scheelt ermee dan?
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

niks, maar de rest is r ook al allemaal uit
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

oke, tjaaa dan moet je dash en alles eruit. pokkewerk :( .
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

kom nog wel eens een andere keer goed, als mn dash r uit moet dan moet mn kooi r ook weer uit.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Riël schreef:Quote:

moet je even eentje uittrekken en kijken of het metertje terug valt of niet. Zo ja, moet je de andere hebben.



het was n beetje onduidelijk, maar je moet die van de ecu hebben :)
ok, ben vanochtend ff naar de renul geweest en hij laat me idd een plaatje zien van die 2 sensoren, die ene was idd voor de koude start (ecu sensor) en die ander was voor de koelvloeistoftemperatuur.

ik heb nu zo'n nieuwe ecu sensor besteld, alleen met 1 of 2 tientjes haalde ik het niet...kost zo'n kleine 50 euro
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

shit, moet je ook niet bij renault zijn :( Ik had ook eerst even jezelf ervan verzekerd dat daar het probleem zat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Riël schreef:shit, moet je ook niet bij renault zijn :( Ik had ook eerst even jezelf ervan verzekerd dat daar het probleem zat.
wat bedoel je riel?

hoezo niet bij renault zijn, die man van de renault zei ook dat ze vroeger vaak en die sensor vervingen samen met die luchtregelschuif, dus als ik die die sensor vernieuw, dan is de kans toch groot dat ie weer goed stationair loopt met koude motor?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, de kans is groot, maar ik prefereer ergens zeker van te zijn als ik iets koop 8)

Komt vast goed (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Riël schreef:Ja, de kans is groot, maar ik prefereer ergens zeker van te zijn als ik iets koop 8)

Komt vast goed (Y)
ja ok, maar die man is 70 ofzo die eigenaar van de renault, die weet een hoop van de sportieve clio's.

en hij zei dus tegen mij toen ik met dat verhaal kwam over die ecu sensor, en dat alleen die nieuwe luchtregelschuif niet het probleem oploste, dat hij vroeger als die zo'n auto in de garage had altijd de luchtregelschuif icm de ecu sensor vernieuwde

maargoed, hijs al besteld dus het is ff afwachten

die nieuwe sensor monteren, is dat lastig of????
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

oude eruit draaien en nieuwe erin :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, zorgen dat er een nieuw koperen ringetje op zit, oude losdraaien, eruit halen en snel de nieuwe erin zonder veel vloeistof te knoeien :p

Even een beetje vloeistof bijvullen en klaar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De nee sloeg niet op jou JPS :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

wel vreemd, k heb voor diezelfde sensor iets van 2 tientjes betaald. heb hem zelfs nog liggen hiero, jammer dat je hem al besteld hebt :(
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

J-P-S schreef:wel vreemd, k heb voor diezelfde sensor iets van 2 tientjes betaald. heb hem zelfs nog liggen hiero, jammer dat je hem al besteld hebt :(
vaag idd, hoezo heb je hem nog liggen dan???

en vanwaar dat koperen ringetje riel?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

dat ie niet lekt!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
dechazell
Berichten: 60
Lid geworden op: di 15 feb 2005 21:52
Locatie: Hengelo OV

willow: Ik ben ook benieuwd of het helpt als je de sensor vervangt! Ik heb namelijk precies dezelfde probleem en ik heb ook al de regel schuif vervangen heeft een beetje geholpen maar als ie koud is wil ie niet stationair lopen. Maar als ik de stekker van de ecu temp sensor eraf trek wil ie helemaal niet lopen volgens mij verzuipt ie dan!

Weet iemand waar ik een renault alarm kast kan vinden die wat onder de parafan zit want de mijne doet niks meer?
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

dechazell schreef:willow: Ik ben ook benieuwd of het helpt als je de sensor vervangt! Ik heb namelijk precies dezelfde probleem en ik heb ook al de regel schuif vervangen heeft een beetje geholpen maar als ie koud is wil ie niet stationair lopen. Maar als ik de stekker van de ecu temp sensor eraf trek wil ie helemaal niet lopen volgens mij verzuipt ie dan!

Weet iemand waar ik een renault alarm kast kan vinden die wat onder de parafan zit want de mijne doet niks meer?
ok, ik hou je op de hoogte. ben benieuwd hoelang ik moet wachten voordat ie binnen is bij de renul :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

vaag idd, hoezo heb je hem nog liggen dan???

en vanwaar dat koperen ringetje riel?
ik heb hem nog ja.
willow: Ik ben ook benieuwd of het helpt als je de sensor vervangt! Ik heb namelijk precies dezelfde probleem en ik heb ook al de regel schuif vervangen heeft een beetje geholpen maar als ie koud is wil ie niet stationair lopen. Maar als ik de stekker van de ecu temp sensor eraf trek wil ie helemaal niet lopen volgens mij verzuipt ie dan!

Weet iemand waar ik een renault alarm kast kan vinden die wat onder de parafan zit want de mijne doet niks meer?
als hij koud is heeft hij dat probleem, als hij warm is moet het weg zijn. je kunt als hij koud is volgas geven zonder dat er veel gebeurd qua toerental.

als dit je probleem is, dan moet je die sensor vervangen. de computer van je clio ligt onder de krik, aan de bijrijderskant onder de parafan.
dechazell
Berichten: 60
Lid geworden op: di 15 feb 2005 21:52
Locatie: Hengelo OV

Het gaat me niet om de ecu het gaat om de alarm die doet niks meer!
Ik dacht dat het aan de bedrading lag want er waren wat geoxideerde stekkers deze heb ik vervangen maar heeft niet geholpen de start onderbreker van de ontsteking wil er ook niet af! deze heb ik moeten omzeilen! er staat renault op de kastje dus ik neem aan dat het origineel alarm is dus die wou ik vervangen maar ik kan er nergens een vinden!
Gesloten