
ACT: Clio16V I
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
't blijft een raadsel 

ok, k ben lid van het autoblad, en nu word er door iemand een vraag gesteld die een nissan bezit...
die heeft hetzelfde probleem, bij koude motor wil de motor niet stationair blijven draaien bij warme motor heeft ie geen problemen
hij heeft ook al de luchtschuif enzo vervangen (net als ik)
nu krijgt hij als antwoord dat zijn temperatuursensor wellicht niet in orde is, dus dat de luchtschuif geen signaal doorkrijgt van de temperatuursensor.
dus mijn vraag waar zit de temperatuursensor van een renault clio 16v en wat kost het om deze te vervangen en is het veel werk....??
dus het kan dus zijn dat me temperatuursensor, of de bedradig daarvan dus niet meer goed functioneert???
die heeft hetzelfde probleem, bij koude motor wil de motor niet stationair blijven draaien bij warme motor heeft ie geen problemen
hij heeft ook al de luchtschuif enzo vervangen (net als ik)
nu krijgt hij als antwoord dat zijn temperatuursensor wellicht niet in orde is, dus dat de luchtschuif geen signaal doorkrijgt van de temperatuursensor.
dus mijn vraag waar zit de temperatuursensor van een renault clio 16v en wat kost het om deze te vervangen en is het veel werk....??
dus het kan dus zijn dat me temperatuursensor, of de bedradig daarvan dus niet meer goed functioneert???
Dat kan goed, ze zitten op de zijkant van je motor, op of bij je thermostaathuis. Je hebt er 2, een van de meter en een voor de ECU. Ik weet niet precies welke je moet hebben, moet je even eentje uittrekken en kijken of het metertje terug valt of niet. Zo ja, moet je de andere hebben.
Je kan ook eerst eens de weerstand meten of daar iets van klopt. Of eens uittrekken met koude motor, dan doet hij het misschien ook beter.
Je kan ook eerst eens de weerstand meten of daar iets van klopt. Of eens uittrekken met koude motor, dan doet hij het misschien ook beter.
welk metertje bedoel je, van de olietemperatuur??Riël schreef:Dat kan goed, ze zitten op de zijkant van je motor, op of bij je thermostaathuis. Je hebt er 2, een van de meter en een voor de ECU. Ik weet niet precies welke je moet hebben, moet je even eentje uittrekken en kijken of het metertje terug valt of niet. Zo ja, moet je de andere hebben.
Je kan ook eerst eens de weerstand meten of daar iets van klopt. Of eens uittrekken met koude motor, dan doet hij het misschien ook beter.
wat kosten die sensoren dan, want ben dr wel van overtuigd dat het probleem zich daarin bevind, heb dus ook al 130 euro uitgegeven voor de luchtregelschuif


Nee, metertje van de koelvloeistoftemperatuur uiteraard 
Sensor kost niet veel, een of twee tientjes.

Sensor kost niet veel, een of twee tientjes.
Kan echt niet missen
Ze zitten waar je bovenste slang van de radiator richitng je blok gaat, daar in de buurt vind je de sensors ook. Heb even geen foto om je aan te wijzen waar je kijken moet.
Je ziet alleen de stekker

Ze zitten waar je bovenste slang van de radiator richitng je blok gaat, daar in de buurt vind je de sensors ook. Heb even geen foto om je aan te wijzen waar je kijken moet.
Je ziet alleen de stekker

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Kijk eens naast je verdelerkap (dat ding met je bougiekabels), daar zitten 2 sensoren.
Je moet de onderste (witte) sensor hebben, die is voor de ECU.
Gr, Frits.
Je moet de onderste (witte) sensor hebben, die is voor de ECU.
Gr, Frits.
k moest toch juist niet die sensor voor de ecu hebben??Frits Clio 16v schreef:Kijk eens naast je verdelerkap (dat ding met je bougiekabels), daar zitten 2 sensoren.
Je moet de onderste (witte) sensor hebben, die is voor de ECU.
Gr, Frits.
maar de temperatuursensor?
Quote:
moet je even eentje uittrekken en kijken of het metertje terug valt of niet. Zo ja, moet je de andere hebben.
het was n beetje onduidelijk, maar je moet die van de ecu hebben
moet je even eentje uittrekken en kijken of het metertje terug valt of niet. Zo ja, moet je de andere hebben.
het was n beetje onduidelijk, maar je moet die van de ecu hebben

-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
- Locatie: Damme (België)
effe inspelen op gans dit "sensor" debat...
waar zit de sensor die de oliedruk meet?
waar zit de sensor die de oliehoeveelheid meet?
waar zit de sensor die de olietemperatuur meet?
na het motorbrandje vorig jaar zijn ze waarschijnlijk allemaal overleden en wordt eens tijd om die te vervangen (is lastig om niet te weten wat de oliegegevens zijn, vooral omdat het blok wat verbruikt..)
waar zit de sensor die de oliedruk meet?
waar zit de sensor die de oliehoeveelheid meet?
waar zit de sensor die de olietemperatuur meet?
na het motorbrandje vorig jaar zijn ze waarschijnlijk allemaal overleden en wordt eens tijd om die te vervangen (is lastig om niet te weten wat de oliegegevens zijn, vooral omdat het blok wat verbruikt..)
hmm die bardruk meter bij doet ook waar die zelf zin in hebt..
meestal doet ie het, maar dan na een tijdje rijden blijft ie hangen bij 2 bar ofzo, wat ik ook doe
gister deed ie het weer niet fftjes...
maargoed je kan je olie toch peilen met je peilstok??????
je moet toch niet van de gegevens van die oliehoeveelheid uitgaan...
meestal doet ie het, maar dan na een tijdje rijden blijft ie hangen bij 2 bar ofzo, wat ik ook doe
gister deed ie het weer niet fftjes...
maargoed je kan je olie toch peilen met je peilstok??????

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Oliedruksensor zit onder het uitlaatspruitstuk.SheikValver schreef:waar zit de sensor die de oliedruk meet?
waar zit de sensor die de oliehoeveelheid meet?
waar zit de sensor die de olietemperatuur meet?
De temperatuur en peil is 1 sensor, die zit links naast de peilstok.
Gr, Frits.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
dat loopt tot aan je raam.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
wat scheelt ermee dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
oke, tjaaa dan moet je dash en alles eruit. pokkewerk
.

ok, ben vanochtend ff naar de renul geweest en hij laat me idd een plaatje zien van die 2 sensoren, die ene was idd voor de koude start (ecu sensor) en die ander was voor de koelvloeistoftemperatuur.Riël schreef:Quote:
moet je even eentje uittrekken en kijken of het metertje terug valt of niet. Zo ja, moet je de andere hebben.
het was n beetje onduidelijk, maar je moet die van de ecu hebben
ik heb nu zo'n nieuwe ecu sensor besteld, alleen met 1 of 2 tientjes haalde ik het niet...kost zo'n kleine 50 euro
shit, moet je ook niet bij renault zijn
Ik had ook eerst even jezelf ervan verzekerd dat daar het probleem zat.

wat bedoel je riel?Riël schreef:shit, moet je ook niet bij renault zijnIk had ook eerst even jezelf ervan verzekerd dat daar het probleem zat.
hoezo niet bij renault zijn, die man van de renault zei ook dat ze vroeger vaak en die sensor vervingen samen met die luchtregelschuif, dus als ik die die sensor vernieuw, dan is de kans toch groot dat ie weer goed stationair loopt met koude motor?
Ja, de kans is groot, maar ik prefereer ergens zeker van te zijn als ik iets koop
Komt vast goed

Komt vast goed

ja ok, maar die man is 70 ofzo die eigenaar van de renault, die weet een hoop van de sportieve clio's.Riël schreef:Ja, de kans is groot, maar ik prefereer ergens zeker van te zijn als ik iets koop![]()
Komt vast goed
en hij zei dus tegen mij toen ik met dat verhaal kwam over die ecu sensor, en dat alleen die nieuwe luchtregelschuif niet het probleem oploste, dat hij vroeger als die zo'n auto in de garage had altijd de luchtregelschuif icm de ecu sensor vernieuwde
maargoed, hijs al besteld dus het is ff afwachten
die nieuwe sensor monteren, is dat lastig of????
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
oude eruit draaien en nieuwe erin 

Nee, zorgen dat er een nieuw koperen ringetje op zit, oude losdraaien, eruit halen en snel de nieuwe erin zonder veel vloeistof te knoeien 
Even een beetje vloeistof bijvullen en klaar.

Even een beetje vloeistof bijvullen en klaar.
De nee sloeg niet op jou JPS 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
wel vreemd, k heb voor diezelfde sensor iets van 2 tientjes betaald. heb hem zelfs nog liggen hiero, jammer dat je hem al besteld hebt 

vaag idd, hoezo heb je hem nog liggen dan???J-P-S schreef:wel vreemd, k heb voor diezelfde sensor iets van 2 tientjes betaald. heb hem zelfs nog liggen hiero, jammer dat je hem al besteld hebt
en vanwaar dat koperen ringetje riel?
dat ie niet lekt!
willow: Ik ben ook benieuwd of het helpt als je de sensor vervangt! Ik heb namelijk precies dezelfde probleem en ik heb ook al de regel schuif vervangen heeft een beetje geholpen maar als ie koud is wil ie niet stationair lopen. Maar als ik de stekker van de ecu temp sensor eraf trek wil ie helemaal niet lopen volgens mij verzuipt ie dan!
Weet iemand waar ik een renault alarm kast kan vinden die wat onder de parafan zit want de mijne doet niks meer?
Weet iemand waar ik een renault alarm kast kan vinden die wat onder de parafan zit want de mijne doet niks meer?
ok, ik hou je op de hoogte. ben benieuwd hoelang ik moet wachten voordat ie binnen is bij de renuldechazell schreef:willow: Ik ben ook benieuwd of het helpt als je de sensor vervangt! Ik heb namelijk precies dezelfde probleem en ik heb ook al de regel schuif vervangen heeft een beetje geholpen maar als ie koud is wil ie niet stationair lopen. Maar als ik de stekker van de ecu temp sensor eraf trek wil ie helemaal niet lopen volgens mij verzuipt ie dan!
Weet iemand waar ik een renault alarm kast kan vinden die wat onder de parafan zit want de mijne doet niks meer?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik heb hem nog ja.vaag idd, hoezo heb je hem nog liggen dan???
en vanwaar dat koperen ringetje riel?
als hij koud is heeft hij dat probleem, als hij warm is moet het weg zijn. je kunt als hij koud is volgas geven zonder dat er veel gebeurd qua toerental.willow: Ik ben ook benieuwd of het helpt als je de sensor vervangt! Ik heb namelijk precies dezelfde probleem en ik heb ook al de regel schuif vervangen heeft een beetje geholpen maar als ie koud is wil ie niet stationair lopen. Maar als ik de stekker van de ecu temp sensor eraf trek wil ie helemaal niet lopen volgens mij verzuipt ie dan!
Weet iemand waar ik een renault alarm kast kan vinden die wat onder de parafan zit want de mijne doet niks meer?
als dit je probleem is, dan moet je die sensor vervangen. de computer van je clio ligt onder de krik, aan de bijrijderskant onder de parafan.
Het gaat me niet om de ecu het gaat om de alarm die doet niks meer!
Ik dacht dat het aan de bedrading lag want er waren wat geoxideerde stekkers deze heb ik vervangen maar heeft niet geholpen de start onderbreker van de ontsteking wil er ook niet af! deze heb ik moeten omzeilen! er staat renault op de kastje dus ik neem aan dat het origineel alarm is dus die wou ik vervangen maar ik kan er nergens een vinden!
Ik dacht dat het aan de bedrading lag want er waren wat geoxideerde stekkers deze heb ik vervangen maar heeft niet geholpen de start onderbreker van de ontsteking wil er ook niet af! deze heb ik moeten omzeilen! er staat renault op de kastje dus ik neem aan dat het origineel alarm is dus die wou ik vervangen maar ik kan er nergens een vinden!