radiateur dop twingo

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
twingy style !!!

Hallo,

weet iemand waar ik de dop kan vinden waar ik in mijn lekke radiateur mijn lek dicht in kan gooien.

alvast bedankt voor de reacties
spookhol

Denk dat hier wel een toevoeging op zijn plaats is.
Kan mij niet indenken dat ik de enige ben die er niets van snapt?

Gr Erwin.
Joosten
Contacteer:

hij heeft gewoon een lek in zijn radiator, en je hebt van dat spul (bar's leak als ik het goed heb) dat de lek opzoekt en dicht.

Dit werkt lang niet altijd, maar zeker het proberen waard, stukken goedkoper dan een nieuwe radiator.

En nou zoekt hij de vulopening van de radiator, heb alleen zelf ook geen idee waar die zit, die er niet op de radiator zelf iig. Dacht ergens op de slang naar de radiator zelf.
Royalty

Volgens mij kun je dat goedje, na goed roeren, gewoon in het reservoir van de koelvloeistof (rechtsachterin naast ruitenwisservloeistof) doen en de motor circa 10min stationair laten lopen. Staat geloof ik ook op het blik/potje van de bar's leak...
Riël
Über-Spammer

Is bedoelt voor spoedreparatie, niet voor de lange duur + de rest van het koelsysteem kan dicht gaan zitten (ik heb me toch eens een troep gezien toen ik een keolprobleem op was aan het lossen):

[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... 305(1).jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... 306(1).jpg[/img]

Dus gewoon radiateur vervangen, is op den duur goedkoper als op een blikke prut vertrouwen (Y).

Lang niet elke radiator heeft een dop trouwens, om op je vraag te antwoorden. Dan zou je het in je koelvaatje moeten gooien.
twingy style !!!

oke dan dan weet ik voldoende!

dan gaan we gewoon op riel zijn uitstekende reparatie kennis af en vervangen we hem gewoon.
wederom riel bedankt

ik weet niet wat erin zat op je foto's maar dat wil ik mijn twingo niet aan doen ik heb er al een verloren en dat gebeurt geen tweede keer.
Riël
Über-Spammer

Roest vermengd met dat spul :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joosten
Contacteer:

dat spul is inderdaad troep,

als je voorlopig nog zeker verder gaat rijden met de Twingo zou ik ook gewoon idd de radiator vervangen.

anders: bar's leak prut er in, voor nood, of als de auto toch op korte duur weg gaat.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

En dan zit de nieuwe koper er mee opgescheept :~

Gewoon een nieuwe erin, kost de kop toch ook niet? Heb hem laatst, na een ongelukje ook laten vernieuwen.
Joosten
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:En dan zit de nieuwe koper er mee opgescheept :~

Gewoon een nieuwe erin, kost de kop toch ook niet? Heb hem laatst, na een ongelukje ook laten vernieuwen.
maar als ik mijn twingo inruil gaat hij toch ergens de handel in bijvoorbeeld, dan ga ik geen 150 euro en hoop werk verrichten als het voor 10 euro ook kan en lekker makkelijk is.

Of als je Twingo zó verrot is dat hij geen jaar meer mee gaat zoals ik gisteren bij een eienaar zag.

En bovendien, bar's leak kun je ook gerust zonder problemen doorrijden hoor, alleen met vervangen va de koelvloeistof, dan is het ff gesmeer en zo om alles echt schoon te krijgen
twingy style !!!

kan een slotje op,

ik heb hem mar gewoon laten vervangen.
Plaats reactie