Hallo allemaal,
Ik heb een rammel in mijn koppeling en ik vraag me af of ik hierna moet laten kijken of dat het niets ernstigs is.
Het volgende is het geval. Als ik stil sta en ik laat de koppeling opkomen in z`n vrij begint er iets te rammelen en als ik de koppeling weer intrap is het geluid weg. De ene keer is het rammelen iets luider dan de andere keer.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg omschreven heb en dat iemand weet wat het kan zijn.
Groeten Chris.
[19 16v] Rammelende koppeling
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Het druklager is het onderdeel die dit probleem veroorzaakt, bij het intrappen van de koppeling komt er kracht op en houd deze op met ratelen/rammelen
Het enige wat er kan gebeuren is dat het druklager vastslaat en door de drukgroep slijt.. dit merk je vanzelf wel.. hij houd vanzelf wel een keer op met koppelen/schakelen.
En toch kan het best lang goed gaan, ik hoor bij de auto van mijn buurman iedere ochtend een rammelend druklager en dat is al 2 jaar zo
Het enige wat er kan gebeuren is dat het druklager vastslaat en door de drukgroep slijt.. dit merk je vanzelf wel.. hij houd vanzelf wel een keer op met koppelen/schakelen.
En toch kan het best lang goed gaan, ik hoor bij de auto van mijn buurman iedere ochtend een rammelend druklager en dat is al 2 jaar zo

druklager idd...
Zoals gezegd, het houd er vanzelf een keer mee op..
Weet niet om wat voor auto het gaat? Als het een 16V ofzo is, begin vast te sparen, haal het blok er over een tijd een keer uit (winter ofzo), en vervang de nuttige onderdelen waar je normaal neit bijkunt (of niet makkelijk in ieder geval) zoals koppeling, druklager, distributie compleet, multieriem, waterpomp, enz..
tis ff een tip
Zoals gezegd, het houd er vanzelf een keer mee op..
Weet niet om wat voor auto het gaat? Als het een 16V ofzo is, begin vast te sparen, haal het blok er over een tijd een keer uit (winter ofzo), en vervang de nuttige onderdelen waar je normaal neit bijkunt (of niet makkelijk in ieder geval) zoals koppeling, druklager, distributie compleet, multieriem, waterpomp, enz..
tis ff een tip

-
Ik hoef me dus voorlopig nergens zorgen over te maken, dat is wel fijn om te weten 

Het rare is dat als je auto in een versnelling staat je het niet hoort, terwijl je druklager dan ook gewoon vrij loopt. Maar ja het kan haast niet anders zijn dan je druklager.
Die van mij heeft het ook al 1,5jaar, volgende week moet het blok er toch uit dan vervang ik hem meteen.
gr s
nder
Die van mij heeft het ook al 1,5jaar, volgende week moet het blok er toch uit dan vervang ik hem meteen.
gr s