Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT
Over dat verhaal, ze hebben de lift iets minder gezet. Zitten er nu andere nokkenassen in of wat?
???Riël schreef:Over dat verhaal, ze hebben de lift iets minder gezet. Zitten er nu andere nokkenassen in of wat?
over dat BDP verhaal kan ik kort zijn, dat klopt inderdaad niet met de markeringen, maar misschien bij een origineel williams blok wel...dat weet ik zo niet...
Staat volgens mij in een of ander topic ook wel iets over...weet alleen niet welke...
Bij een originele williams motor klopt de markering wel hoor, geen probleem.
there is no spoon.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
kijk als men bij de garage niet weet dat er geen kloppende merktekens zijn vanwege een aanpassing en dat wordt niet vertelt ,is het logisch dat er verkeerd wordt afgesteld !!
weet men dit wel gaat men op een andere manier te werk !!
dus ik vind het hoe jammer voor melvin ook geen blaam voor de garage
en ja ik doe ook zaken met siem
en mij heeft hij nog nooit genaait
zelf heb ik er auto's en onderdelen vandaan alles zonder centje pijn
ik zie dit door mijn werk ook uit oogpunt van de garage en hoe ik zelf zou handelen
zelf heeft melvin me ooit gevraagd om het blok op te bouwen in het eerste stadium en ik heb er toen voor bedankt
dus melvin geen naar woord naar jou , maar hierbij sta ik volledig achter siem
weet men dit wel gaat men op een andere manier te werk !!
dus ik vind het hoe jammer voor melvin ook geen blaam voor de garage
en ja ik doe ook zaken met siem
en mij heeft hij nog nooit genaait
zelf heb ik er auto's en onderdelen vandaan alles zonder centje pijn
ik zie dit door mijn werk ook uit oogpunt van de garage en hoe ik zelf zou handelen
zelf heeft melvin me ooit gevraagd om het blok op te bouwen in het eerste stadium en ik heb er toen voor bedankt
dus melvin geen naar woord naar jou , maar hierbij sta ik volledig achter siem
Voor zover ik weet heeft Melvin een origineel Williams onderblok, dus die merktekens komen wel overeen.
Het probleem zal hem eerder in de verstelbare tandwielen zitten, dat ze niet weten hoe die gesteld moeten worden.....
Het probleem zal hem eerder in de verstelbare tandwielen zitten, dat ze niet weten hoe die gesteld moeten worden.....
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Maar als het blok opnieuw wordt opgebouwd, moet dat met de merktekens geen probleem zijn. Voordat ik het ging beslissen, heb ik ook bij diverse personen/bedrijven gevraagd of zij dat konden doen en voor hoeveel. Zodoende heb ik het dus ook aan Sven gevraagd. Het is ook een financiele overweging.
Als je een Williams onderblok hebt, kun je daarop als bedrijf toch gewoon een cilinderkop opzetten met de originele nokkenassen en dat de boel merken. Vervolgens moet het (lijkt mij) ook helemaal geen probleem zijn om andere nokkenassen te monteren.
Dat de kleppen met een iets kleinere lift zijn afgesteld, is alleen om het comfort op te krikken en dat kan later (eventueel) worden bijgesteld met de tandwielen.
Maar als er nu weer een tik in de motor zit, moet de garage dat toch gewoon op weten te lossen? Ze kunnnen er toch niet zomaar mee stoppen en de auto zo laten staan?
Als je een Williams onderblok hebt, kun je daarop als bedrijf toch gewoon een cilinderkop opzetten met de originele nokkenassen en dat de boel merken. Vervolgens moet het (lijkt mij) ook helemaal geen probleem zijn om andere nokkenassen te monteren.
Dat de kleppen met een iets kleinere lift zijn afgesteld, is alleen om het comfort op te krikken en dat kan later (eventueel) worden bijgesteld met de tandwielen.
Maar als er nu weer een tik in de motor zit, moet de garage dat toch gewoon op weten te lossen? Ze kunnnen er toch niet zomaar mee stoppen en de auto zo laten staan?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Of de markering op de pully nou wel of niet zou kloppen (bij diesel krukas klopt ie niet idd)....de markering op de pully moet je niet letten!
Gaat erom dat de markering op het vliegwiel juist tegenover het merkteken op de bak staat (=bdp) en als dat zo is kan je ook de krukas blokkeren met een M8 bout, en dan weet je zeker dat je altijd goed zit!!
Gaat erom dat de markering op het vliegwiel juist tegenover het merkteken op de bak staat (=bdp) en als dat zo is kan je ook de krukas blokkeren met een M8 bout, en dan weet je zeker dat je altijd goed zit!!
lift is toch afhankelijk van de nok, daaar is toch niets aan te stellen?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
in hoeverre is de kop van jou gevlakt melvin?
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Lift in BDP is iets minder geworden. Was: 2.50mm (inlaat) 1.95mm (uitlaat)Riël schreef:lift is toch afhankelijk van de nok, daaar is toch niets aan te stellen?
http://www.catcams.be/800x600/prod01Ali ... 55022xx.js
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Snep r niks van 
laat maar zitten

laat maar zitten

maximale lift is dan later ofzo ? om die grote kleppen wat meer ruimte te geven ?
there is no spoon.
dat zal het wel moeten zijn...
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
beter, mocht effe duren



-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Na een tijd hier niet meer te hebben gepost, moet nu toch de kogel door
de kerk. Ik moet de clio verkopen.....
Na wat tegenslagen met het vorige motorblok en een hoop te hebben
geleerd, gaat ie dan toch de deur uit. Een nieuwe woning mag zijn plaats
op gaan volgen, wat ook niet vervelend is. Hij is nog niet weg, dus ik kan
er nog even van genieten.
Hij staat OP MARKTPLAATS te koop en heeft nu deze speficaties. De uitdraai
van de testbank volgt zsm!
Hier nog een oudere foto.
Deze auto is 2.0 16v Williams omgebouwd en uitgevoerd met een geschat vermogen van 185pk. Een uitdraai van de testbank volgt zo spoedig mogelijk, evenals de meest recente fotos. De auto is nu vier jaar mijn bezit en ben genoodzaakt deze te verkopen ivm de aanschaf van een woning.
Voertuiggegevens:
=============
Merk: Renault
Handelsbenaming: CLIO 16V U9
Kleur(en): Blauw
Huidige km-stand: 197.000 km
Opgeknapt vanaf 165.000 km
Datum eerste afgifte Nederland 1 september 1992
Datum eerste toelating 1 september 1992
Datum aanvang tenaamstelling 7 juli 2003
Vervaldatum APK 23-01-2008
Massa ledig voertuig 970 kg
Carrosserie:
=========
In juni 2004 opnieuw gespoten ivm frontschade
Antenne weggewerkt
Logo voorzijde weggewerkt
Slotgaten in de deuren weggewerkt
Phase 2 omgebouwd (binnen en buiten)
Elektrische en verwarmde buitenspiegels
Strips en handvatten meegespoten in kleur
Interieur:
=======
Williams interieur
Personal Williams stuur
Williams vloermat (blauw)
Williams autogordels
Williams hoedenplak met kledingzak
Williams versnellingspook
Williams tellerbak met oiliepeil/druk en temperatuursensor
Williams typeplaatje
Elektrische ramen, spiegels, centrale deurvergrendeling en zonnendak
Motorisch:
========
2.0 liter Williams motorblok gereviseerd incl. lagerwerk e.d. (bij km-stand 186.773)
Gereviseerde en bewerkte cilinderkop met Megane inlaatkleppen (bij km-stand 165.000)
Nieuwe klepstoters (16 stuks bij km-stand 169.698 )
Cat Cams 286 graden nokkenassen (bij km-stand 169.698)
Pipercross inlegfilter
Williams uitlaatspruitstuk
EPS RVS katvervangende demper
Sebring middendempervervangen
In nieuwstaat verkerende originele einddemper (juni 2006)
Rode Magnecor bougiekabels
Menno-chip
Distributie vervangen
Spanrollen vervangen
V-snaar vervangen
Koperen radiator
Grotere koelvin
Samco koelslang
Renault JC5-014 versnellingsbak met aanpassing (bij km-stand 186.773)
Sachs Powerclutch koppeling en drukgroep
Ophanging:
========
Clio Cup motorsteun
Clio Cup subframe
Williams aandrijfassen
Williams draagarmen
Williams stabilisatorstang
Clio Cup Group A fuseekogels
Clio Cup verkort stuurhuis
Powerflex Polyurethaan bussen rondom
Veerpootbrug voorzijde
Verlaagd dmv andere veren
Decarbon schokdempers (Clio Cup)
Remmen:
======
Grotere remschijven voorzijde (285mm)
Ferodo DS 2500 remblokken rondom
Wielen:
=====
15 inch Speedline Williams velgen
195/50/15 Bridgestone Potenza (achter)
195/50/15 Uniroyal Rainsport (voor)
Audio:
====
Pioneer DEH-P4300R headunit met afstandbediening
JVC equializer
Hifonics Warrior Composet
Hifonics Warrior Suwoofer
US Blaster 1363 versterker
US Blaster D-Class versterker
Er wordt een set in de kleur gespoten side-skirts meegeleverd.
Deze zijn nog niet gemonteerd omdat de dorpels nog wat aandacht verdienen.
de kerk. Ik moet de clio verkopen.....
Na wat tegenslagen met het vorige motorblok en een hoop te hebben
geleerd, gaat ie dan toch de deur uit. Een nieuwe woning mag zijn plaats
op gaan volgen, wat ook niet vervelend is. Hij is nog niet weg, dus ik kan
er nog even van genieten.

Hij staat OP MARKTPLAATS te koop en heeft nu deze speficaties. De uitdraai
van de testbank volgt zsm!
Hier nog een oudere foto.
Deze auto is 2.0 16v Williams omgebouwd en uitgevoerd met een geschat vermogen van 185pk. Een uitdraai van de testbank volgt zo spoedig mogelijk, evenals de meest recente fotos. De auto is nu vier jaar mijn bezit en ben genoodzaakt deze te verkopen ivm de aanschaf van een woning.
Voertuiggegevens:
=============
Merk: Renault
Handelsbenaming: CLIO 16V U9
Kleur(en): Blauw
Huidige km-stand: 197.000 km
Opgeknapt vanaf 165.000 km
Datum eerste afgifte Nederland 1 september 1992
Datum eerste toelating 1 september 1992
Datum aanvang tenaamstelling 7 juli 2003
Vervaldatum APK 23-01-2008
Massa ledig voertuig 970 kg
Carrosserie:
=========
In juni 2004 opnieuw gespoten ivm frontschade
Antenne weggewerkt
Logo voorzijde weggewerkt
Slotgaten in de deuren weggewerkt
Phase 2 omgebouwd (binnen en buiten)
Elektrische en verwarmde buitenspiegels
Strips en handvatten meegespoten in kleur
Interieur:
=======
Williams interieur
Personal Williams stuur
Williams vloermat (blauw)
Williams autogordels
Williams hoedenplak met kledingzak
Williams versnellingspook
Williams tellerbak met oiliepeil/druk en temperatuursensor
Williams typeplaatje
Elektrische ramen, spiegels, centrale deurvergrendeling en zonnendak
Motorisch:
========
2.0 liter Williams motorblok gereviseerd incl. lagerwerk e.d. (bij km-stand 186.773)
Gereviseerde en bewerkte cilinderkop met Megane inlaatkleppen (bij km-stand 165.000)
Nieuwe klepstoters (16 stuks bij km-stand 169.698 )
Cat Cams 286 graden nokkenassen (bij km-stand 169.698)
Pipercross inlegfilter
Williams uitlaatspruitstuk
EPS RVS katvervangende demper
Sebring middendempervervangen
In nieuwstaat verkerende originele einddemper (juni 2006)
Rode Magnecor bougiekabels
Menno-chip
Distributie vervangen
Spanrollen vervangen
V-snaar vervangen
Koperen radiator
Grotere koelvin
Samco koelslang
Renault JC5-014 versnellingsbak met aanpassing (bij km-stand 186.773)
Sachs Powerclutch koppeling en drukgroep
Ophanging:
========
Clio Cup motorsteun
Clio Cup subframe
Williams aandrijfassen
Williams draagarmen
Williams stabilisatorstang
Clio Cup Group A fuseekogels
Clio Cup verkort stuurhuis
Powerflex Polyurethaan bussen rondom
Veerpootbrug voorzijde
Verlaagd dmv andere veren
Decarbon schokdempers (Clio Cup)
Remmen:
======
Grotere remschijven voorzijde (285mm)
Ferodo DS 2500 remblokken rondom
Wielen:
=====
15 inch Speedline Williams velgen
195/50/15 Bridgestone Potenza (achter)
195/50/15 Uniroyal Rainsport (voor)
Audio:
====
Pioneer DEH-P4300R headunit met afstandbediening
JVC equializer
Hifonics Warrior Composet
Hifonics Warrior Suwoofer
US Blaster 1363 versterker
US Blaster D-Class versterker
Er wordt een set in de kleur gespoten side-skirts meegeleverd.
Deze zijn nog niet gemonteerd omdat de dorpels nog wat aandacht verdienen.
Laatst gewijzigd door Donleben op zo 19 aug 2007 21:50, 7 keer totaal gewijzigd.
helaas idd, maar een nieuwe hut is vast ook niet verkeerd 

Loopt lekkor! Zonder tik




-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
En zojuist is ie verkocht en opgehaald..... 
Degene die m heeft gekocht gaat de auto of de onderdelen ervan voor het circuit gebruiken, aangezien hij raced met de clio's.
Nu dus even geen Renault meer, maar er zit wel een andere 'normalere' auto aan te komen voor het dagelijks gebruik. Wat het precies gaat worden weet ik niet, dus eerst even op zoektocht.

Degene die m heeft gekocht gaat de auto of de onderdelen ervan voor het circuit gebruiken, aangezien hij raced met de clio's.
Nu dus even geen Renault meer, maar er zit wel een andere 'normalere' auto aan te komen voor het dagelijks gebruik. Wat het precies gaat worden weet ik niet, dus eerst even op zoektocht.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
wie heeft hem gekocht als ik vragen mag? stuur me anders even een pm als je wilt
succes met de zoektocht naar een nieuwe auto


succes met de zoektocht naar een nieuwe auto
