interieurfilter.....

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
antho_wel

Hoi,

Ik heb me zojuist aangemeld, omdat ik aan het zoeken was voor het volgende: waar zit het interieurfilter in een Twingo 1.2 Helios van maart '99?
Ik heb het dashboard gelicht. Het "kachelkanaal" heeft ter hoogte van de middenconsole een koppeling. Daar zou die wel 's kunnen zitten: niet dus.
Is bij de 40K door de dealer vervangen, nu bij de 120K wil ik hem zelf vervangen......
Prima karretje verder, zo'n lichtblauwe Helios, alleen jammer dat er geen airco in zit. We gebruiken hem als gezins-, vracht en af en toe als scheurauto. Doet 't altijd, zuinig en weinig olieverbruik. Paar kleinigheidjes:
- rond de 80 op een vlakke weg schudt de hele wagen. Rechtse aandrijfas vervangen. Geen resultaat.
- op een slechte weg lijkt het of de schokdempers aan de voorkant los zitten. Vering en demping is verder ok. Spiraalveren en fuseekogels zijn vervangen. Dempers nog niet. Geen speling op stuurhuis en stuurstangkogels.

Groet Antho_wel. :)
Remco_Rs
Contacteer:

De intrieurfilter van een twingo,zit als je de motorkap open hebt links,bij de veerpoot...als hij er een heeft..
Fleetwood

Geen airco, geen standaard filter...
m.verhey

En hoe vervang je deze? Ik heb een Twingo 1.2 16V initiale met airco.

Onder de motorkap links bij de veerpoot zitten twee plastic inlaatstukken en als ik met de vingers voel dan bespeur ik inderdaad iets wat op een filter lijkt. Ik heb al via het dasboard geprobeerd maar zie geen eenvoudige mogelijkheid om bij het filter te komen.

Alvast dank voor jullie reacties.

Groet,
Marcel.
-PAZ-
Über-Spammer

kan je volgens mij vervangen door die plastic kappen onder de motorkap los te halen en dan kan je aan het filter
R5GTT. Drive it like you stole it
Fleetwood

ik word er zoo moei van.
Plaats reactie