remmen of linksaf >>>> achteruitwisser op hol

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
robbie72

Hallo,

Vaak als ik mn ruitenwissers aan heb en ik rem, gaat m'n achteruitwisser heen en weer, telkens als ik rem maar 1 keer. Dit gebeurt ook vaak als ik de richting aanwijzer naar links heb staan, maar dan blijft de wisser aan de gang totdat de richting aanwijzer terug klikt.

Verder gloeit het lampje van mn mistachterlicht op het instrumentenpaneel lichtjes op als ik rem.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

By the way het gaat om een clio 1.6 RXE van nov. 98 :)
pierre

ergens zit sluiting
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

robbie72 schreef:Hallo,

Vaak als ik mn ruitenwissers aan heb en ik rem, gaat m'n achteruitwisser heen en weer, telkens als ik rem maar 1 keer. Dit gebeurt ook vaak als ik de richting aanwijzer naar links heb staan, maar dan blijft de wisser aan de gang totdat de richting aanwijzer terug klikt.

Verder gloeit het lampje van mn mistachterlicht op het instrumentenpaneel lichtjes op als ik rem.

By the way het gaat om een clio 1.6 RXE van nov. 98 :)

het is een renault!! :D ....electra....... :~
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

sluiting of massaprobleem denk ik..
MaXXXwell
Contacteer:

Jij hebt tenminste een achterruitenwisser :worship:

Ik heb niet eens een achterruit :D
robbie72

Paul1916v schreef:sluiting of massaprobleem denk ik..

Heeft iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken?... Kan het in de bekabeling zitten dat er 2 draden contact maken, bijv. van remlicht cq. knipperlicht en ruitenwisser, of zit het probleem dieper (ergens in dashboard) Ben niet erg goed thuis in elektra maar weet nog wel wat plus en min is (ha,ha). Vandaag heb ik het stekkertje van de achterruitenwisser er maar uit getrokken.

Rob
unis

robbie72 schreef:
Paul1916v schreef:sluiting of massaprobleem denk ik..

Heeft iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken?... Kan het in de bekabeling zitten dat er 2 draden contact maken, bijv. van remlicht cq. knipperlicht en ruitenwisser, of zit het probleem dieper (ergens in dashboard) Ben niet erg goed thuis in elektra maar weet nog wel wat plus en min is (ha,ha). Vandaag heb ik het stekkertje van de achterruitenwisser er maar uit getrokken.

Rob
Kijk even naar de bekabeling in de kabelboom die langs rechts loopt, mss komt de kabel van uw stoplichten tegen de kabel van de ruitenwisser, als het plastiek van deze kabels is doorgesneden door een klem ofzo, heb ik ook al gehad
robbie72

Laatst het probleem laten verhelpen. Mijn achterverlichting was ook net een disco show. Alles knipperde bij het remmen.

Het waren de contacten van de achterlichten deze maakten sluiting...

bedankt voor de reacties
Plaats reactie