Megane met G3 slaat af
Heb m'n megane cabrio met G3 installatie voor een grote beurt bij de garage gehad. Een klacht was dat de motor steeds afsloeg in de eerste kilometers als hij op benzine rijdt. Garage: Klacht opgelost. Kapot slangetje vervangen. Nu slaat de motor echter steeds af als ik tijdens het rijden (gewoon op gas) de koppeling intrap. De garage gebeld en die zeggen nu dat de kleppen gesteld moeten worden. Ben ik nu met een kluitje in het riet gestuurd? Kan het zo zijn dat dat de oorzaak van het probleem is, zo van de ene dag op de andere? Of zijn er andere mogelijke oorzaken, waarvan het meer voor de hand ligt dat ze zich zo plotseling voordoen.
Kan inderdaad zijn dat de kleppen te strak staan, maar bij een grote beurt hoort de garage ook de kleppen te stellen, of minimaal de klepspeling te controleren, zeker als de auto op lpg loopt. Dus als ik jou was zou ik even terug gaan met het verzoek of ze dit alsnog willen doen. Kleppen stellen moet op gas om de 15.000 km gebeuren.
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Wij hadden hetzelfde probleem met onze scenic 1.6e op G3.
Ik heb de stappenmotoren en het gasklephuis gereinigd, hier zat erg veel aanslag in.
Gewoon met remmenreiniger, en flink poetsen.
succes.
Ik heb de stappenmotoren en het gasklephuis gereinigd, hier zat erg veel aanslag in.
Gewoon met remmenreiniger, en flink poetsen.
succes.

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Daar reset je de computer van de auto mee, de computer van het G3 systeem zal door een specialist gereset moeten worden.Menno schreef:Je kan ook ff proberen om een en ander te resetten. Als gevolg van dat lekke slangetje zou gas of benzine weleens 'weggeleerd' kunnen zijn. Resetten doe je door tijdje de accu los te gooien.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
waarom moet het gasklephuis vervangen worden dna? als het vies is, poets je t ff... 

Lijkt mij ook niet echt aannemelijk. Vraag eens waar ze dat op baseren, want het gasklephuis bevat weinig wat dit kan veroorzaken, behalve evenueel de gasklep-positieschakelaar, maar die is los vervangbaar. Problemen met het mengstuk zou ook kunnen, bijvoorbeeld lekkage, maar ook daar kan verder weinig aan stuk. Als de garage niet precies weet wat het is, en ze gaan klakkeloos dingen vervangen kan het behoorlijk in de papieren gaan lopen. Dan kan je beter zelf naar een gasspecialist gaan.