dankje! gata wel lukken nuWilma schreef:Mooi dat tie een vakantie ritje weer aankan![]()
Fijne vakantie alvast!
Mike's clio> Nieuwe Clio campus 1.4 16v! (foto's)
hallo allemaal!
Het autootje is nu bijna elmaal goed voro de vakantie... op 1 ding na..
als de auto warm is en ik zet hem uit, en start hem na bv 5 minuten weer, dan staat het stationair toerental hoog. tussen 1100 en 1500 af en toe, beetje pingelen..
als ik dan een stuk rij wil het wel weer over gaan, maar kan best ff duren.
is dit schadelijk voor de vakantie?
is dit nog voor zondag op te lossen?
en zo ja wat kan het zijn? kan ik het zelf? is het duur?
graag jullei reacties! thanks!!
oja, heb gister een mooi rood spoilertje gekcoht voor weinig, die gaat er zatedag nog even op! foto volgt!
Mike
Het autootje is nu bijna elmaal goed voro de vakantie... op 1 ding na..
als de auto warm is en ik zet hem uit, en start hem na bv 5 minuten weer, dan staat het stationair toerental hoog. tussen 1100 en 1500 af en toe, beetje pingelen..
is dit schadelijk voor de vakantie?
is dit nog voor zondag op te lossen?
en zo ja wat kan het zijn? kan ik het zelf? is het duur?

graag jullei reacties! thanks!!
oja, heb gister een mooi rood spoilertje gekcoht voor weinig, die gaat er zatedag nog even op! foto volgt!
Mike
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Pingelen? Onbelast?mike16v schreef:Het autootje is nu bijna elmaal goed voro de vakantie... op 1 ding na..
Lijkt me dat het toerental veroorzaakt wordt door een sensor die wat van slag is, of een smerige stappenmotor.
Kan je prima mee op vakantie hoor.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ja onbelast pingelt ie een beetje...Martijn schreef:Pingelen? Onbelast?mike16v schreef:Het autootje is nu bijna elmaal goed voro de vakantie... op 1 ding na..
Lijkt me dat het toerental veroorzaakt wordt door een sensor die wat van slag is, of een smerige stappenmotor.
stappenmotor makkelijk schoon te maken?
dat kan ik nog wel even proberen of nie?
-
- Contacteer:
beetje jammen op de gitaar, weetjewel 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Pingelen lijkt me heel sterk. Je bedoelt waarschijnlijk onregelmatig lopen?mike16v schreef:ja onbelast pingelt ie een beetje...Martijn schreef:Pingelen? Onbelast?mike16v schreef:Het autootje is nu bijna elmaal goed voro de vakantie... op 1 ding na..
stappenmotor makkelijk schoon te maken?
dat kan ik nog wel even proberen of nie?
Stappenmotor kan je meestal makkelijk bij. Zit op het inlaatspruitstuk. Remmenreiniger helpt meestal wel.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
kwam dit tegen op de magenclub, maar lijtk of ik hetzelfde heb, maar waar zit de retourslang? dan kan ik dat ook ff checken
---->.Geruime tijd heb ik last gehad van benzinedampen in de auto als ik stationair draaide. Zodra ik reed was het weer weg, raampje open hielp ook. Nu ontdekte ik laatst dat er een beetje benzine lekte uit een retourleiding. Dit is gerepareerd en voila, de benzinedamp is verdwenen. <----
---->.Geruime tijd heb ik last gehad van benzinedampen in de auto als ik stationair draaide. Zodra ik reed was het weer weg, raampje open hielp ook. Nu ontdekte ik laatst dat er een beetje benzine lekte uit een retourleiding. Dit is gerepareerd en voila, de benzinedamp is verdwenen. <----
mmm, ik denk dat ik die dan al wle gevoeld heb, niet nat ofzo... gekke is ik ruk toch nog steeds wat, maar kan niks vinden wat lekt...Abel schreef:Tja. kijk eens op je injectorrail. daat zit een potje met 3 slangen waarschijnlijk. 1 gaat naar de inlaat spruitstuk 1 is dik de andere is dun. De dikke is de retour
Als het maar een beetje is verdampt het meteen, maar dat ruik je wel goed. Zoals ik al zei, controleer die klemverbindingen van de benzineslangen (aanvoer en retour) op de injectorrail even goed. Ze lekken vaak nadat ze los geweest zijn, en dat is bij jou het geval. Ik heb het toen opgelost door er een extra slangklem op de bestaande klem te zetten.
top! ga ik dat toch ff doen! thanksBart V schreef:Als het maar een beetje is verdampt het meteen, maar dat ruik je wel goed. Zoals ik al zei, controleer die klemverbindingen van de benzineslangen (aanvoer en retour) op de injectorrail even goed. Ze lekken vaak nadat ze los geweest zijn, en dat is bij jou het geval. Ik heb het toen opgelost door er een extra slangklem op de bestaande klem te zetten.
Ik heb die in elk geval wél losgehad. Erg fantastische klemmen vond ik het ook niet nee 

weet iemand of de diameter waar het draad eind in de torsiestaaf bij elke renault/auto hetzelfde is? m10 denk ik??
ik ga mijn coupe dit weekend verlagen en bij de hobby garage zeggen ze dat ze een torsie trekker hebben maar past die altijd? anders moet ik even voor die tijd iets regelen.
en moet ik nu de remmen gaan afstellen na een verlaging? is dat zelf af te stellen?
dank!
Nog tips voor het verwisselen van de veren voor?? ook voor thijs zijn clio (bij hem voor en achter).
Gr. Mike
ik ga mijn coupe dit weekend verlagen en bij de hobby garage zeggen ze dat ze een torsie trekker hebben maar past die altijd? anders moet ik even voor die tijd iets regelen.
en moet ik nu de remmen gaan afstellen na een verlaging? is dat zelf af te stellen?
dank!
Nog tips voor het verwisselen van de veren voor?? ook voor thijs zijn clio (bij hem voor en achter).
Gr. Mike
tips voor de veren? Verenspanner gebruiken
en ff naar de toplagers kijken..
torsieassen zijn naar mijn weten allemaal M10 ja

torsieassen zijn naar mijn weten allemaal M10 ja

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
En na het verlagen van de achterkant de stelstang van de remdrukregelaar even afstellen he 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Stuiteren....
Mijn Coupé is weer op de originele hoogte.
Met trommels hoef je inderdaad niets af te stellen.
let wel ff op je handrem als je nieuwe remshoenen monteert, dat je die niet te strak (warmlopen) of te slap zeg (dan moet je de handrem tot t plafond trekken) 

dat laatste heb ik nu, moet hem behoorlijk aantrekken... maar zal er ff op lettenHaas schreef:let wel ff op je handrem als je nieuwe remshoenen monteert, dat je die niet te strak (warmlopen) of te slap zeg (dan moet je de handrem tot t plafond trekken)
Martijn schreef:Stuiteren....Mijn Coupé is weer op de originele hoogte.
jij vond het niks?? bij verlagen is het toch altijd wat meer stuiteren? gewoon stugger denk?
ik ben verlaagd rijden wel gewend.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik ook wel (clio II), maar dit was erg. Achteraan veerde hij stug in, om daarna zichzelf omhoog af te schieten. Dat zou met sportschokdempers misschien wel te corrigeren zijn, maar daar had ik geen zin in. 

hoeveel had jij hem verlaagd dan?Martijn schreef:Ik ook wel (clio II), maar dit was erg. Achteraan veerde hij stug in, om daarna zichzelf omhoog af te schieten. Dat zou met sportschokdempers misschien wel te corrigeren zijn, maar daar had ik geen zin in.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
1 tand, dus 4 cm.
Origineel
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... gineel.jpg[/img]
Verlaagd
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... laagd2.jpg[/img]
De wegligging gaat er wel 100% op vooruit.
Origineel
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... gineel.jpg[/img]
Verlaagd
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... laagd2.jpg[/img]
De wegligging gaat er wel 100% op vooruit.
hoe kan je dan qua tanden verstellen?
vink raar
achteras 4 cm omhoog duwen in 4 cm verlagen ( ook al klopt dit niet altijd)
en dan je torsiestang er pas weer in duwen.. dus heeft niks met aantal tanden verstellen te maken lijkt me?
vink raar
achteras 4 cm omhoog duwen in 4 cm verlagen ( ook al klopt dit niet altijd)
en dan je torsiestang er pas weer in duwen.. dus heeft niks met aantal tanden verstellen te maken lijkt me?
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Yamaha R6 '03
Ja op zich wel. Je kan maar een aantal tandjes verstellen, zoals jij het doet, pak je het dichtsbijzijnde tandje bij 4cm 
Soms gaat ie er niet in, dan moet je iets omhoog of omlaag bewegen om voor t tandje uit te komen.

Soms gaat ie er niet in, dan moet je iets omhoog of omlaag bewegen om voor t tandje uit te komen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb de as omhoog geduwd en ondertussen druk op de torsiestaaf uitgeoefend. Bij de eerste mogelijkheid (ongeveer -40mm) wilde de torsiestaaf er weer in. Zo kan je dus wel tanden tellen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ongeveer 4 cm. Maar daar zijn de voorveren wel op aangepast. Achter staat een auto vaak ook nog wel iets hoger af-fabriek. Bij mijn auto stond het verlagen prima.
Ik ben wel heel benieuwd hoe jou het veercomfort bevalt.
ik dan ook nu...Martijn schreef:Ongeveer 4 cm. Maar daar zijn de voorveren wel op aangepast. Achter staat een auto vaak ook nog wel iets hoger af-fabriek. Bij mijn auto stond het verlagen prima.

maar ik neem aan dat meerdere mensen dit zo gedaan hebben??
heb jij hem nu voor nog wel verlaagd? of alles weer zoals het was?
merk het morgen wel.