Dumpvalve op een turbo 2

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Faab

Ben benieuwd of iemand hier wat voor weet. Naar mijn mening gaat het niet....Plan is dus om een DV op een Turbo 2 te jassen....Echter is het luchtcircuit anders dan een GTT of een Impreza. Waar de smoorklep net voor het inlaatspruitstuk zit. Bij een T2 is de volgorde anders...Je hebt in volgorde van luchtaanvoer:

1. Een luchthoeveelheidsmeter
2. Een smoorklep
3. Een turbo
4. Een intercooler
5. Een inlaatspruitstuk....

Het probleem zit em, dat de smoorklep VOOR de turbo zit en niet erna als bij een 5 GTT. Wat inhoudt dat de overtollige lucht, opgebouwd door de turbo. Direct in het blok wordt gezogen, in plaats van de slangen op te blazen omdat het niet weg kan....Je kan ook geen vacuumaansluiting maken om de klep ( DV ) open te trekken. De klep geniet zelf ook van het zuigfestijn...Als deze op de intercooler gemonteerd zouden worden..

Iemand een suggestie 8), maar het ziet ernaar uit da'k dit speeltje op de kast kan leggen.... (N)
Bart V

Lijkt me niet dat het gaat werken, aangezien er geen sprake is van overdruk bij gesloten smoorklep, omdat de motor alle overtollige lucht "opzuigt"

Het is dus sowieso niet zinvol. Waarom zou je het dan monteren? Met een turbo 2 heb je ook zonder een pshhh bijzonder veel bekijks denk ik :)
Faab

Gaat niet om het bekijks, maar om het kippenvel als de klep open gaat...Kan er bij de Impreza ook geen genoeg van krijgen...Kost wat tankjes, maar da's bijzaak :beer:

T'is een lastig verhaal, mede door de overdruk die er niet is....Ja die is er wel. F-kes, totdat het torretje alles heeft ingeslikt..
Plaats reactie