Gps
-
- Contacteer:
ik heb begrepen dat veel franse auto.s (vooral renault ) problemen hebben met de "portable gps -navigatie systemen . dit komt doordat er een gelaagde / zonwerende / voorverwarmde voorruit in zit ? is dat bij de laguna station type 1 ook zo en wat zijn de ervaringen ? is een buiten antenne dan een must of is het prima te doen met het app zelf waar de gps ontvanger in het app zit ?
Jeroen
Jeroen
-
In ieder geval , mijn Garmin Streetpilot III die het op mijn motorfiets 100 procent doet en steeds te vertrouwen is, heeft het zéér moelijk in mijn Laguna II .
De ontvangst valt alle vijf tellen bijna weg.
Ik heb onlangs een buitenantenne gekocht op Ebay, omdat we binnenkort naar Oostenrijk rijden. ( Geluk gehad ,voor 7,50 EU !!!)
Die is nog niet aangekomen, maar dat zal wel helpen hopelijk.
Heb ook zo'n warmtewerende paarse voorruit...of nu dat de oorzaak is ???
't zou wel eens kunnen.
De ontvangst valt alle vijf tellen bijna weg.
Ik heb onlangs een buitenantenne gekocht op Ebay, omdat we binnenkort naar Oostenrijk rijden. ( Geluk gehad ,voor 7,50 EU !!!)
Die is nog niet aangekomen, maar dat zal wel helpen hopelijk.
Heb ook zo'n warmtewerende paarse voorruit...of nu dat de oorzaak is ???
't zou wel eens kunnen.
hoi
De goedkopere/oudere navisystemen zijn uitgerus met een SirfII GPS module, die idd moeite heeft met gelaagde ramen en bosrijk gebied.
Dit is IDD op te lossen met een externe GPS antenne bij het tolgat of een achterzijraam.
De nieuwere systemen zijn dikwijls uitgerust met een SirfIII GPS module die probleemloos achter een gelaagde raam geplaatst kan worden.
Er zijn zelfs ontvangers die midden in huis bereik hebben.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
De goedkopere/oudere navisystemen zijn uitgerus met een SirfII GPS module, die idd moeite heeft met gelaagde ramen en bosrijk gebied.
Dit is IDD op te lossen met een externe GPS antenne bij het tolgat of een achterzijraam.
De nieuwere systemen zijn dikwijls uitgerust met een SirfIII GPS module die probleemloos achter een gelaagde raam geplaatst kan worden.
Er zijn zelfs ontvangers die midden in huis bereik hebben.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Zelf heb ik een Parrot ck-3300 dit is een Bt carkit met een muis gekoppeld aan het BT gedeelte.
Omdat de GPS maar een SirfII is heb ik hem tegen het achterraampje geplakt.
Kijk zo:
[img]http://img508.imageshack.us/img508/2971 ... 0060jl.jpg[/img]
Dit is het displaygedeelte wat je GSM aangeeft en of je een BT GSM/PDA gekoppeld hebt
En jah hij kan dus 2 BT verbindingen tegelijk aan!, superapparaat dus!
[img]http://img508.imageshack.us/img508/9295/speu1068ys.jpg[/img]
Omdat de GPS maar een SirfII is heb ik hem tegen het achterraampje geplakt.
Kijk zo:
[img]http://img508.imageshack.us/img508/2971 ... 0060jl.jpg[/img]
Dit is het displaygedeelte wat je GSM aangeeft en of je een BT GSM/PDA gekoppeld hebt
En jah hij kan dus 2 BT verbindingen tegelijk aan!, superapparaat dus!
[img]http://img508.imageshack.us/img508/9295/speu1068ys.jpg[/img]
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
-
- Contacteer:
mannen bedankt voor jullie tips .. het app doet het prima in het midden van de voorruit . niets extras nodig .. ik heb de 12 volt kabel netjes via de achterkant van de airco naar beneden laten lopen en die komt via het vakje onder de radio bij de sigaretten aansteker terrecht .. opgeruimd staat netjes ..
nogmaals bedankt !
Jeroen
nogmaals bedankt !
Jeroen
-
Mijn buitenantenne is ondertussen aangekomen.
Is een actief type en magnetisch.
Ontvangst is nu schitterend, zelfs beter dan met de gewone antenne op de motorfiets.
Ontvangst is nu schitterend, zelfs beter dan met de gewone antenne op de motorfiets.
-
Patrick198 schreef:Mijn buitenantenne is ondertussen aangekomen.
Ik heb ook een nav set in de auto , en ook een verwarmbare voorruit , maar ik heb toch echt geen last van een slecht ontvangst.
Misschien is mijn cradle al behoorlijk sterk
-
Ja we hebben het hier over een warmte werende voorruit.
K denk zelfs dat er een dunne metaalfilm inz it maar weet het niet zeker.
Een verwarmde voorruit is natuurlijk heel wat anders , daar zit een weerstand in zoals bij een achterruit , en werkt niet storend op ontvangst volgens mij...
K denk zelfs dat er een dunne metaalfilm inz it maar weet het niet zeker.
Een verwarmde voorruit is natuurlijk heel wat anders , daar zit een weerstand in zoals bij een achterruit , en werkt niet storend op ontvangst volgens mij...
Ik heb mijn GPS muis zelfs in m', middenarmsteun zitten, omdat ik daar ook een 12 volt aansluiting heb zitten, werkt prima. Wel heb ik af en toe
op de Veluwe last dat hij niet nauwkeurig navigeerd en dat hij een meter of tien naast de weg zit, maar verder geen problemen.
op de Veluwe last dat hij niet nauwkeurig navigeerd en dat hij een meter of tien naast de weg zit, maar verder geen problemen.
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Ik heb pas geleden deze gekocht is een SiRFstar III :
[img]http://www.leadtek.nl/nts/uk/products/g ... 553_1s.jpg[/img]
Erg makkelijk in combi met me MDA Vario scheur ik overal heen.
Bij mij hangt hij aan me spiegel in me peugot. Straks in me nieuwe megane gaat ik er een mooi plekje voor zoeken.
[img]http://www.leadtek.nl/nts/uk/products/g ... 553_1s.jpg[/img]
Erg makkelijk in combi met me MDA Vario scheur ik overal heen.
Bij mij hangt hij aan me spiegel in me peugot. Straks in me nieuwe megane gaat ik er een mooi plekje voor zoeken.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb diverse GPS-muizen gehad, van 65,- tot 100,-. Allemaal werkten ze zonder problemen in m'n Mégane. Ook in een 306 met zo'n voorruit ging het prima.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Dan heb je veel geluk, heb al een stuk of 5 ontvangers versleten en geen van allen (SIRFII) werkte perfect onder mijn Scénic raam.Martijn schreef:Ik heb diverse GPS-muizen gehad, van 65,- tot 100,-. Allemaal werkten ze zonder problemen in m'n Mégane. Ook in een 306 met zo'n voorruit ging het prima.
Zo'n SirfIII van Tino is op dit moment de beste keus(Y) ik heb overigens een Qtec S200

-
- Contacteer:
Ik heb ook zo m'n problemen gehad met een Adapt ad300 receiver i.c.m. Tomtom op een Nokia N70. Receiver geretourneerd en een Tomtom SiRF III receiver gekocht.
Nu is ie helemaal goed.
In de Express lekker voor de voorruit, in de Scenic op de hoedenplank, voorin in het bakje voor het klokje werkt ook, maar geeft af en toe toch wat problemen.
Aangezien het toch om een Bleutooth receiver gaat wil ik nog een keer gaan proberen om hem aan de binnenspiegel te hangen, voorlopig kies ik echter voor de hoedenplank.
btw. het betreft niet alleen de warmtewerende voorruiten van Renault, ook die van Citroen en Peugeot geven dezelfde problemen.
Nu is ie helemaal goed.
In de Express lekker voor de voorruit, in de Scenic op de hoedenplank, voorin in het bakje voor het klokje werkt ook, maar geeft af en toe toch wat problemen.
Aangezien het toch om een Bleutooth receiver gaat wil ik nog een keer gaan proberen om hem aan de binnenspiegel te hangen, voorlopig kies ik echter voor de hoedenplank.

btw. het betreft niet alleen de warmtewerende voorruiten van Renault, ook die van Citroen en Peugeot geven dezelfde problemen.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De samenwerking met een N70 is in mijn geval bepalender dan de prestaties van de GPS-muis. Gewoon ruk dus. Zodra de navigatie flink moet rekenen, knalt hij de BT-verbinding eruit. En daarbij maakt een Nemerix-muis (Keomo) of een SiRFIII (TomTom) niet uit. Een vrijwel vergelijkbare 6680 doet het er wel prima mee.Duupke schreef:Ik heb ook zo m'n problemen gehad met een Adapt ad300 receiver i.c.m. Tomtom op een Nokia N70. Receiver geretourneerd en een Tomtom SiRF III receiver gekocht.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Beste MartijnMartijn schreef:De samenwerking met een N70 is in mijn geval bepalender dan de prestaties van de GPS-muis. Gewoon ruk dus. Zodra de navigatie flink moet rekenen, knalt hij de BT-verbinding eruit. En daarbij maakt een Nemerix-muis (Keomo) of een SiRFIII (TomTom) niet uit. Een vrijwel vergelijkbare 6680 doet het er wel prima mee.Duupke schreef:Ik heb ook zo m'n problemen gehad met een Adapt ad300 receiver i.c.m. Tomtom op een Nokia N70. Receiver geretourneerd en een Tomtom SiRF III receiver gekocht.
Heb je al eens een software update overwogen?, de N70 heeft schijnbaar vanaf realese 3 softare update's ondergaan.
Het BT probleem word schijnbaar met de laatste update verholpen.
Deze update's kun je bij een service point laten uitvoeren.
Groetjes
Hoi Martijn.Martijn schreef:De samenwerking met een N70 is in mijn geval bepalender dan de prestaties van de GPS-muis. Gewoon ruk dus. Zodra de navigatie flink moet rekenen, knalt hij de BT-verbinding eruit. En daarbij maakt een Nemerix-muis (Keomo) of een SiRFIII (TomTom) niet uit. Een vrijwel vergelijkbare 6680 doet het er wel prima mee.Duupke schreef:Ik heb ook zo m'n problemen gehad met een Adapt ad300 receiver i.c.m. Tomtom op een Nokia N70. Receiver geretourneerd en een Tomtom SiRF III receiver gekocht.
Misschien heb je hier iets aan http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=71635
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bedankt voor het opzoeken!
Mijn N70 heeft na een update inmiddels v 5.0609.2.0.1. De standaard T-Mobile software was 2.x.
De update zorgt er wel voor dat een complete herstart van de telefoon niet meer nodig is. Nu vindt hij de GPS-muis wel weer als ik hem opnieuw laat zoeken. Er is geen lijn in te ontdekken waarom hij de verbinding eruit gooit. In de stad gaat het wel slechter dan op de snelweg en een verkeerde afslag betekent vaak een verbroken verbinding. Maar, niet altijd, het gaat ook wel eens een dag goed.
Ik zal het Nokia-centre eens bellen. Misschien is de laatste update van 5.x nog net iets beter.
Wel jammer dat ze schijnbaar een niet goed getest product op de markt zetten. Overal hoor je de verhalen over de N70, terwijl de oudere Symbian-Nokia's wel goed zijn.

Mijn N70 heeft na een update inmiddels v 5.0609.2.0.1. De standaard T-Mobile software was 2.x.

Ik zal het Nokia-centre eens bellen. Misschien is de laatste update van 5.x nog net iets beter.

Wel jammer dat ze schijnbaar een niet goed getest product op de markt zetten. Overal hoor je de verhalen over de N70, terwijl de oudere Symbian-Nokia's wel goed zijn.
Dit komt omdat Nokia zo gigantisch veel toestellen op de markt "gooit" in een korte tijd.
De tijd om de bugs uit het toestel te halen hebben ze gewoon niet en lossen dit dus op met een softwareupdate.
Het is toch te bezopen dat een toptoestel N70> lees duur toestel al 4 softwareupdate's mee heeft gekregen.
De consument zit tenslotte met het gezeik.
Als je dan een SE P910 pakt of een P910i (draait trouwens op dezelde simbian als de jou genoemde oudere 66XX toestellen) daar is nu pas een opvolger van uit.
Denk maar niet dat daar nog een bug in gevonden word, Nokia heeft in die tijd al wel 40 andere type's op de markt gezet.
Jammer jammer.
De tijd om de bugs uit het toestel te halen hebben ze gewoon niet en lossen dit dus op met een softwareupdate.
Het is toch te bezopen dat een toptoestel N70> lees duur toestel al 4 softwareupdate's mee heeft gekregen.
De consument zit tenslotte met het gezeik.
Als je dan een SE P910 pakt of een P910i (draait trouwens op dezelde simbian als de jou genoemde oudere 66XX toestellen) daar is nu pas een opvolger van uit.
Denk maar niet dat daar nog een bug in gevonden word, Nokia heeft in die tijd al wel 40 andere type's op de markt gezet.
Jammer jammer.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
M'n broertje had de 6681 al, dus was de keuze voor mij makkelijk. Wedloopje.
Verder is het een prima ding, maar in vergelijking met de 6681 is het wat jammer.
v 2.x was trouwens helemaal om te huilen. Een 386 was er snel bij.

v 2.x was trouwens helemaal om te huilen. Een 386 was er snel bij.
-
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
hoe zou dat toch komen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik niet: klikAnthonyR schreef:Ik heb geen ervaringen met de navigatie op me N70, maar wordt wel schijt ziek van de verbindingen met de computer van de N70. Verder een hele fijne telefoon

-
- Moderator
- Contacteer:

Alleen als blauwtaut aan staat krijg je geen verbinding, als het kabeltje onder stof of iets zit geen verbinding, en zo kan ik nog even doorgaan...

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Daarom gaf ik je die link ook. Voor weinig, en goed spul. 
-
- Contacteer:
AnthonyR schreef:![]()
![]()
![]()
Erik begint op luco en duupke en al die anderen te lijken

*edit*:
iemand toevallig al enige ervaring met navigatie op de Nokia N80.
Een maatje van me heeft zo'n ding maar kan zo 1,2,3 geen passende software vinden.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Fijn he.. Die nokia's 
Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
lang leve sony ericson