ik hoor een vreemd lawaai eens ik aan 2250 tpm zit, het is een hol metalisch lawaai, het rateld precies.. ik had het daarvoor ook al maar dit enkel als ik langzaam vertrok of achteruit reed. Het is begonnen nadat we een stuk van de uitlaat hebben vervangen.
heeft er iemand enig idee wat het is?
greetz
vreemd lawaai coupe 1.6e
als het begonnen is nadat je een uitlaat deel hebt vervangen dan is de kans groot dat ie niet helemaal netjes onder de auto hangt en hier of daar ergens tegen ligt te rammelen. of een losliggend hitte schild
R5GTT. Drive it like you stole it
-
ik heb er net mee gereden en het lawaai is verdwenen
binnenkort op onderhoud, zal er eens naar vragen..

binnenkort op onderhoud, zal er eens naar vragen..
kan wel eens door een nieuwe uitlaat dat t hitteschildje wat aan je kat zit losrammeld. Bij t rijden is dat dan vaak een resonantietril (dus bij bepaald toerental) en alsie eraf flikkert, is t wel. Anders gewoon iets anders wat er tegenaanliep ofzo. Hitteschild om de voorpijp wil ook nog wel eens trillen als de boutjes losgerot zijn..
-
het wordt erger en erger.. rijden met renault.. het heeft zijn voor en nadelen
zal maar is snel naar de garage gaan denk ik..

zal maar is snel naar de garage gaan denk ik..
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
ik zou zeggen, kruip er eens onder
(moet je wel een krik hebben)
het kan natuurlijk van alles zijn, maar kijken kan iedereen wel, en is een stuk goedkoper dan een garage
kan zijn dat er een uitlaatklem niet helemaal goed vast zit/is losgetrild (had ik een half jaar geleden, om gek van te worden en dacht dat ik alles had nagekeken
) dus alles ff beetje strakker aandraaien zou al de oplossing kunnen zijn...
kan ook zijn dat je einddemper niet helemaal lekker hangt (had ik tot vorige week last van, vooral bij hoog in de toerenteller hangen, trilde de demper ergens tegenaan. oorzaak was die bocht in het midden tussen middendemper en einddemper, daar waren die twee pijpjes in elkaar gaan schuiven, waardoor de bocht richting grond was gaan hangen --> werkt door op de demper die ook verkeerd komt te hangen
uitlaatklem die de twee stukken pijp aan elkaar houdt nog strakker gedraaid, en het is weer heerlijk rustig over de drempels jagen, en heerlijk rustig racen
maarja, het zou ook kunnen dat de boel binnenin je einddemper loshangt, of 1 van de oorzaken hierboven genoemd...
maar toch, zelf op onderzoek gaan, kan nooit (meestal niet
) kwaad...
anders had je hier ook geen topic geopend, tenslotte

het kan natuurlijk van alles zijn, maar kijken kan iedereen wel, en is een stuk goedkoper dan een garage
kan zijn dat er een uitlaatklem niet helemaal goed vast zit/is losgetrild (had ik een half jaar geleden, om gek van te worden en dacht dat ik alles had nagekeken

kan ook zijn dat je einddemper niet helemaal lekker hangt (had ik tot vorige week last van, vooral bij hoog in de toerenteller hangen, trilde de demper ergens tegenaan. oorzaak was die bocht in het midden tussen middendemper en einddemper, daar waren die twee pijpjes in elkaar gaan schuiven, waardoor de bocht richting grond was gaan hangen --> werkt door op de demper die ook verkeerd komt te hangen

uitlaatklem die de twee stukken pijp aan elkaar houdt nog strakker gedraaid, en het is weer heerlijk rustig over de drempels jagen, en heerlijk rustig racen

maarja, het zou ook kunnen dat de boel binnenin je einddemper loshangt, of 1 van de oorzaken hierboven genoemd...

maar toch, zelf op onderzoek gaan, kan nooit (meestal niet

anders had je hier ook geen topic geopend, tenslotte

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
het was het hitteschild.. oef!
nu weer gezellig cruisen met meggy

nu weer gezellig cruisen met meggy

-
ja dat lawaai was hatelijk en beschamend..
gedaan door een kennis die bij vw en audi werkt...
tegenkant.. koppakking lekt heel klein beetje olie, of zoals ze het hier zeggen, de join de cullasse
gedaan door een kennis die bij vw en audi werkt...
tegenkant.. koppakking lekt heel klein beetje olie, of zoals ze het hier zeggen, de join de cullasse

-
Hey Meggydriver, ik heb hopelijk hetzelfde!!
Ik heb twee weken geleden een Clio 2 RS fase 2 gekocht.
Hij is door Veban Rijswijk onder handen genomen en heeft de dubbele uitlaat van de fase 3 alleen bij het snel optrekken trilt het ook vervelend.
Ook als ik heel langzaam op een hobbelige weg rij lijkt het net alsof er iets bij de uitlaat los zit.
Verder rijdt hij als een speer gelukkig.
Ik heb twee weken geleden een Clio 2 RS fase 2 gekocht.
Hij is door Veban Rijswijk onder handen genomen en heeft de dubbele uitlaat van de fase 3 alleen bij het snel optrekken trilt het ook vervelend.
Ook als ik heel langzaam op een hobbelige weg rij lijkt het net alsof er iets bij de uitlaat los zit.
Verder rijdt hij als een speer gelukkig.