Dyno en G-tech Runs Discussie Topic
sja daar heb je wel wat. behalve dat de prijs inc. is (op internet moet dit), en ze in california woont. Al met al zal t me niet veel meer dan 250 euro gaan kosten, all-in.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
Ik dacht juist dat al de prijzen exclusief btw zijn in Amerika op internet. Anders zou je twee keer btw betalen, 1 x in Amerika, 1x in Nederland.
-
- Contacteer:
G-Tech Prote koop via marktplaats.
Volgens mij echt leuk spul voor de liefhebber.
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /76900.jpg[/img]
Volgens mij echt leuk spul voor de liefhebber.

[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /76900.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
5 stuks, 600 euro.. collectief ? 

-
- Contacteer:
Daar zat ik ook al aan te denken. Is niet echt duur.Riël schreef:5 stuks, 600 euro.. collectief ?
Helaas heb ik er nu niet het geld voor over, maar er zullen misschien wel wat leden zijn die dat wel hebben.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
roy heeft ook zo'n ding, schijnt wel peppie te zijn 

Immer wieder die verdammte Holländer
Ik heb vorige week ook zo'n ding besteld via http://www.tunerz.nl en daar zijn ze maar 106,- per stuk.
Het is inderdaad erg leuk speelgoed.

Het is inderdaad erg leuk speelgoed.
-
Kun je deze ook op je computer uitlezen?
Daarbij kan die geen vermogens/koppelplot weergeven. Alleen maar maximaal.Florus schreef:Het type dat donleben hierboven afb. kun je gewoonwouter 16v schreef:Kun je deze ook op je computer uitlezen?
gelijk op de display aflezen en NIET op de computer.
In mijn ogen leuk speelgoed, maar voor het betere werk heb je meer aan deze G-tech Pro Competition:
[img]http://www.gtechpro.com/images/home_product.jpg[/img]
Die kun je wel uitlezen op de computer. En tevens leuke snufjes als shiftlight, G-meter enz enz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Contacteer:
ff een vraag wil binnekort een vermogenstest uitlaten voeren maar heb echter geen idee waar ik terecht kan ervoor en of het ook uberhaupt op een zaterdag kan liefst bij mij in de buurt
kan iemand mij daar enig antwoord op verschaffen? greetz mike
-
- Contacteer:
niemand??? 

dynojet in goes is een goed adres voor vermogens meeting. zie ook http://www.tovami.com
R5GTT. Drive it like you stole it
Willen jullie hier wat afstelervaringen neerzetten, en beste manieren om een run te doen? 

Hey People,Riël schreef:Willen jullie hier wat afstelervaringen neerzetten, en beste manieren om een run te doen?
Ik heb de G-tech nu al een 2 jaar ofzo en ik zal even uitleggen hoe ik het doe. Deze methode's zijn de voorgeschreven methodes en ze werken gewoon goed.
Vermogen meten.
Om je vermogen te meten moet je heel anders te pas gaan dan je tijd meeting. Vermogen meet je namelijk in een hogere versnelling.
Hoe ga je te werk:
Reken het gewicht uit van je auto inclusief bestuurder, ice, tankinhoud etc etc. Het beste is als je hem laat wegen, maar dit is niet altijd een optie. Vul deze gegevens in op de G-tech en calibreer het toerental rijdend. Doe je het stilstaand, dan kun je wel eens een toeren of 100 ernaast zitten. Geen ramp, maar beinvloed wel je resultaat.
Rij de auto warm en zoek een lang recht vlak stuk. Ga hier stilstaan en stel je gtech in op Drag mode.
Druk op de knop en wacht dat hij klaar is met stagen.
Daarna trek je heel even op in de 1. Dit moet wel redelijk pittig zijn om hem te activeren. Schakel bij 2000 rpm naar de 2 en schakel daarna direct door naar de 3.
Nu geef je volgas en rij je rechtuit tot aan de begrenzer. Het is daarom belangrijk dat je stuk weg lang is. Mocht je nou een auto hebben met minder vermogen en koppel doe de run dan in de 2. Maar zorg ervoor dat je de run begint met een zo laag mogelijk toerental. Dit geeft je de meeste gegevens.
Herhaal dit 6 keer. Het beste is om 3 keer heen en 3 keer terug te rijden. Zo kun je ellementen zoals lichte stijging/daling en wind heel goed terugzien in je grafiek en een gemiddelde pakken.
Als je dit eenmaal hebt, hang je de g-tech aan je computer en leest hem uit.
Bekijk de runs en streep de beste en de slechtste weg. Je houd nu 4 runs over wat nagenoeg hetzelfde moeten zijn. Kies een run wat je wilt bestuderen en maak hier de main run van. Exporteer die run en ga daarna naar deze site:
http://members.chello.nl/~r.herweyer/
Download zijn programma. Lees even de help van hem door en dan weet je meteen dat je wat gegevens nodig hebt van je auto. Deze zijn te vinden op internet. Deze heeft het programma nodig om je aerodrag te berekenen en hiermee je netto vermogen weer te geven.
Vul de juiste gegevens in, ook qua transmissieverlies(let op, standard is die ingesteld voor een awd auto!!) en laat je run berekenen.
De grafiek wat je nu ziet is je netto grafiek wat aan je krukas wordt geleverd.
Tijd meeting gaat uiteraard anders. Dit is ook hetzelfde rechte stuk, knop duwen en dan vollop optrekken. RPM, Gewicht etc etc is hier niet belangrijk. Alleen je pedaalstand....
greetz
Deze methode heb ik uitgevoerd, een Sunny 1.8turbo die op de vermogensbank op 250 pk uitkomt gaf na een aantal runs slechts 111 pk aan met een koppel van 60nm.
Het gewicht is juist ingesteld en de calibratie is goed gelukt, enig idee wat dit kan zijn?
Wat doe ik verkeerd.
Het gewicht is juist ingesteld en de calibratie is goed gelukt, enig idee wat dit kan zijn?
Wat doe ik verkeerd.

Stuur anders eens het GTP bestand van de run naar Mclain@home.nl. Zal ik vanavond eens kijken of ik kan zien wat eraan scheelt.
greetz
greetz
Ik hoop van het weekeind mijn eerste run te gaan maken. Vraag me alleen af hoe zwaar die auto nou is. Op kenteken is de GTT 829kg zwaar, alleen er zit een 1,8-16V motor in dus wat weegt dat nu meer? Zit geen reserve wiel+krik in wel een hoedeplank van hout met speakers.
Ga zaterdag wel wat spelen en dan zal ik hem wel eens laten wegen in mijn vakantie.
gr sander
Ga zaterdag wel wat spelen en dan zal ik hem wel eens laten wegen in mijn vakantie.
gr sander
Laatst gewijzigd door Sander op vr 28 jul 2006 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat ga ik ook doen in mijn vakantie, dan is het niet zo druk overdag.Steven schreef:Of je rijd gewoon ff langs de plaatselijke grofvuilstort
Denk het ook wel.Steven schreef:Inclusief bestuurder zit je iig sneller over de 900kg dan je denkt.
Auto: 829kg
Tank benzine: 40kg
Ikke: 65kg
Hoedenplan: 15kg
Reservewiel: -10kg
Krik: -5kg
Motor zwarder dan GTT blok: +/- 15kg
Totaal: 949kg
We zullen zien binnen kort,
gr s

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Vandaag mn gtech gekregen van Riël..ondanks de net gevallen regen even het apparaatje aangeslingerd en een paar runs gemaakt.. beste 0-100 9.25
met nat wegdek, niet verkeerd..
Als het droog is nog een paar keer proberen..en de handleiding even lezen

met nat wegdek, niet verkeerd..
Als het droog is nog een paar keer proberen..en de handleiding even lezen

-
- Car: megane 2
Heb de mijne sinds vanmorgen ook binnen.
Natuurlijk gelijk in de auto gesprongen en t hele zooitje ingesteld enz.
Werkt allemaal perfect, behalve t instellen van t toerental.
tussen de 1500 en de 3500 toeren geeft ie t perfect aan, maar stationair en boven de 3500 toeren schiet ie alle kanten op.
Mn vorige g-tech had dit ook.
Zijn r meer mensen die dit heben (gehad)?
tussen de 1500 en de 3500 toeren geeft ie t perfect aan, maar stationair en boven de 3500 toeren schiet ie alle kanten op.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
hij ligt hier nog steeds in de doos
al twee maanden
al twee maanden

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ben d'r ook lekker mee aan 't spelen.
In de meeste auto's werkt toerentalmeting perfect. In m'n 5je gaat 't ook wel eens wat moeizaam, het helpt dan als je een hoop elektrische verbruikers aanzet. Dus licht en fan enzo aan.
In de meeste auto's werkt toerentalmeting perfect. In m'n 5je gaat 't ook wel eens wat moeizaam, het helpt dan als je een hoop elektrische verbruikers aanzet. Dus licht en fan enzo aan.
rev it like a rental
ik heb ook eens een menutje gerkegen daar moest ik aantal cilinders enzo opgeven en dan had ik iets van 30 keuzes, die kon ik langsgaan en kijken welke het beste was. Toen had ik er een gevonden die werkte ook perfect!joeri_clio16V schreef:Heb de mijne sinds vanmorgen ook binnen.
Maar veel verbruikers aanzetten werkt ook. Een bijna lege accu ook trouwens

He menno, wat zou zo'n 1.8-16V blokje meer wegen t.o.z.v. een GTT blok?Menno schreef:Ben d'r ook lekker mee aan 't spelen.
Heb nu 20kg meer aangehouden.
Ik heb alles ingesteld en werkt goed, ben van de week een paar sprints weg gezet op het industrieterrein. Allen heeft hij maar 79.6PK en 99.8NM en dat moet toch een stuk meer zijn met een 1.8-16V. Heb alleen mij massa van mijn auto gegokt en dat heeft daar heel veel me te maken.
Volgende week heb ik vakantie en dan ga ik hem wel wegen om het precies te hebben.
@menno: ook al een paar mooie uitdraaitjes gemaakt?
Wekt toch wel mooi met die software, heb je toch een beter beeld dan op dat frut schermpje.
Vindt alleen jammer dat hij niet op USB is.
Volgende week, als ze een beetje toenbaar zijn

gr s

Mijn gt'tje heb ik eens gewogen, en zat toen op 850 kilo. Dat is dus met 16v, 15", beetje benzine, en kaal interieur. Ga er van uit dat auto's over 't algemeen een stukje zwaarder zijn dan op het kenteken staat.
Nu zit er ook een kooi in, en zelf zat ik d'r ook nog bij in, dus heb 'm op 960 kilo gezet.
Nu zit er ook een kooi in, en zelf zat ik d'r ook nog bij in, dus heb 'm op 960 kilo gezet.
rev it like a rental
voor degene welke problemen hebben met rpm calibratie.
De gtech "pikt" zijn rpm op uit de rimpelspanningen uit je prikaansluiting.
Deze rimpelspanning pakt hij van de dynamo of van de onsteking(wanneer de dynamo niet mee werkt).
Mocht je niet een goede calibratie krijgen in totaal of een bepaald toerental niet kunnen oppikken, dan kun je proberen een aantal stroomgebruikers aan te zwengelen. zo vergroot je de rimpelspanning en de mogelijkheid om het te meten.
Werkt dit niet, dan moet je gaan hobby-en.
Ga naar de elektrostore in de buurt en koop 2 goede klemmen. Koop daarbij een meter of 2-3 dikke speakerkabel. Pak hierbij een contra 12v autostekker. Knoop het goedje aan elkaar en leg de kabel naar binnen. zet de klemmen direct over de dynamo heen. En opnieuw proberen. 90% van de gevallen wat hiervoor niet werkten, werken nu wel.
Afstellen op de onsteking heb ik nooit gedaan. Dit heeft bij mij nooit gewerkt.
Heb ook al eens een auto gehad die werkte totaal niet mee. Ook niet met de stekker. 2 weken later was de dynamo stuk
.
Succes.
De gtech "pikt" zijn rpm op uit de rimpelspanningen uit je prikaansluiting.
Deze rimpelspanning pakt hij van de dynamo of van de onsteking(wanneer de dynamo niet mee werkt).
Mocht je niet een goede calibratie krijgen in totaal of een bepaald toerental niet kunnen oppikken, dan kun je proberen een aantal stroomgebruikers aan te zwengelen. zo vergroot je de rimpelspanning en de mogelijkheid om het te meten.
Werkt dit niet, dan moet je gaan hobby-en.
Ga naar de elektrostore in de buurt en koop 2 goede klemmen. Koop daarbij een meter of 2-3 dikke speakerkabel. Pak hierbij een contra 12v autostekker. Knoop het goedje aan elkaar en leg de kabel naar binnen. zet de klemmen direct over de dynamo heen. En opnieuw proberen. 90% van de gevallen wat hiervoor niet werkten, werken nu wel.
Afstellen op de onsteking heb ik nooit gedaan. Dit heeft bij mij nooit gewerkt.
Heb ook al eens een auto gehad die werkte totaal niet mee. Ook niet met de stekker. 2 weken later was de dynamo stuk

Succes.