Na een tijdje gereden te hebben met mijn willy ben ik op wat schoonheidsfoutjes gekomen die mij echt irriteren bv. roest op de zijpanelen, neus die wat krom staat zodat bumper niet recht staat en mooi aanlijnt. nevel in de deurstijlen van een slecht spuitjobke. motor die niet goed meer is. dus heb ik besloten een volledig nieuwe willy op te bouwen . zowel carrosserie als motor. gelukkig ben ik op een nog splinternieuw chassis gevallen samen met nieuwe deuren en motorkap. en deze worden dan ook de beginsels van mijn project.
op het ogenblik ben ik bezig met de revisie van men motor, hierbij gebruik ik het onderblok van een megane F7R Motor omdat deze een oliepomp heeft die aangedreven is door een ketting en wat betrouwbaarder is. hierin komen hogedruk pistons en een andere veer voor de olipomp om wat meer druk te creëren. ik weet nog niet goe wat ik ga doen met de cilinderkop ,indien er mensen zijn op het forum die hier wat op weten of goede raad hebben . alle hulp is welkom. Ook als er mensen zijn die nog onderdelen hebben of stukken hebben die in nieuwstaat of nieuw zijn die je graag kwijtwil , moet je maar posten hoeveel je ervoor moet. nu zal er regelmatig een update komen met fotos en uitleg
klinkt allemaal veel belovend . de willy word wel grondig aangepakt zo te lezen, geen half werk ( de enige echte/ goede manier op je auto op te knappen)
Nee die zijn volgens mij al een tijdje niet meer te krijgen bij renault, ik ben via via terechtgekomen bij iemand die hem ging gebruiken voor de rally maar omdat er nadenkit ophangt nooit de moeite heeft gedaan om verder te doen . nuja ik moest hem gewoon hebben en voor een mooi prijske heb ik alles opgekocht om zo aan dit project te beginnen.
Nieuw slotensetje, rooster vanboven en vanonder, rubbers voor stuurhuis, ontkoppelingspedaal, hitteschild, gasklephuis, en extraatje een batterij cover met williams erop
Waar zit die ketting voor de oliepomp dan? Naar mijn weten wordt de oliepomp van de megane-F7R ook gewoon aangedreven door de distributieriem, welke via de hulpas weer de pomp aandrijft, net zoals bij de oudere F motoren.