ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

@ luco is verschil merkbaar in vergelijking met standaart ic??

@ gerry heb je evt bestel nr ofzo van die rad???
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja hij koelt gewoon beter dus je hebt minder drukverlies
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

was dat die ene ic die jij niet durfde te monteren luco? :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nee hoor hij zit er nu in
was niks aan de hand
ik vind hem alleen niet zo mooi qua uiterlijk
en aangezien alles nieuw is onder de kap wil ik hiervoor ook graag een nieuwe (Y) (Y)
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op ma 31 jul 2006 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Luco/Alpine-racer schreef:ja hij koelt gewoon beter EN je hebt minder drukverlies
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

paz-maniac schreef: @ gerry heb je evt bestel nr ofzo van die rad???
Neen, heb hem 2ehands gekocht (U) Maar Forge op Google doet wonderen denk :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ik bedoel de koelwater radiator, die IC is volgens mij gewoon een standaart model die ze zo van de plank pakken.
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Bedoelt ie niet de radiateur??
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Florus schreef:
Riël schreef:
paz-maniac schreef:mah da was bij je 19 T toch??, bij gtt is de ruimte / koeling weer zo een k*%$e punt, front mount ic neemt nogal wat rij wind uit de radiator
Onzin, hangt ie eronder. IN de bumper is prachtig plek daarvoor!

Ask steven (Y)

B.S. :p

Als je 'm onderin de bumper doet,hangt ie dus gewoon pal voor de rad.,en heeft dus wel degelijk invloed op de koeling.

Ask Steven.......... :wink:

En heb er zelf ook ervaring mee :p
Kga het lekker toch proberen :ja:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gewoon bovenop de motorkap, eerst laten verchromen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Florus schreef:Bedoelt ie niet de radiateur??
dat bedoel ik idd :)
R5GTT. Drive it like you stole it
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

paz-maniac schreef:
Florus schreef:Bedoelt ie niet de radiateur??
dat bedoel ik idd :)
Ik geloof dat Steven deze heeft laten (ver)maken. Hij zal nog wel reageren, denk :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

GerryTT schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ja hij koelt gewoon beter EN je hebt minder drukverlies
is het niet zo doordat die koeler blijft je daardoor minder drukvelies hebt?

en niet en/en
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

turbo gat word dat eigenlijk merkbaar groter bij het gebruik van een FMIC??, je zou zeggen van wel omdat de lucht een langere weg moet afleggen of is dit te verwaarlozen
R5GTT. Drive it like you stole it
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Luco/Alpine-racer schreef:gewoon bovenop de motorkap, eerst laten verchromen :D
(I) Ik wil alleen de buitenkant zoveel mogelijk origineel houden. (Ik heb de foto ook gezien van de race 5gtt :p )
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

GerryTT schreef:
paz-maniac schreef:
Florus schreef:Bedoelt ie niet de radiateur??
dat bedoel ik idd :)
Ik geloof dat Steven deze heeft laten (ver)maken.
Komt i.d.d. bij JL-tuning vandaan,is een verbrede Gt rad.

Maar je kunt dan net zo goed een Diesel rad. nemen,is net zo groot en kost een stuk minder,zit alleen geen oliekoeler gedeelte in.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

aparte oliekoeler is toch veel beter
bij mij komt de olie niet boven de 90 graden ook al rij ik een stuk 200
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Luco/Alpine-racer schreef:
GerryTT schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ja hij koelt gewoon beter EN je hebt minder drukverlies
is het niet zo doordat die koeler blijft je daardoor minder drukvelies hebt?

en niet en/en
Volgens mij heeft een groter koelopp dus koelt tie beter EN omdat tie helemaal van alluminium is heb je zowiezo minder drukverlies omdat alles gelast is. Bij de originele kan ik me voorstellen dat er wat druk ontsnapt, toch zeker bij wat hogere drukken.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

mah die diesel rad is niet te gebruiken met originele ic toch, zo op de foto van gerry te zien is ie een heel stuk breder dan standaard radiatortje. moet voor mijn gtt ook nog eens andere/grotere rad hebben temp loopt te hoog op naar mijn idee
R5GTT. Drive it like you stole it
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

paz-maniac schreef:mah die diesel rad is niet te gebruiken met originele ic toch, zo op de foto van gerry te zien is ie een heel stuk breder dan standaard radiatortje. moet voor mijn gtt ook nog eens andere/grotere rad hebben temp loopt te hoog op naar mijn idee
Nope, dat gaat niet lukken.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

paz-maniac schreef:mah die diesel rad is niet te gebruiken met originele ic toch, zo op de foto van gerry te zien is ie een heel stuk breder dan standaard radiatortje. moet voor mijn gtt ook nog eens andere/grotere rad hebben temp loopt te hoog op naar mijn idee
klopt,die dieselrad. kan alleen i.c.m. een FMIC,bij Gerry past de originele IC ook niet meer :nee: ,denk ik :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

moet nog eens goed kijken hoeveel ruimte ik percies heb om een grote en evt iets dikkere radiator te monteren ipv de origenele. iets meer koel capaciteit zou wel lekker zijn
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

paz-maniac schreef:mah die diesel rad is niet te gebruiken met originele ic toch, zo op de foto van gerry te zien is ie een heel stuk breder dan standaard radiatortje. moet voor mijn gtt ook nog eens andere/grotere rad hebben temp loopt te hoog op naar mijn idee
als je geen fmic monteert is een nieuwe standaard rad ruim voldoende
werkt bij mij prima met 1 bar en hibryde T25
loopt nog niet tegen derde streepje aan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

paz-maniac schreef:moet nog eens goed kijken hoeveel ruimte ik percies heb om een grote en evt iets dikkere radiator te monteren ipv de origenele. iets meer koel capaciteit zou wel lekker zijn
succes met puzzelen :D ,ben dagenlang aan het passen en meten geweest... :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

jah oke, maar dacht ook wel eens iets gehoord / gelezen te hebben van radiator die iets dikker en breder was dan origeneel en die paste bij IC op origenele plaats
R5GTT. Drive it like you stole it
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik wil die oliekoeler weghebben van de voorkant. Is de plaats van het reservewiel geen optie? Kun je wel een hele grote kwijt :bang:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f153.jpg[/img]


Dieselrad. i.c.m. een mocal oliekoeler :bang: :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

daar heb ik de oliekoeler ook
alleen lopen bij mij de leidingen net naast/over de dynamo naar de adapter, ging net
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Luco/Alpine-racer schreef:daar heb ik de oliekoelr ook
alleen lopen bij mij de leidingen net naast/over de dynamo naar de adapter, ging net
Daar loopt bij mij de IC piping :wink:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Je
Florus schreef:[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f153.jpg[/img]


Dieselrad. i.c.m. een mocal oliekoeler :bang: :wink:
|: |: Dat kan weleens de oplossing zijn |: |: De rad zover mogelijk naar links en de oliekoeler zover mogelijk naar rechts voor de dynamo. Kan die rad ook weer wat groter worden (I)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... all%29.jpg[/img]

nu zie je goed het verschil in rad florus (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Koelvermogen is nu top,de oude rad. was natuurlijk ook niet nieuw meer,maar alleen een nieuwe was in mijn ogen niet genoeg geweest,heb nu genoeg capaciteit,bij 34 graden buitentemp. en flink doorblazen blijft ie net onder de 85 graden :D (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

lekkere bedrijfstemperatuur, mag best een graadje of 10 bij...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël schreef:lekkere bedrijfstemperatuur, mag best een graadje of 10 bij...
niet bij een gtt, want dan loopt die tever op riel
het is geen 19
bij snelheden van 200 gaat die oplopen als je hem niet laag probeert te houden
die van mij geeft zelfde streepje aan als die van florus en dat is warm zat (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Riël schreef:lekkere bedrijfstemperatuur, mag best een graadje of 10 bij...
Jah, bij jou :p ,laat mij maar lekker zo rijden, warm genoeg onder de kap :beer:, dan maar geen ideale verbranding :p ,liever zo, dan een kapotte kop(pakking) :)
Gesloten