Project SRADracer [GT Turbo]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Haas heeft er een volvo (?) starter op zitten..scheelt een hoop geld schijnbaar..
Nou. vanochtend toch nog een keer de auto proberen te starten. Doet ie het gewoon weer
Binnenkort toch maar ff de startmotor eraf halen en alles ff schoonmaken.
Wat ook raar was. Alles deed het ineens weer. oliedrukmeter, km teller, paar lampjes
Maargoed. Komt vaker voor is me vertelt 

Wat ook raar was. Alles deed het ineens weer. oliedrukmeter, km teller, paar lampjes


vandaag een nieuwe handremkabel gelegt, maar het was idd een klote werk. 1,5 uur bezig geweest. Vooral het stellen was een werk. Kan er bijna niet bij met de steeksleutel. En ik had geen zin om m'n uitlaat eraf te halen. Maargoed. Het werkt weer
Morgen proberen de startmotor eraf te halen...

heeft iemand tips voor de sensor van een olietemp. meter? Ik hoorde van MBCarperformance dat deze normaal naast de oliefilter in het onderblok wordt gedraaid.(aan de linkerkant ernaast zit standaard een bout voor het gat af te doppen).
Maar ik zie daar niks...
En een andere turbodrukmeter? Gewoon het slangetje van de originele meter splitsen met een t-stuk?
Maar ik zie daar niks...
En een andere turbodrukmeter? Gewoon het slangetje van de originele meter splitsen met een t-stuk?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
ff je dynamo weghalen en dan bij die beugel van de dynamo zoeken
oke.
Vandaag trouwens m'n schakelaars ingebouwd. Ignition, startknop en knop voor m'n fan (incl. controle lampje dat ik kan zien of ie aanstaat). Moet ze alleen nog aansluiten. Zal binnenkort ff een fototje maken.
En volgende week dinsdag ga ik m'n startmotor vervangen. Heb een brug geregeld, dus is een stuk makkelijker. Hoop dat het lukt
Vandaag trouwens m'n schakelaars ingebouwd. Ignition, startknop en knop voor m'n fan (incl. controle lampje dat ik kan zien of ie aanstaat). Moet ze alleen nog aansluiten. Zal binnenkort ff een fototje maken.
En volgende week dinsdag ga ik m'n startmotor vervangen. Heb een brug geregeld, dus is een stuk makkelijker. Hoop dat het lukt

Ik ben op zoek naar een brandblusser in de auto, maar wil eigenlijk niet zo'n zware poederblusser erin hebben. Heeft iemand ervaring met deze blusser?
http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/1687
Deze werkt door een ontbrandbaar gas (waarschijnlijk stikstof) over de brand te spuiten zodat er geen zuurstof meer is voor het vuur. Dit heeft natuurlijk als voordeel dat je wagen niet onder die poedertroep komt te zitten.
http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/1687
Deze werkt door een ontbrandbaar gas (waarschijnlijk stikstof) over de brand te spuiten zodat er geen zuurstof meer is voor het vuur. Dit heeft natuurlijk als voordeel dat je wagen niet onder die poedertroep komt te zitten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
kost zat
maar ik heb er geen ervaring mee
niet fia gekeurd zo te zien
jammer is inderdaad niet zo lomp
maar ik heb er geen ervaring mee
niet fia gekeurd zo te zien
jammer is inderdaad niet zo lomp

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
m'n cv doet het ook weer 
Alleen nou deed m'n dumpvalve het niet meer. Maakte zo'n heel raar geluid. Bleek dat het membraam gescheurt is. Gelukkig kan je die los bestellen voor niet al teveel. Van de week dus maar weer naar biesheuvel

Alleen nou deed m'n dumpvalve het niet meer. Maakte zo'n heel raar geluid. Bleek dat het membraam gescheurt is. Gelukkig kan je die los bestellen voor niet al teveel. Van de week dus maar weer naar biesheuvel

ff weer een update.
membraam dumpvalve is besteld
Wat ik verder nog wil gaan doen.
Oliekoeler
Oliedruk, -temp en turbodruk meters
Andere stoelen met 4punts gordels
Ander kleiner stuur (270mm ipv dat grote lompe originele ding
)
Zwarte knippers
Cupcircuit aanleggen (beetje spelen met slangetjes. Spint turbo iets sneller op)
Front Mount intercooler
Rolkooi
Turbodruk opschroeven
hier ff wat foto's van de onderdelen:
oliekoeler:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/oliekoeler.jpg[/img]
de VDO meters. komen dus oliedruk, -temp en turbodruk in:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/meter.jpg[/img]
stoelen:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/stoel.jpg[/img]
stuurtje:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/stuurtje.jpg[/img]
Knipperlichten:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/knippers.jpg[/img]
Front Mount intercooler:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/Front ... cooler.jpg[/img]
Heb laatst de achterkant leeg getrokken. Stoelen eruit, gordels, hoedenplank, reservesiel, enz...
De meters van VDO heb ik al leggen met sensoren. Moet alleen wachten op het klepje dat iemand van de club op zou sturen, maar nog steeds niet heeft gedaan
De zwarte knippers heb ik woensdag besteld. Deze moeten uit duitsland komen, want hier verkopen ze het weer eens niet
De rest komt over een tijdje wel. 4 sept. begint m'n opleiding. Het eerste half jaar moet ik full-time naar school. Niet veel geld dus, alleen studiefinanciering. Zal dus niet veel te besteden hebben het eerste half jaar. Maar daarna komt alles weer goed, dan ga ik er 4 dagen bij werken
Turbodruk opschroeven doe ik als laatste. Het gaat wel goed gebeuren, dus een paar dingen aan het blok wordt dan zo ie zo vervangen. Maargoed. Eerst maar eens kijken wat de auto doet met standaard druk.
Moet wel binnenkort de startmotor vervangen incl hitteschild. Die zijn kapot. Als het goed is kan ik volgende week een brug lenen. Dus gebeurt het dan. incl nog wat contactpuntjes van sensoren opschuren.
Verder moet ie volgende maand naar de apk. Moet nog wel de handrem links achter ff het hendeltje losgemaakt worden. Zit vastgeroest.
Al met al genoeg te doen dus
membraam dumpvalve is besteld

Wat ik verder nog wil gaan doen.
Oliekoeler
Oliedruk, -temp en turbodruk meters
Andere stoelen met 4punts gordels
Ander kleiner stuur (270mm ipv dat grote lompe originele ding

Zwarte knippers
Cupcircuit aanleggen (beetje spelen met slangetjes. Spint turbo iets sneller op)
Front Mount intercooler
Rolkooi
Turbodruk opschroeven
hier ff wat foto's van de onderdelen:
oliekoeler:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/oliekoeler.jpg[/img]
de VDO meters. komen dus oliedruk, -temp en turbodruk in:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/meter.jpg[/img]
stoelen:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/stoel.jpg[/img]
stuurtje:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/stuurtje.jpg[/img]
Knipperlichten:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/knippers.jpg[/img]
Front Mount intercooler:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/Front ... cooler.jpg[/img]
Heb laatst de achterkant leeg getrokken. Stoelen eruit, gordels, hoedenplank, reservesiel, enz...
De meters van VDO heb ik al leggen met sensoren. Moet alleen wachten op het klepje dat iemand van de club op zou sturen, maar nog steeds niet heeft gedaan

De zwarte knippers heb ik woensdag besteld. Deze moeten uit duitsland komen, want hier verkopen ze het weer eens niet

De rest komt over een tijdje wel. 4 sept. begint m'n opleiding. Het eerste half jaar moet ik full-time naar school. Niet veel geld dus, alleen studiefinanciering. Zal dus niet veel te besteden hebben het eerste half jaar. Maar daarna komt alles weer goed, dan ga ik er 4 dagen bij werken

Turbodruk opschroeven doe ik als laatste. Het gaat wel goed gebeuren, dus een paar dingen aan het blok wordt dan zo ie zo vervangen. Maargoed. Eerst maar eens kijken wat de auto doet met standaard druk.
Moet wel binnenkort de startmotor vervangen incl hitteschild. Die zijn kapot. Als het goed is kan ik volgende week een brug lenen. Dus gebeurt het dan. incl nog wat contactpuntjes van sensoren opschuren.
Verder moet ie volgende maand naar de apk. Moet nog wel de handrem links achter ff het hendeltje losgemaakt worden. Zit vastgeroest.
Al met al genoeg te doen dus

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Genoeg te doen dus de komende tijd. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Wordt een flink karwei.
Heb je nog plannen met je grote, lompe originele ding (stuur).



Heb je nog plannen met je grote, lompe originele ding (stuur).

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Vandaag waren de zwarte knipperlichten binnen. Snelle levering. 1 week en dat vanuit duitsland
Hier kan je het verschil zien:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/5GTT4.JPG[/img]
Eindresultaat
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/5GTT1.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/5GTT.JPG[/img]

Hier kan je het verschil zien:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/5GTT4.JPG[/img]
Eindresultaat

[img]http://members.home.nl/tilburgs82/5GTT1.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/5GTT.JPG[/img]
Een hele verbetering zo die pinkers!
nee geen witte. dan zwart
Maar die gele vind ik wel iets hebben. Dus blijven ze erin 
en nog iets. krijg vaak de reactie dat de lampen schuin zitten. Ligt echt aan de foto. Die is verkleind om op het forum te passen.


en nog iets. krijg vaak de reactie dat de lampen schuin zitten. Ligt echt aan de foto. Die is verkleind om op het forum te passen.
Heb via RTC markt een oliekoeler gekocht van mocal. Met thermostaat.
Ben gisteren ook op de dyno geweest. Dit zijn de Resultaten.
Heb mijn resultaten ingescand
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/dyno.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/dyno1.jpg[/img]
De rode lijn is @ 0.7 bar (standaard druk) 109.6pk/219Nm
De blauwe lijn is @ 0.9 bar 122.8pk/249Nm
Op de onderste tabel is te zien wat m'n tellerafwijking is. Ik wist dat die behoorlijk was. Als ik 80 rij op m'n teller rij ik alle vrachtwagens best snel voorbij. En dat blijkt wel. 80km/h op de teller is 97.6 echte km/h!! Heb ook een keer een boete gekregen. Reed 120 op de teller. Was 144 km/h gemeten.
Volgens de tabel is 140 op m'n teller 161.1 echte km/h. En ik heb een keer 200km/h op m'n teller gereden
Maar ff vraag. Dat m'n koppel na de 2750 rpm gelijkmatig daalt, komt dat omdat m'n turbo te klein is?
Ben gisteren ook op de dyno geweest. Dit zijn de Resultaten.
Heb mijn resultaten ingescand
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/dyno.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/dyno1.jpg[/img]
De rode lijn is @ 0.7 bar (standaard druk) 109.6pk/219Nm
De blauwe lijn is @ 0.9 bar 122.8pk/249Nm
Op de onderste tabel is te zien wat m'n tellerafwijking is. Ik wist dat die behoorlijk was. Als ik 80 rij op m'n teller rij ik alle vrachtwagens best snel voorbij. En dat blijkt wel. 80km/h op de teller is 97.6 echte km/h!! Heb ook een keer een boete gekregen. Reed 120 op de teller. Was 144 km/h gemeten.
Volgens de tabel is 140 op m'n teller 161.1 echte km/h. En ik heb een keer 200km/h op m'n teller gereden

Maar ff vraag. Dat m'n koppel na de 2750 rpm gelijkmatig daalt, komt dat omdat m'n turbo te klein is?
weer iets nieuws:
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/5GTT6.JPG[/img]
Linksonder: startknop
Rechtsonder: Knop voor de radiateur koeling aan te zetten. Uiteraard blijft het thermocontact gewoon werken
Midden: Ignition knop. Hiermee zet ik het contact aan.
verder zie je ook de turbotimer zitten en 3 meters van VDO Dayton. Oliedruk, -temp en turbodruk. Oliedruk en -temp zijn nog niet aangesloten. Doe ik van de zomer.
En de randen van het houdertje moeten nog afgewerkt worden met een kitrand. Doe ik als de meters volledig zijn aangesloten, anders wordt het weghalen ook weer zo lastig
[img]http://members.home.nl/tilburgs82/5GTT6.JPG[/img]
Linksonder: startknop
Rechtsonder: Knop voor de radiateur koeling aan te zetten. Uiteraard blijft het thermocontact gewoon werken
Midden: Ignition knop. Hiermee zet ik het contact aan.
verder zie je ook de turbotimer zitten en 3 meters van VDO Dayton. Oliedruk, -temp en turbodruk. Oliedruk en -temp zijn nog niet aangesloten. Doe ik van de zomer.
En de randen van het houdertje moeten nog afgewerkt worden met een kitrand. Doe ik als de meters volledig zijn aangesloten, anders wordt het weghalen ook weer zo lastig
Eindelijk heb ik weer tijd en geld om wat aan m'n wagen te doen. Heb van de week een aantal dingen besteld. Komen als het goed is morgen binnen:
Dikkere koppakking + sterkere kopbouten en nog wat andere nieuwe pakkingen
2 1/2 inch downpipe
Bleedvalve in de auto
Coppercore radiateur
Alu lobster op carburateur
Ombouw carburateur naar groep A met 140 sproeier
Over 2 weken heb ik vakantie. Dan ga ik er alles omzetten. Wat ik verder nog wil gaan doen in m'n vakantie:
Externe oliekoeler
olietemp en -druk sensor aansluiten
Turbodruk naar 1 bar
En volgend jaar:
2 1/4 inch uitlaat van voor tot achter
front mount intercooler
rolkooi
stoelen laten bekleden met leer
kleiner, lederen stuurtje
Dikkere koppakking + sterkere kopbouten en nog wat andere nieuwe pakkingen
2 1/2 inch downpipe
Bleedvalve in de auto
Coppercore radiateur
Alu lobster op carburateur
Ombouw carburateur naar groep A met 140 sproeier
Over 2 weken heb ik vakantie. Dan ga ik er alles omzetten. Wat ik verder nog wil gaan doen in m'n vakantie:
Externe oliekoeler
olietemp en -druk sensor aansluiten
Turbodruk naar 1 bar
En volgend jaar:
2 1/4 inch uitlaat van voor tot achter
front mount intercooler
rolkooi
stoelen laten bekleden met leer
kleiner, lederen stuurtje
nou. de kop ligt er eindelijk af. M'n vader gaat op z'n werk ook meteen de kleprubbers vervangen en de kleppen opnieuw inschuren, kleppen dus ook weer stellen en alles van binnen en buiten schoonmaken. Wordt dat ook weer helemaal als nieuw.
Ben tot nu toe geen echte problemen tegengekomen. Er zat zelfs geen een boutje vastgeroest
Ben tot nu toe geen echte problemen tegengekomen. Er zat zelfs geen een boutje vastgeroest

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
klinkt goed alle maal
maar eens tijd voor foto update?
gtt zag er vorig jaar netjes uit toen je door het plaatsje zeeland heen kwam gekart

maar eens tijd voor foto update?

gtt zag er vorig jaar netjes uit toen je door het plaatsje zeeland heen kwam gekart

ja. dat was op de terugweg wel leuk. 3 blazende auto's. 2 5GTT's en 1 200sx
De mensen wisten niet waar ze moesten kijken 
Maar foto's komen eraan. Alleen ik plaats ze als alles weer ingebouwd zit. Auto staat bij m'n ouders in rosmalen en ik woon zelf in utrecht. Ik ben daar dan ook 2 weken. En zij hebben geen internet...


Maar foto's komen eraan. Alleen ik plaats ze als alles weer ingebouwd zit. Auto staat bij m'n ouders in rosmalen en ik woon zelf in utrecht. Ik ben daar dan ook 2 weken. En zij hebben geen internet...
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
2 gtt `s mis ik er eentjeSRADracer schreef:ja. dat was op de terugweg wel leuk. 3 blazende auto's. 2 5GTT's en 1 200sxDe mensen wisten niet waar ze moesten kijken
Maar foto's komen eraan. Alleen ik plaats ze als alles weer ingebouwd zit. Auto staat bij m'n ouders in rosmalen en ik woon zelf in utrecht. Ik ben daar dan ook 2 weken. En zij hebben geen internet...

kan me alleen jou zwarte gtt herinneren en die dikke 200sx
alles zit er weer op. Wagen is ook meteen apk gekeurd en heeft nieuwe banden gekregen. Dunlop SP9000 195/45/R15
Ik had wat problemen met het vermogen. Snapte er helemaal niks van. Turbo spinde langzamer op en de turbo kwam niet meer op druk. Vermogen weg. Ik dacht vacuumlek ofzo. Dus alle slangen nagekeken. niks. Week later weer alle slangen nagekeken. Weer niks gevonden. Auto toch maar naar de apk gebracht.
Gisteren kreeg ik de auto terug van de apk keuring. Ondertussen was de alu lobster binnen gekomen. Dus ik wil die erop zetten, zie ik ineens daar een ijzer plaatje liggen. Blijkt dus dat ik het "afsluitplaatje" waar de lobster bovenop komt vergeten was erop te zetten. Alles gemonteerd,proefrit maken en nu loopt ie weer perfect!!
Is dat probleem ook weer opgelost 
Ik had wat problemen met het vermogen. Snapte er helemaal niks van. Turbo spinde langzamer op en de turbo kwam niet meer op druk. Vermogen weg. Ik dacht vacuumlek ofzo. Dus alle slangen nagekeken. niks. Week later weer alle slangen nagekeken. Weer niks gevonden. Auto toch maar naar de apk gebracht.
Gisteren kreeg ik de auto terug van de apk keuring. Ondertussen was de alu lobster binnen gekomen. Dus ik wil die erop zetten, zie ik ineens daar een ijzer plaatje liggen. Blijkt dus dat ik het "afsluitplaatje" waar de lobster bovenop komt vergeten was erop te zetten. Alles gemonteerd,proefrit maken en nu loopt ie weer perfect!!


Nee. Ga um ook niet op de dyno zetten. Heb alleen de druk verhoogd van 0,9 naar 1 bar en de carb is nu groep A. Tenminste. de druk ga ik a.s. weekend doen.
De dikkere koppakking zal geen verschil maken kwa vermogen denk ik. De dikkere downpipe bleek er trouwens al op te zitten, dus die heb ik terug gestuurd naar MB.
De dikkere koppakking zal geen verschil maken kwa vermogen denk ik. De dikkere downpipe bleek er trouwens al op te zitten, dus die heb ik terug gestuurd naar MB.
Binnenkort moet de wagen weer naar de apk. Nou kwam ik er gisteren achter dat de kachel niet meer werkt. Heb de schakelaar en de bedrading bij de schakelaar al nagekeken. Daar gaat stroom doorheen, dus zal het wel aan de kachelventilator liggen.
Nou weet ik dat je bij een lekke kachelradiator het gehele dashbord eruit moet halen, maar is dit ook als de motor van de kachelventilator kapot is? Of kan deze wel via de bovenkant eruit gehaald worden?
Nou weet ik dat je bij een lekke kachelradiator het gehele dashbord eruit moet halen, maar is dit ook als de motor van de kachelventilator kapot is? Of kan deze wel via de bovenkant eruit gehaald worden?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Via bovenzijde. Rooster weg en motor met vin er voorzichtig uit wrikken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
kan vanaf de boven kant rooster eraf halen dan kan je hem erzo eruitrekken en maak dan die pinnentjes eens schoon en monteer hem trug en probeer dan eensSRADracer schreef:Binnenkort moet de wagen weer naar de apk. Nou kwam ik er gisteren achter dat de kachel niet meer werkt. Heb de schakelaar en de bedrading bij de schakelaar al nagekeken. Daar gaat stroom doorheen, dus zal het wel aan de kachelventilator liggen.
Nou weet ik dat je bij een lekke kachelradiator het gehele dashbord eruit moet halen, maar is dit ook als de motor van de kachelventilator kapot is? Of kan deze wel via de bovenkant eruit gehaald worden?