Ik heb een vraag over het vervangen van de koelvloeistof van mijn clio 16v uit '93.
In de vraagbaak staat uitgelegd dat je de onderste waterslang van de radiateur los moet maken en de uitstromende vloeistof moet opvangen. Het probleem zit bij het losmaken van de slang. Ik kan achter langs de rechter koplamp wel bij de slang komen. Met een beetje prutsen kan ik ook nog een passende dop op de slangenklem krijgen, dus losmaken zal nog wel lukken. Maar door de kleine ruimte lijkt het me pittig om de slang straks weer fatsoenlijk op z'n plek (en vast) te krijgen.
Is het de bedoeling dat ik eerst iets uitbouw voordat ik aan deze klus begin, of ........iemand ervaring mee?
p.s. ik heb naast originele renault koelvloeistof en koelsysteemreiniger ook een fris (nieuw) expansievat klaarliggen, zodat dat er weer netjes uit ziet als ik klaar ben.
vervangen koelvloeistof clio 16v '93
tja, meestal als de de klem los krijgt, trek je aan de slang. EN als die losschiet, duw je de er later wel weer op. Dat is het probleem niet zo.
De slang is stevig genoeg om die een stukhoger beet te pakken en weer trug te duwen.
Lastiger is een boutje die op het blok zit. Als je die er uit draait, loopt ook al je oude koelvloeistof uit je blok... Deze zit naart de druksensor van de Olie druk meter. Deze zit aan de bijrijderskant achter in het blok. De sensor is een zwart potje met 1 draadje
suc6. En gewoon gaan mieren. het lukt vanzelf. Desnoods met de bumper er af
De slang is stevig genoeg om die een stukhoger beet te pakken en weer trug te duwen.
Lastiger is een boutje die op het blok zit. Als je die er uit draait, loopt ook al je oude koelvloeistof uit je blok... Deze zit naart de druksensor van de Olie druk meter. Deze zit aan de bijrijderskant achter in het blok. De sensor is een zwart potje met 1 draadje
suc6. En gewoon gaan mieren. het lukt vanzelf. Desnoods met de bumper er af