ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Frank van Hees schreef:maar die extra vering in de neus was toch niet verboden door de FIA
jawel eerst wel tot bewezen kon worden dat het niks met de aerodynamica te maken had
dat heeft renault geloof ik bewezen en de technische commisie heeft gezegd dat de bewijzen van renault kloppen
alleen de technische commisie is weer niet de fia he
dus renault heeft het van alle autos afgesloopt tot er echt duidelijkheid is
ze willen niet het risico lopen alsnog punten kwijt te raken als ze er wel mee rijden
dan wordt het kampioenschap weer achter de tafel beslist

maar de teams met michelinbanden hebben er meer last van zonder dat systeem
vandaar dat ze niet meer winnen (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

klassenjustitie, of hoe heet het?
Ferrari, Mclaren, renault enz. krijgen een waarschuwing, en midlands:
30-7 - De FIA heeft enkele uren na de Grand Prix van Duitsland beide bolides van MF1 Racing gediskwalificeerd. Albers (13e) en Monteiro (14e) zijn hun resultaten kwijt. Reden: een te flexibel achtervleugelelement.

Met de diskwalificatie van beide MF1-bolides heeft de soap rond flexwings het eerste slachtoffer opgeleverd (in het achterveld), nadat eerder Ferrari, Renault, McLaren en BMW Sauber werden beticht van gebruik van te flexibele vleugels. Deze teams kwamen er telkens vanaf met een waarschuwing van de FIA, dat ze bij de eerst volgende Grand Prix hun aërodynamische hulpmiddelen in orde moesten hebben. Lees: minder buigzaam. De vleugels van de andere teams zijn overigens wel goedgekeurd na afloop van de Duitse Grand Prix.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

die waarschuwing toen gold voor alle teams
als je het dan toch probeert, loop je risico

wel top dat midland het gewoon aandurft (Y) (Y)

maar inderdaad beetje flauw om een achterhoede team te diskwalificeren
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Schumacher gaat gewoon kampioen worden dit jaar. :(

Ik krijg een klein beetje het gevoel dat Renault Alonso niet met startnummer 1 naar McLaren wil laten gaan.

Sinds de GP's in Canada en de VS is het huilen met de pet op.

btw. Iemand nog interesse in een leuke Express. :wink: :D :D
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Gabri van der Veen
Über-Spammer

gewoon dat 'rode' finnetje even een ander kleurtje geven :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Haas
Car: Megane RS

Luco/Alpine-racer schreef:die waarschuwing toen gold voor alle teams
als je het dan toch probeert, loop je risico

wel top dat midland het gewoon aandurft (Y) (Y)

maar inderdaad beetje flauw om een achterhoede team te diskwalificeren
hoezo? je weet toch dat je gecontroleerd wordt en dus tegen de lamp loopt... Btje stom vind ik het, zeker als er al een waarschuwing stond, want je weet dat er extra naar gekeken vond.

achja...weer typisch een team met wat knaken en weinig raceverstand :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik bedoel eigenlijk dat ze toch proberen de grens op te zoeken
tuurlijk is het niet slim

maar je moet wat als achterhoede team :D
Haas

grens op zoeken is prima, zeker als een kleiner team zijnde, want je moet alles benutten wat je kunt vinden, alleen vind ik deze manier niet echt handig, sterker nog, ronduit stom. Je weet dat er extra op gecontroleerd wordt...

das hetzelfde als naar Curacao gaan met 20 kg coke in je toilettassie en zeggen bij de douane: "Ow...mag dat niet? "

:~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

mag dat niet dan??
pfeww dan heb ik mazzel gehad zeg :p
Haas

schijnt zo te zijn.... Van horen zeggen... :lol:

maaruh..ben dus vandaag de race gewoon vergeten op te nemen, hoe slecht |:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

saaie race, je hebt niks gemist denk ik
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Je hebt niks gemist. Raikkonen was te licht, Renault te langzaam, BMW niet betrouwbaar en de rest was saai.

Het is de moeite van het kijken echt niet waard... Ik ben erbij in slaap gevallen. :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Om erbij te zijn was het wel leuk. Wij stonden uitgang Spitzkehre en hebben toch wat mooie remacties gezien. (Y) Alleen jammer dat je de uitslag pas weet als je thuis op teletekst kijkt. :lol:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

@ Luco idd :(
@ Duupke, lijkt mij wat vergezocht!( van die nummer 1)
@ Haas, flinke toilet tas :D
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Ik denk dat het probleem bij Renault bij de banden ligt. Na de race zag ik dat Briatore en die gast van Michelin met elkaar stonden te praten en zo te zien was het een ernstig gesprek. Aangezien er vanaf volgend jaar maar 1 bandenmerk (Bridgestone) actief is in de F1 denk ik dat Michelin hun banden niet meer verder ontwikkelt en Bridgestone wel.
Merijn
Über-Spammer

Ik heb dezelfde gedachte... Wel zeer ernstig als Renault daardoor de titel misloopt en Schumacher de cadeaus in ontvangst mag nemen. :(

Ben wel blij dat we terug gaan naar 1 bandenleverancier. Ik denk dat dat een stuk beter is voor de F1. Dan gaan we in ieder geval terug naar wat meer gelijkheid en minder ontwikkeling van de banden. Ze moeten sowieso terug naar wat hardere banden.

Die vent die in 'pitspost' zat (geen idee hoe dat tegenwoordig heet) zouden ze aan de macht moeten krijgen. :)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Is gewoon eerlijker gewoon allemaal dezelfde auto, alleen andere stickers :)

Merk: Formule
Type: 1

(Y)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

AnthonyR schreef:Is gewoon eerlijker gewoon allemaal dezelfde auto, alleen andere stickers :)

(Y)
A1 GP, dus?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Martijn schreef:
AnthonyR schreef:Is gewoon eerlijker gewoon allemaal dezelfde auto, alleen andere stickers :)

(Y)
A1 GP, dus?
Is toch eerlijker :)
Merijn
Über-Spammer

Dat is nou net waar F1 niet voor staat... :)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Maar ze moeten gewoon iets verzinnen dat het wat eerlijker verdeeld word en dat de FIA niet zoveel moet zeuren over al die vleugels enzovoort :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Het blijft toch een spel om de regels maximaal te benutten. Dat gebeurt overal en hoort er gewoon bij. Anders zou er helemaal geen innovatie zijn, ook jammer.

Het lijkt me dat er als fabrikant ook geen eer te behalen is met een eenheidsworst.
Merijn
Über-Spammer

Maar ik denk dat iedereen het er toch wel over eens is, dat er iets aan de aerodynamische vooruitgang gedaan moet worden, zodat er weer geslipstreamd en ingehaald kan worden.

Dat moet gedaan worden door middel van reglementswijzigingen. Deze regels bieden dan in mijn optiek nog voldoende plaats voor innovatie.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Merijn schreef:Ben wel blij dat we terug gaan naar 1 bandenleverancier. Ik denk dat dat een stuk beter is voor de F1. Dan gaan we in ieder geval terug naar wat meer gelijkheid en minder ontwikkeling van de banden. Ze moeten sowieso terug naar wat hardere banden.

Nu is het bij Bridgestone zo dat Jan en alleman zich de tering loopt voor Ferrari, en de rest hangt aan de achterste mem. Hoe moet dat dan volgend jaar ???

De FIA moet volgend jaar de keuze maken. Per race 1 type droogweer, 1 type intermediate en 1 type fully-wet. FIA moet dan beslissen of de harde of de zachte compound ingezet gaat worden. Anders blijf je verschil houden en kun je net zo goed meerdere bandenleveranciers toelaten...

:)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Ooh enne, Michelin zal toch zeker wel met een titel afscheid willen nemen van de F1 ???

:wink:
-PAZ-
Über-Spammer

of ze hebben geen zin meer om geld in het F1 project te steken en zingen het jaar uit zonder de banden door te ontwikkelen. het kan natuurlijk ook dat de renault's nu gewoon wat minder gaan en Flavio B de schuld bij michelin legt ipv bij eigen auto's
R5GTT. Drive it like you stole it
Frank van Hees

volgens mij ligt het toch aan die extra vering in de neus..... want de andere teams blijven toch wel goed rijden met ook die michelins
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

paz-maniac schreef:of ze hebben geen zin meer om geld in het F1 project te steken en zingen het jaar uit zonder de banden door te ontwikkelen. het kan natuurlijk ook dat de renault's nu gewoon wat minder gaan en Flavio B de schuld bij michelin legt ipv bij eigen auto's

Zou gewoon Ferrari de inhaalrace niet aan het winnen zijn, stilstaan is immers achteruitgang en Ferrari is gewoon de strijd aan het gelijk trekken.

Renault kan niet beter op dit moment, was het ook niet zo dat 2007 weer andere regels kent?

En Bridgestone doet nu zijn best voor Ferrari, dat zal volgend jaar niet veel anders zijn, bandje gemaakt voor Ferrari en de rest mag proberen er snel mee te zijn.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Arno17 schreef:En Bridgestone doet nu zijn best voor Ferrari, dat zal volgend jaar niet veel anders zijn, bandje gemaakt voor Ferrari en de rest mag proberen er snel mee te zijn.
Daarom moet Bridgestone banden gaan maken voor de FIA, en de FIA moet de distributie dan maar gaan regelen.
-PAZ-
Über-Spammer

Arno17 schreef:
paz-maniac schreef:of ze hebben geen zin meer om geld in het F1 project te steken en zingen het jaar uit zonder de banden door te ontwikkelen. het kan natuurlijk ook dat de renault's nu gewoon wat minder gaan en Flavio B de schuld bij michelin legt ipv bij eigen auto's

Zou gewoon Ferrari de inhaalrace niet aan het winnen zijn, stilstaan is immers achteruitgang en Ferrari is gewoon de strijd aan het gelijk trekken.

Renault kan niet beter op dit moment, was het ook niet zo dat 2007 weer andere regels kent?

En Bridgestone doet nu zijn best voor Ferrari, dat zal volgend jaar niet veel anders zijn, bandje gemaakt voor Ferrari en de rest mag proberen er snel mee te zijn.

zou ook wel eens heel goed waar kunnen zijn, en met het budget wat de rode mannen hebben en al het extra test werk wat ze doen zou het eigenlijk een schande zijn als ze niet elke race in de strijd voor de overwinnnig waren
R5GTT. Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer

I agree! :)

Het moet maar eens afgelopen zijn met die monopoliepositie waar de FIA Ferrari in laat verkeren.

Het is zelfs zo erg dat Ferrari, ongeacht hun plek in het kampioenschap, meer geld krijgen dan het team dat WK wordt. Dat is toch van de zotten!? :S
Marcel J.

Duupke schreef:Schumacher :(

Ach nog 6 tweede plaatsen en 1 derde, kat in het bakkie... :wink:
Schumacher :)

Nog zes eerste....en dan op één punt :p
Duupke (Ronald)
Contacteer:

MJ schreef:

[img]http://i49.photobucket.com/albums/f254/ ... uckyou.jpg[/img]

:wink: :D

@Luco: ik wist dat ie nog een keer van pas zou komen. :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

als shumi alles wint dan red alonso het niet met 6 tweede en 1 derde plaats hoor 8)
Marcel J.

Duupke schreef:
MJ schreef:

[img]http://i49.photobucket.com/albums/f254/ ... uckyou.jpg[/img]
:lol: :lol: :lol:
Gesloten