
Maar dat lukt idd alleen een Opel en sommige Honda's en sommige 5-jes

die CRX van mij was ook geen brulkoning, maar had een sportieve sound eronder liggen, geen hard gebrul van een rotte demperGJ schreef:Als ik het boven mijn eigen warme uitlaat uithoor dan is er toch echt iets niet in orde
Maar dat lukt idd alleen een Opel en sommige Honda's en sommige 5-jes
is dat sarcastisch bedoeld, of meen je het ?jochem de haas schreef:Ik denk dat jij het wel red met jou 16v ...want die is echt lekker snelwillow schreef:hela florus, hoe snel is die 5 van jou dan??Florus schreef:Over een jaartje pas?, waarom niet nu?![]()
![]()
Ben er zondag niet bij,had een probleempje wat ff opgelost moest worden,ben nu te laat om in te schrijven
Wat denk jezelf, Willow?willow schreef:
is dat sarcastisch bedoeld, of meen je het ?
Was net een gedeelte van de Hondsrugweg op Wegmisbruikers, toch maar ff rustig aan doen daaro (ook ik rij daar wel eens met +/- 90 op de teller, net als de man op tv die 'Stop Politie' in z'n binnenspiegel zagEdward(ForeverYoung) schreef:@Luco: ze staan op dat punt alleen met auto's met erg grote 'mistlampen' in de bumper, en als ze daar staan, dan staan ze daar een paar uur lang en niet ineens van het ene op het andere moment. Kom er soms dagelijks wel langs daaro.
@Ronnie: kom er dus dagelijks langs soms, tot nu toe is het altijd goed gegaan
weet niet, vertel jij het mij??Robert-Jan schreef:Wat denk jezelf, Willow?willow schreef:
is dat sarcastisch bedoeld, of meen je het ?
En hij dus als laatste konMarc schreef:Zojuist op de A15 thv Geldermalsen, ik met mijn standaard Willy tegen een Ibiza Cupra 20v turbo. Boven de 180 in z'n 5. Alleen jammer dat mijn Willy bij 225 keihard de begrenzer in knalt.
Dieselen is allang geen straf meer, de tijd komt(snel) dat ze sneller zijn dan menig vergelijkbaar benzine auto, tevens is het goedkoper tanken, zuiniger mee te rijden etc,etc............alleen in dit geval blijft het een 120d van BMW, niet het mooiste type van de mannen uit Munchen maar dat staat los van de voordelen die diesel van nu heeft.Ivo8hoven schreef:Het rijd toch echt beter als menig Renault...., dan maar een stinkdiezel, maar snel en comfortabel is ie zekerCChris schreef:en dat het (ook al issie goed) een stinkdiesel blijft........
een tweeliter tdi heeft veel meer koppel dan een 2 liter benzinemotorMerijn schreef:Feit blijft dat een geblazen diesel het nooit zal winnen van een geblazen benzinemotor... Maar goed, je hebt gelijk dat daar tegenover een betere efficiency staat. Maar als ik sommige TD's soms zie rijden, dan vind ik dat de regels omtrent roetuitstoot toch wel een heel stuk scherper mogen.
Dus trekt dan toch veel beter!?!-jo- schreef:so ?
van 0-100 denk ik niet-jo- schreef:uhu, en omdat ie meer koppel heeft is ie dan sneller ? Vage stelling...
Volgens mij vraag je naar de bekende weg so Jo!-jo- schreef:so ?
neenee, laten we het simpel houdenArno17 schreef:Volgens mij vraag je naar de bekende weg so Jo!-jo- schreef:so ?![]()
Dat kan zomaar inhouden dat een diesel het aflegt in de 0-100 sprint maar de tussentijdse sprintjes kan nog weleens voor verrassingen zorgen, dan komt het koppel goed van pas, met gemak kunnen gassen zonder terug te hoeven schakelen.
En geef toe, het gat met benzine motoren is allang niet zo groot meer als voor de common rail en verfijnde turbo, intercooler technieken.
Maar zoals al eerder aangemerkt, het blijven stinkdiesels die zelfontbranders....
Een diesel hoeft ook niet verder, de vrachtwagen waar ik tijdje terug op reed liepen al voor op de diesel techniek, als die meer herrie maakten was het geen probleem, maar deze kar had zijn beste koppel tussen de 1200 en 1500 rpm, het hoogste rpm was toen 2250.-jo- schreef:een doorsnee diesel houd het bij 3500 rpm wel voor bekeken, een benzine daarentegen gaat dan nog lekker effe door.
Neen, want vergelijk is niet eerlijk om te beginnen, de Clio is lichter dan de Megane en meer pk's.-jo- schreef:straks rijden we naar roosendaal. Youri met zen nieuwe 2.0 dci (150 pk) en eddie met zen clio RS. Dus als ik jullie stelling volg moet die rs sterven want de dci heeft 330 Nm
Juist ?