ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Als ik het boven mijn eigen warme uitlaat uithoor dan is er toch echt iets niet in orde :p
Maar dat lukt idd alleen een Opel en sommige Honda's en sommige 5-jes :D
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

GJ schreef:Als ik het boven mijn eigen warme uitlaat uithoor dan is er toch echt iets niet in orde :p
Maar dat lukt idd alleen een Opel en sommige Honda's en sommige 5-jes :D
die CRX van mij was ook geen brulkoning, maar had een sportieve sound eronder liggen, geen hard gebrul van een rotte demper :p

Honda's maken over het algemeen niet zoveel lawaai, het zijn uitsluitend de Opel Kadett/Astra GSi en de VW Polo/Golf GTi die zich wat menen, met allemaal zonder demper rondrijden :)
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

dinsdag middag,

een trike omgeving veendam(grunn) tegen mijn gte bij laaaange naa niet wij waren veel te snel voor de patser haah (Y)
was trouwens de laatste keer voo rmij in de gte hij gaat zaterdag weg (U)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Net even klein sprintje met een Ibiza FR TDI dinges met 130 pk volgens de RDW site, moest wel even trappen maar zat al snel op zijn bumper( sneller dan ik dacht dus hard in de ankers :) )

En hier in de buurt rijden de laatste tijd veel van die Opel dingen door de straat, veel kabaal en weinig vooruit komen, moet maar eens kijken of ik ze kan tegenkomen bij de verkeerslichtjes hier.... :p
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

jochem de haas schreef:
willow schreef:
Florus schreef:Over een jaartje pas?, waarom niet nu? :D :lol:

Ben er zondag niet bij,had een probleempje wat ff opgelost moest worden,ben nu te laat om in te schrijven :wink:
hela florus, hoe snel is die 5 van jou dan??
Ik denk dat jij het wel red met jou 16v ...want die is echt lekker snel (Y)
is dat sarcastisch bedoeld, of meen je het ? :)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

willow schreef:
is dat sarcastisch bedoeld, of meen je het ? :)
Wat denk jezelf, Willow?
VLK Groep
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Denk dat ie het meent.....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

:D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:@Luco: ze staan op dat punt alleen met auto's met erg grote 'mistlampen' in de bumper, en als ze daar staan, dan staan ze daar een paar uur lang en niet ineens van het ene op het andere moment. Kom er soms dagelijks wel langs daaro.

@Ronnie: kom er dus dagelijks langs soms, tot nu toe is het altijd goed gegaan :)
Was net een gedeelte van de Hondsrugweg op Wegmisbruikers, toch maar ff rustig aan doen daaro (ook ik rij daar wel eens met +/- 90 op de teller, net als de man op tv die 'Stop Politie' in z'n binnenspiegel zag :D )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Robert-Jan schreef:
willow schreef:
is dat sarcastisch bedoeld, of meen je het ? :)
Wat denk jezelf, Willow?
weet niet, vertel jij het mij??

k vroeg me af hoe snel die gtt van florus is, en toen kreeg ik deze opmerking
Marc
Berichten: 361
Lid geworden op: di 4 sep 2001 0:00
Locatie: Betuwe

Zojuist op de A15 thv Geldermalsen, ik met mijn standaard Willy tegen een Ibiza Cupra 20v turbo. Boven de 180 in z'n 5 :bye: . Alleen jammer dat mijn Willy bij 225 keihard de begrenzer in knalt.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Marc schreef:Zojuist op de A15 thv Geldermalsen, ik met mijn standaard Willy tegen een Ibiza Cupra 20v turbo. Boven de 180 in z'n 5 :bye: . Alleen jammer dat mijn Willy bij 225 keihard de begrenzer in knalt.
En hij dus als laatste kon :bye: of had hij al afgehaakt......
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

dan haal die begrenzer eruit joh :p
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Gisteravond weer heerlijk kunnen genieten van de BMW Diezel power...,

Op de A12 een VW Golf III GTI 16v achter me met 3 gasten erin....bumperklevend (S)
Even terug van 6 naar 5..., en daaaaaag Golf..., vanaf 120 even naar de 190... :bye:

Echt een super auto die 120d :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jammer alleen dat ie er echt niet uitziet. ;)
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

en dat het (ook al issie goed) een stinkdiesel blijft........
R 5 Convertible Rulezz
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

CChris schreef:en dat het (ook al issie goed) een stinkdiesel blijft........
Het rijd toch echt beter als menig Renault...., dan maar een stinkdiezel, maar snel en comfortabel is ie zeker :wink:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ivo8hoven schreef:
CChris schreef:en dat het (ook al issie goed) een stinkdiesel blijft........
Het rijd toch echt beter als menig Renault...., dan maar een stinkdiezel, maar snel en comfortabel is ie zeker :wink:
Dieselen is allang geen straf meer, de tijd komt(snel) dat ze sneller zijn dan menig vergelijkbaar benzine auto, tevens is het goedkoper tanken, zuiniger mee te rijden etc,etc............alleen in dit geval blijft het een 120d van BMW, niet het mooiste type van de mannen uit Munchen maar dat staat los van de voordelen die diesel van nu heeft.

En als er een snelle Clio Diesel komt staat die boven aan mijn lijstje.

mierenneukmode on het is beter danmenig Renault en het is rijdT
mierenneukmode off
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Feit blijft dat een geblazen diesel het nooit zal winnen van een geblazen benzinemotor... Maar goed, je hebt gelijk dat daar tegenover een betere efficiency staat. Maar als ik sommige TD's soms zie rijden, dan vind ik dat de regels omtrent roetuitstoot toch wel een heel stuk scherper mogen. (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Merijn schreef:Feit blijft dat een geblazen diesel het nooit zal winnen van een geblazen benzinemotor... Maar goed, je hebt gelijk dat daar tegenover een betere efficiency staat. Maar als ik sommige TD's soms zie rijden, dan vind ik dat de regels omtrent roetuitstoot toch wel een heel stuk scherper mogen. (N)
een tweeliter tdi heeft veel meer koppel dan een 2 liter benzinemotor
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

niet dan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gast

uhu, en omdat ie meer koppel heeft is ie dan sneller ? Vage stelling...
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

-jo- schreef:so ?
Dus trekt dan toch veel beter!?!
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-jo- schreef:uhu, en omdat ie meer koppel heeft is ie dan sneller ? Vage stelling...
van 0-100 denk ik niet
maar van 120 tot 180 is menig dieseltje sneller dan een benzine
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gast

Duupke schreef:
-jo- schreef:so ?
Dus trekt dan toch veel beter!?!
o ja ????
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:so ?
Volgens mij vraag je naar de bekende weg so Jo! :p

Dat kan zomaar inhouden dat een diesel het aflegt in de 0-100 sprint maar de tussentijdse sprintjes kan nog weleens voor verrassingen zorgen, dan komt het koppel goed van pas, met gemak kunnen gassen zonder terug te hoeven schakelen.

En geef toe, het gat met benzine motoren is allang niet zo groot meer als voor de common rail en verfijnde turbo, intercooler technieken.

Maar zoals al eerder aangemerkt, het blijven stinkdiesels die zelfontbranders.... :smoke:
Laatst gewijzigd door Arno17 op vr 28 jul 2006 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

een doorsnee diesel houd het bij 3500 rpm wel voor bekeken, een benzine daarentegen gaat dan nog lekker effe door.
Gast

Arno17 schreef:
-jo- schreef:so ?
Volgens mij vraag je naar de bekende weg so Jo! :p

Dat kan zomaar inhouden dat een diesel het aflegt in de 0-100 sprint maar de tussentijdse sprintjes kan nog weleens voor verrassingen zorgen, dan komt het koppel goed van pas, met gemak kunnen gassen zonder terug te hoeven schakelen.

En geef toe, het gat met benzine motoren is allang niet zo groot meer als voor de common rail en verfijnde turbo, intercooler technieken.

Maar zoals al eerder aangemerkt, het blijven stinkdiesels die zelfontbranders.... :smoke:
neenee, laten we het simpel houden

een megane dci 1.9 vs (zeg es iets ? 19-16v ? clio 16v? zeg maar iets ?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:een doorsnee diesel houd het bij 3500 rpm wel voor bekeken, een benzine daarentegen gaat dan nog lekker effe door.
Een diesel hoeft ook niet verder, de vrachtwagen waar ik tijdje terug op reed liepen al voor op de diesel techniek, als die meer herrie maakten was het geen probleem, maar deze kar had zijn beste koppel tussen de 1200 en 1500 rpm, het hoogste rpm was toen 2250.

Wel had deze bak met 6 liter inhoud 220 pk voor handen, 6 in lijn motor.

Neen niet simpel houden, de BMW ( waar alles over begon eigenlijk) van het type 535d tegen de 535i benzine.
Laatst gewijzigd door Arno17 op vr 28 jul 2006 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

straks rijden we naar roosendaal. Youri met zen nieuwe 2.0 dci (150 pk) en eddie met zen clio RS. Dus als ik jullie stelling volg moet die rs sterven want de dci heeft 330 Nm


Juist ?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:straks rijden we naar roosendaal. Youri met zen nieuwe 2.0 dci (150 pk) en eddie met zen clio RS. Dus als ik jullie stelling volg moet die rs sterven want de dci heeft 330 Nm


Juist ?
Neen, want vergelijk is niet eerlijk om te beginnen, de Clio is lichter dan de Megane en meer pk's.

En we beweren verder niet dat de diesel het wint, wel dat het minder makkelijk gaat voor de benzine en dat de tijd niet ver weg is dat een diesel het wint.

Audi heeft al voorzetje gegeven tijdens de 24 uur van LeMans
Gast

je gaat de R10 toch niet vergelijken met straatwagens hoop ik ??
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

een 2 liter tdi golf wint de tussensprint van een gewone 2 liter 16 kleps golf
van 120-180
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Hier vergelijk deze 2 clio's even

een 1.6 16v 110 pk benzine, en een 1.5 dci met 100 pk. Komen iets beter overeen.

Enne die diesel houdt het erg lang vol hoor. :D :D

Clio 1.5dci/100pk


Clio 1.6 16v/110pk
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Gesloten