Stuurbekrachtiging Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Dennis_16v

Omdat ik binnekort een Clio16v ga aanschaffen en deze na alle waarschijnlijkheid geen stuurbekrachtiging heeft, wil ik deze erin laten plaatsen.

Wat komt hier allemaal bij kijken, en wat word het kostenplaatje precies?
:)
mr_zippey

zou ff langs de sloop gaan om te kijken of er een soortgelijk type staat die 't wel heeft... en gooi je de handel over.
Dennis_16v

maar wat ik allemaal gaan doen vraag ik me dan af...

motor eruit
dynamo eraf
stuurpomp bevestigen ofzo

ik heb geen flauw benul :p
jelledijkstra

stuu rmaar een pm na j-p-s dei kan je het haarfijn uitleggen
Bram

Dat is juist het leuke van het forum. Informatie uitwisselen, dus niks PM maar gewoon reageren :p

Zelf heb ik heen stuurbekrachtiging en heb het ook nooit gemist. Ben zelfs blij dat het er niet op zit :)
Dennis_16v

daar hebben wij al een leuke discussie over gehad, aangezien het misschien wel jou clio is die ik koop :lol:

en die geen stuurbekrachtiging heeft o|O :lol:
Johan_16v
Contacteer:

als ik u was zou ik het gewoon zo laten, weer een hoop gepruts uitgespaard. heb zelf ook servo erop zitten, en echt 100% lekker bolt het niet meer.
Abel
Über-Spammer

motor hoeft er echt niet uit...
Dennis_16v

Abel schreef:motor hoeft er echt niet uit...
hoe wil je dat dan bevestigen abel? :)
Riël
Über-Spammer

Abel schreef:motor hoeft er echt niet uit...

Ga jij de stuurpomp maar monteren met motor erin ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb bij m'n Clio toen de stuurbekrachtiging eruit gesloopt met de motor er nog gewoon in hoor.

Volgens mij had ik zelfs de radiateur nog laten zitten ook!
Riël
Über-Spammer

Nou goed, dan is t wel priegelwerk.

:wink:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

het is een enorm priegelwerk om het goed te krijgen.

het stuurhuis is nog wel om te bouwen zonder de motor eruit te halen. de slangen krijg je ook wel grotendeels gelegd. moeilijker word echter je pomp monteren, en de metalen olieleiding aan de voorkant van je blok.

dus ik zou gewoon ff bumper, motorkap, radiateur eraf halen. dan haal je je rechterkoplamp los, en je dynamo trek je er ook even vanaf voor wat meer werkruimte.

het is niet onmogelijk, wel een lastige klus zoals riël ook al zegt.

als je met stuurbekarachtiging gaat rijden krijg je minder gevoel in je stuur. parkeren en dergelijke word wel makkelijker. het is een beetje wat je zelf wil. als je graag flink doorrijd op binnendoor wegen is het fijner om zonder bekrachtiging te rijden omdat je dan meer gevoel hebt.

succes!
Dennis_16v

Ik heb zelf een CRX gehad zonder stuurbekrachtiging, dit reed wel lekker op de autosnelweg, maar inparkeren was een ramp.

Het is toch ook zo, dat naarmate je sneller gaat rijden de stuurbekrachtiging afneemt? :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat vind ik wel meevallen hoor. zonder stuurbekrachtiging voel je in die auto het meeste en op een goede manier.

parkeren is moeilijker ja, maar het echte rijden is natuurlijk wel (Y)
Madmaus

Dennis_16v schreef: Het is toch ook zo, dat naarmate je sneller gaat rijden de stuurbekrachtiging afneemt? :)
Bij een nieuwe auto ja!
Clio volgens mij niet.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nee clio blijft hetzelfde.

wat je bedoelt zijn de nieuwe systemen die licht werken met inparkeren, en als je 230 op de snelweg rijd superstrak en snel stuurt.
Dennis_16v

ja dat had ik ook met snel rijden, maar het is toch niet zo dat als je stuurbekrachtiging hebt, en je dan nog ook eens extra snel de vangrail raakt?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nee, het voelt dan eerder wat vertraagd en gevoelloos aan.
Dennis_16v

ja das voor mij geen probleem :wink:
Madmaus

ik heb begrepen dat een clio met stuurbekrachtiging beter stuurt als een een clio zonder stuurbekrachtiging.
Omdat een clio met sb een kortere stuurkolom heeft ofzo. En daardoor beter reageert.
Haas
Car: Megane RS

korter??

stuurbekrachtiging is voor mietjes... (0)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hij rijd zonder stuurbekrachtiging gevoeliger en directer in mijn mening. zorg maar dat je snel terugbent van vakantie :wink:
Bart V

De stuurbekrachtiging op de 19 16V en clio 16V is best mee te rijden...uiteraard heb je minder communicatie met de auto, maar het is een prima compromis tussen comfort en een redelijk stuurgedrag, omdat de stuurbekr. niet superlicht is.

Ik rijdt nu een megane uit 97, en de stuurbekrachtiging daarvan is een regelrechte ramp.....veel te licht en compleet gevoelloos (N) Dat is bij de clio met stuurbekr. aanzienlijk beter voorelkaar.

Ik zou overigens geen stuurbekr. gaan inbouwen als het er niet opzit als je echt van een potje sturen houdt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De stuurbekrachtiging op de 19 16V en clio 16V is best mee te rijden...uiteraard heb je minder communicatie met de auto, maar het is een prima compromis tussen comfort en een redelijk stuurgedrag, omdat de stuurbekr. niet superlicht is.

Ik rijdt nu een megane uit 97, en de stuurbekrachtiging daarvan is een regelrechte ramp.....veel te licht en compleet gevoelloos Dat is bij de clio met stuurbekr. aanzienlijk beter voorelkaar.

Ik zou overigens geen stuurbekr. gaan inbouwen als het er niet opzit als je echt van een potje sturen houdt.
ja precies.... nog iemand die mijn mening deelt (Y) :)

gewoon eraf laten want het kost je veel tijd (maar vooral ergernis :D ), en daarbij word het echte rijgevoel wat weggenomen erdoor.
Plaats reactie