Lichtverklikker werkt op verkeerde deur +wat andere vraagjes

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Slebber

Ik heb sinds zaterdag een ph2 renault 19 16v 3 deurs. Ik ben er heel blij mee, maar er zijn wat dingetjes die het niet goed doen.

Zo werkt het verklikkergeluidje wat aangeeft dat je licht nog aanstaat, op de rechterdeur ipv de bestuurdersdeur. Ook komt het richtingaanwijzergeluidje van de rechterkant. Ik denk dat dit met elkaar te maken heeft, maar waar moet ik beginnen met zoeken, ik heb geen schema's van de auto.

Ook werkt de achterklep niet meer op de centrale vergrendeling. Ik hoor nog wel achterin een tikkend geluidje, maar het slot reageert niet. Met de sleutel is hij nog wel te openen en sluiten.

Een paar ledjes van m'n dashboard verlichting werken niet meer, en ook de dagteller reset knop reageert niet. Is het veel moeite om deze dingen te repareren?

Dan nog een vraag, hoe hoog moet de oliedrukmeter ongeveer staan als de motor goed warm is en stationair draait? Bij mij zit hij ongeveer op 1/3e, is dit goed?

Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven, alvast bedankt iig (Y)
Stephan19
Contacteer:

Bij mijn 19 (non 16v) zit het relaitje voor het klikken van de richtingaanwijzer rechts onder het dashboard gemonteerd. (onder het handschoenenkastje). Dus dat het geluid daarvandaan komt is niet verrassend.

De verklikker voor de lichten werkt bij mij op beide deuren, dus misschien is bij jou alleen de bestuurderskant kapot?

De cv van de achterklep willen wel es vaak kapot gaan bij de 19's. Als je de plastic zooi van de achterklep haalt (binnenkant) kan je zo bekijken waar het precies aan ligt. Vaak knappen die oogjes waaraan het stangetje van de cv is gemonteerd. Hij werkt dus wel maar het slot gaat niet open / dicht op de cv.
Slebber

hmm ik had er niet aan gedacht dat de verklikker op beide deuren zou werken, heb ik nog nooit gezien :O Enig idee wat er kapot kan zijn aan de linkerkant?

Ik zal vanavond eens kijken naar de achterklep.

edit: je had gelijk, het ringetje is kapot.
Riël
Über-Spammer

Gaat het licht wel branden met de linkerdeur?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Controleer de deurschakelaar eens, die zit onder de slotvanger. bij mij werkt de verklikker bij de rechterdeur niet.. maar dat maakt me niet uit, ik stap toch altijd links in en uit.. Ja joh? ja :lol:
Slebber

Riël schreef:Gaat het licht wel branden met de linkerdeur?
Nee die doet het ook niet bij de linkerdeur, was me nog niet eens opgevallen.

De deurschakelaar gaat gewoon in en uit, heeft alleen geen effect.

Ik ben bezig geweest met wat ringetjes en superlijm voor de achterklep, en nu doet hij het weer. Het was wel een gepruts, dus ben benieuwd voor hoe lang het houdt.
Laatst gewijzigd door Slebber op do 27 jul 2006 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Dan is daar een massaprobleempje of stekkertje los.
Draai m es eruit, beetje schoonmaken, friemelen en klaar :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Slebber

Heb de deurschakelaar eruit gehaald, resultaat: contacten binnenin helemaal weggeroest. Komt waarschijnlijk omdat het rubbertje er niet meer op zat, want de rechterkant was nog wel helemaal goed. Ik wilde eigenlijk de rechter gebruiken voor de linker, maar een stuk connector was afgebroken, dus kreeg hem er niet meer in. Dan maar een keer een hele nieuwe van de sloop halen ofzo. Iig bedankt voor de goede tips :D
Plaats reactie