Aangezien deze niet nieuw in Nederland geleverd zijn. Wordt er een vergelijkbare auto terhande genomen. Dat zal de turbo 1 worden, alleen was deze iets prijziger toendertijd...Om onze " vrienden " van de belasting te helpen. Doe ik liever wat voorbereidend werk
Nieuwprijs turbo 2 1985
Heeft iemand een ID wat een turbo 2 uit 1985 nieuw gekost heeft. Excl BTW. Volgende week wordt de 2 ingevoerd, en in verband met de BPM berekening is het wel handig om dit te weten.
Aangezien deze niet nieuw in Nederland geleverd zijn. Wordt er een vergelijkbare auto terhande genomen. Dat zal de turbo 1 worden, alleen was deze iets prijziger toendertijd...Om onze " vrienden " van de belasting te helpen. Doe ik liever wat voorbereidend werk
Turbo 2 komt op:
Rest BPM (te betalen) in euro 737
Rest BPM (te betalen) in euro 737
Thnx, maar deze is van een Turbo 1
introductie april 1981
einde augustus 1982
Grt
Faab
1982
30.000 nogwat
30.000 nogwat
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
De Renault 5 Turbo 2 is duidelijk goedkoper uitgevoerd.
Technisch praktisch onveranderd, dankzij het weg laten van de aluminium carrosserie delen en het interieur van de Alpine turbo kon de prijs omlaag met 20000 gulden,
In 1983 verscheen de Renault 5 Turbo 2 op de Markt - ook deze haalde 200 km/h optisch aan de buiten zijde gezien was hij het zelfde . Doordat de prijs gunstiger was dan de Turbo werden uiteindelijk 3180 turbo 2 gebouwd. De Turbo twee is in Nederland nooit op de markt geweest, ze werden uit andere landen geïmporteerd. De Turbo 2 was 30 kg zwaarder dan de turbo dit kwam doordat de aluminiumdelen vervangen werden door gewoon plaat staal. Om dit te compenseren werd het vermogen verhoogd van 160 naar 170 pk. In 1984 werden er 200 exemplaren gebouwd voor homologatie groep B en ze hadden als serie nummer 8221 en motor type c7k met 1432cc. In de periode tussen 1980 en 1986 zijn er totaal 4861 gebouwd dit was inclusief de Max uitvoeringen. De eerste Max werd gebouwd op basis van de Turbo 2 met serie nummer 8221. In 1985 kwam de nieuwe Renault 5 turbo Max op de markt met als serie nummer 8222 en 1556cc hier werden er ook 200 van gebouwd voor de homologatie in de groep evolutie. In de groep evolutie reden ook de Audi Quatro's en de Lansia's .
Technisch praktisch onveranderd, dankzij het weg laten van de aluminium carrosserie delen en het interieur van de Alpine turbo kon de prijs omlaag met 20000 gulden,
In 1983 verscheen de Renault 5 Turbo 2 op de Markt - ook deze haalde 200 km/h optisch aan de buiten zijde gezien was hij het zelfde . Doordat de prijs gunstiger was dan de Turbo werden uiteindelijk 3180 turbo 2 gebouwd. De Turbo twee is in Nederland nooit op de markt geweest, ze werden uit andere landen geïmporteerd. De Turbo 2 was 30 kg zwaarder dan de turbo dit kwam doordat de aluminiumdelen vervangen werden door gewoon plaat staal. Om dit te compenseren werd het vermogen verhoogd van 160 naar 170 pk. In 1984 werden er 200 exemplaren gebouwd voor homologatie groep B en ze hadden als serie nummer 8221 en motor type c7k met 1432cc. In de periode tussen 1980 en 1986 zijn er totaal 4861 gebouwd dit was inclusief de Max uitvoeringen. De eerste Max werd gebouwd op basis van de Turbo 2 met serie nummer 8221. In 1985 kwam de nieuwe Renault 5 turbo Max op de markt met als serie nummer 8222 en 1556cc hier werden er ook 200 van gebouwd voor de homologatie in de groep evolutie. In de groep evolutie reden ook de Audi Quatro's en de Lansia's .
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
dat is voor het eerst dat ik dit hoor.Om dit te compenseren werd het vermogen verhoogd van 160 naar 170 pk
ik weet wel van een persoon die de duitse import voor Bruno Stanjeck regelde, dat die zei dat je echt tussen ELKE verschillende 5 turbo een ander vermogen had. dus de een met 150pk, en de andere met 170 bijvoorbeeld.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
heb het ook maar van een site 

-
- Über-Spammer
dan praat die site ''poep''
de turbo is altijd 160 geweest. op uitzondering van de types 8221 en 8222 na. echter van deze zijn er heel weinig gebouwd. laatst stond er eent 8221 te koop in amerika voor een enorm bedrag.
wel werden er standaard paketten geleverd voor de turbo die respectievelijk 185pk of 210pk brachten. voor nog meer vermogen kwamen ze met dry sump, air/air intercooler, andere turbo, spruitstukken, zuigers, drijfstangen, oliepomp, ontsteking, nokkenas etc.

de turbo is altijd 160 geweest. op uitzondering van de types 8221 en 8222 na. echter van deze zijn er heel weinig gebouwd. laatst stond er eent 8221 te koop in amerika voor een enorm bedrag.
wel werden er standaard paketten geleverd voor de turbo die respectievelijk 185pk of 210pk brachten. voor nog meer vermogen kwamen ze met dry sump, air/air intercooler, andere turbo, spruitstukken, zuigers, drijfstangen, oliepomp, ontsteking, nokkenas etc.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik weet er niks van, ging om de waarde en daar stond iets over, dus vandaar de copy/paste
Bedankt zover voor alle reacties
, gelukkig heb ik de dealer in Zwitserland weten te achterhalen. Dus zal'k deze een e-mail sturen met de vraag wat het monster gekost heeft toendertijd..Also, jetzt gehen wir auf den deutschen sprache
....Maar elke ingeving is welkom. liefst via een of andere website...Kan ik de douane meneer het laten zien...

-
- Über-Spammer
morgen kijk ik het preciese bedrag even voor je na. heb het bijna zeker weten ergens staan. dan hoor je nog van me. 
Waarom bel je de Renault inporteur niet, die weet het wel.
gr sander
gr sander
J-P-S schreef:morgen kijk ik het preciese bedrag even voor je na. heb het bijna zeker weten ergens staan. dan hoor je nog van me.

Vanmorgen bericht retour van de heren uit Amsterdam. Mensen hebben zelfs bij het hoofdkantoor, afdeling verkoop. Geen ID wat zo'n apparaat gekost heeft. Of gewoon geen zin om er wat aandacht aan te besteden

-
- Contacteer:
heb idd ook 2 jaar geleden een poging gewaagd voor nieuwprijs opvragen bij de importeur
nou ho maar hoor
geen zin in
bel eens naar renault stokman alkmaar en vraag naar rob treffers misschien weet die het
nou ho maar hoor
geen zin in
bel eens naar renault stokman alkmaar en vraag naar rob treffers misschien weet die het
-
- Über-Spammer
hij heeft toch zo'n zwarte turbo niet?bel eens naar renault stokman alkmaar en vraag naar rob treffers misschien weet die het
de turbo 2 kostte in 1985 en 1986 120000 franse francs. dat is 18293,- euro.
waarom gebruik je geen kenteken/chassisnummer van een andere turbo 2 in nederland om het aan te tonen.
ik meen dat pap hetzefde gedaan heeft toen hij zijn turbo 2 invoerde, omdat de auto niet bekend is.
succes ermee.
-
- Über-Spammer
je spreekt er al mee haha. pap heeft een turbo 2. pm maar eventjes

-
- Contacteer:
en anders rob even bellen
op crs niemand die moeite wil doen?
op crs niemand die moeite wil doen?