ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Eind van de middag omstreeks 17:50 op de A20 vanaf Rotterdam naar Gouda een rode Toyota MR2 van het vorige type.
Leuke LM velgen eronder, maar wel standaard pijpjes L+R.
Zat achter mij en dacht dat ie wou spelen... Kon me alleen niet bijhouden. :D "bye bye, zwaai zwaai" :bye:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

onderweg naar bodegraven om naar leiden te gaan

eerst een cooper met strepen op de motorkap
ik was laat met de reactie op het groene licht maar voor zijn derde versnelling waren we er al voorbij

twee stoplichten later een golf gti
idem dito

:p :p :p is dat
kreeg van de gozer in de gti wel een duimpje
de yup in de mini bleef strak voor zich uitkijken :smoke:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
oldskool

Luco/Alpine-racer schreef:onderweg naar bodegraven om naar leiden te gaan

eerst een cooper met strepen op de motorkap
ik was laat met de reactie op het groene licht maar voor zijn derde versnelling waren we er al voorbij

twee stoplichten later een golf gti
idem dito

:p :p :p is dat
kreeg van de gozer in de gti wel een duimpje
de yup in de mini bleef strak voor zich uitkijken :smoke:
en op de terugweg niet gesport dan met andere auto's Luco :lol:
of was je helemaal dol geworden van die stuiterende koplampen in je binne spiegel van je gtt 8)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

dat staat in andere topic haha

ja hij stuitert wel erg zeg
joeri_16V
Car: megane 2

clio vs golfje diesel :bye: (S)
leuk dat ie probeerde, zelfs toen k ff mis schakelde
Gast

21T vs Toyota spoilert (?) met Dennis en Robert001 erbij... :bye:

ps: het was zo erg met zen spoilerts dat we niet eens konden uitmaken welk type het was. Wel fijn dat ie het probeerde (Y)
Laatst gewijzigd door Gast op zo 23 jul 2006 6:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

net gaan bijvullen aan de pomp...

21T vs Ibi cupra :bye:

(straks , sevens, gaan we naar de meeting van TamCarworks...daar zal de tegenstand wel wat groter zijn vrees ik ...hoop ik (Y) )
willow

een maatje van mij die had dit weekend ff een honda del sol v-tec te leen van een collega van hem

dus wij vanavond ff klein stukkie gereden, zit ik net letterlijk 10 seconden achter het stuur, komt dr een petje met harde muziek aan in zijn bmw naast ons staan

dus ik zo weet niet of ik ga sporten, dus die maat van mij, lekker boeiend probeer het gewoon

maar ik was wel sneller, liepen vrij vlot weg van de bmw maar we konden niet echt lekker snelheid maken helaas :)

ik had het idee dat die vtec niet echt sneller was dan me clio, maar tis wel apart als die v-tec erin komt bij 5500 rpm (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

wat voor clio heb je dan?
willow

J-P-S schreef:wat voor clio heb je dan?
een 16v uit '91

maar klopt wel, heb net specificaties vergeleken, van 0 naar 100 doet de clio standaard in 0,2 sec sneller dan de vtec, en top scheelt 1 km hahahha

clio 16v 8 sec/ 209 km/u
crs del sol vtec 8.2 sec/ 210 km/u (weegt 90 kg meer)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

begint zo'n vtechje wel laat te sleuren vind ik met 5500. stopt dat bij de 9500 pas ofzo? :p
willow

J-P-S schreef:begint zo'n vtechje wel laat te sleuren vind ik met 5500. stopt dat bij de 9500 pas ofzo? :p
jaaa mee eens, tot 8000 toeren ofzo :)

truste
Sander101

Net vanaf de parkeergrage in Scheveningen even met een jonger broertje RS wezen trappen.
Alleen ging ie niet echt door maar dat lag aan zijn vriendin denk ik.:)

Daarna net na Valkenburg (gemeente Katwijk :wink: ) op de n206 bij de stoplichten een honda naast me. Ik dacht een nieuwer soort civic. Zachte voorbandjes, turbo en tractioncontrol. Kon hem redelijk bijhouden maar hij ging niet voluit denk ik. Hij zat een beetje te spelen. Piepende bandje toen we al 60 reden en motertje laten brullen. Was wel erg gaaf om te horen en hij was dus sneller. Maar ja, mijn tijd komt nog wel >-)
Daniël W.
Car: 5TL-T

willow schreef:
J-P-S schreef:wat voor clio heb je dan?
een 16v uit '91

maar klopt wel, heb net specificaties vergeleken, van 0 naar 100 doet de clio standaard in 0,2 sec sneller dan de vtec, en top scheelt 1 km hahahha

clio 16v 8 sec/ 209 km/u
crs del sol vtec 8.2 sec/ 210 km/u (weegt 90 kg meer)
Alle CRX del sol's zijn Vtec hé, maar je hebt de ESi en de VTi, met respectievelijk 125 en 160 pk...ik vind het jammer de del sol een achteruitgang is ten opzichte van de type 2; een del sol is in mijn ogen de CRX badge niet waard (U)

Trouwens de laatste tijd veel auto's tegengekomen die ik normaal had weggeblazen met de 5, alleen reed ik nu met een Pug 309 XL :p 8) 205 GTi'tjes, Calibra's, G0lf Gti's, Civicjes, Alfatjes, nog meer golfjes (U)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Dennis_16v

willow schreef:een maatje van mij die had dit weekend ff een honda del sol v-tec te leen van een collega van hem

dus wij vanavond ff klein stukkie gereden, zit ik net letterlijk 10 seconden achter het stuur, komt dr een petje met harde muziek aan in zijn bmw naast ons staan

dus ik zo weet niet of ik ga sporten, dus die maat van mij, lekker boeiend probeer het gewoon

maar ik was wel sneller, liepen vrij vlot weg van de bmw maar we konden niet echt lekker snelheid maken helaas :)

ik had het idee dat die vtec niet echt sneller was dan me clio, maar tis wel apart als die v-tec erin komt bij 5500 rpm (Y)
heb zelf ook n CRX gehad... ED9 type2.. is dus geen vtec... blaasde ik ook de golf gti tjes mee weg... BMW's waren respectievelijk nog wat te snel, maar dat zal met de komst vd 16v snel veranderen :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heb zelf ook n CRX gehad... ED9 type2.. is dus geen vtec... blaasde ik ook de golf gti tjes mee weg... BMW's waren respectievelijk nog wat te snel, maar dat zal met de komst vd 16v snel veranderen
ben je nog op zoek naar eentje?
willow

oh ok, weet niet of het een esi of vti was...hoe kan ik dat het makkelijkst ondervinden?
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

dit is geen chattopic heren

svp weer ontopic
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Staat toch echt ACT voor -> Algemeen Chat topic..... (0)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Haas
Car: Megane RS

met als onderwerp "jouw auto vs. iemand anders auto" :P (0)

schrijf dan ff verder in het ACT: a.c.t. over die vti, esi, en weet ik waar jullie het over willen hebben :P ;) (Y) :)
Gast

men verzekeringsagent heeft me net uitgenodigd voor een sprintje. O jee... :~
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:men verzekeringsagent heeft me net uitgenodigd voor een sprintje. O jee... :~
tegen wat voor wagen? :P
Gast

Porsche 911 (3.6 weet niet wat, denk non-turbo)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

-jo- schreef:Porsche 911 (3.6 weet niet wat, denk non-turbo)
:bye: -Jo-
Gast

een beetje meer vertrouwen in dat oud hok aub ! (Druk op oneindig en gaan met de banaan)

:lol:
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

-jo- schreef:een beetje meer vertrouwen in dat oud hok aub ! (Druk op oneindig en gaan met de banaan)

:lol:
(Y) Ik weet niet wat er natuurlijk allemaal gedaan is aan jouw 21 :)
Haas
Car: Megane RS

haha..doe ff een search, dan vind je me daar een waslijst (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

5,6 naar de 100 (heb er maar effe 1 uitgekozen)... Ben heel benieuwd of je het gaat redden. :)
Gast

volgens dat bakje dat we G-tech noemen doet ie momenteel 5.52sec. (zondag verschillende keren getest gaande van 5.52 tot 6.7) Het is gewoon afwachten tot er iets stukgaat want dit blijft niet goed gaan. Druk staat op 1.5 bar en vanaf 1.3 kan ik de wagen bijna niet meer controleren vooraan. Dat betekent een tijdverlies bij het schakelen vermits het stuur met 2 klauwen moet vastgehouden worden. Doe ik dit niet ben ik hem kwijt en hangen we in het decor. Momenteel wordt het andere spruitstuk afgelast en moet ie naar Henk (fastchip) toe. Ik rijd momenteel met een wagen die niet gemapped is en wil hem daarmee ook niet de volle 110% belasten. Benzinedruk staat op 2.5 bar om pingelen te voorkomen. Gezien de sprints die ik voorlopig al gedaan heb mag ik best zeggen dat het een snelle renault is en hoef geen verhalen op te hangen. Steeds waren er getuigen bij of is het bewijs op film vastgelegt. Het grote nadeel is nog steeds zen gewicht en mede daardoor zal het moeilijk worden een deftig geprepareerde 5 te kloppen op een 400m sprint. Wat snelweg betreft is een gt nergens, dat hebben we al in de lijve ondervonden.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Klinkt goed. :D
Gast

het is ook een enorm leuk speelgoed waarbij de funfactor te vergelijken is met die van een 5. Alleen is hij een stuk zwaarder. Ik heb dan ook van Robert001 dikke complimenten gekregen en hij zelf kan niet geloven dat het ding zo snel is. Als hij dat zegt is dit een hele eer zeker als je bekijkt wat hij op al die jaren met 21 heeft gedaan. Sinds enige tijd zitten wij samen aan tafel en onder de auto en we zijn nog lang niet klaar met bouwen.

We zijn er wel van overtuigd dat 300 pk de limiet is voor een standaard (inwendig) J7R blok. Steeds werd door uk en zelfs france beweerd dat 260 de absolute limiet was. Ondertussen zitten we daar al 22 pk boven met standaard spruitstukken. Rond 15 augustus zou de 300 pk grens bereikt worden. We kijken allen vol spanning uit naar de resultaten van de Dyno.

De ontwikkelingen en rechearch gaan verder en misschien gaan we een tuning pakket aanbieden in verschillende stage's afhankelijk van ieders budget. Meer hierover later en in een ander topic want hier zijn we er weer serieus af aan het gaan.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

sprinten met dat ding :worship: :D
-Ray-
Contacteer:

-jo- schreef:Porsche 911 (3.6 weet niet wat, denk non-turbo)
gisteren in de M5 op de snelweg tegen een 911 Carrera 4 S, 2-0 :bye:
Immer wieder die verdammte Holländer
Foeke

Moeten we hier nu uit opmaken dat je nu een M5 hebt Ray??? :p :p
<-------So you know don't mess with a Reno------->
-Ray-
Contacteer:

ik niet, m'n broer wel :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Gesloten