Koplampsproeiers Laguna GT blijven staan (???)

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
duderider

De koplampsproeiers van mijn Laguna GT blijven zo af en toe rechtop staan. Is het normaal dat die dingen überhaupt uit de bumper omhoog komen als je sproeit? en vervolgens hoe kan ik voorkomen dat ze blijven staan? Het wissel overigens. De ene keer links, dan weer rechts en soms allebei tegelijk. Met een klein duwtje schieten ze weer naar beneden maar het is wel vervelend. Wie kent dit probleem en heeft een praktische oplossing?
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

duderider schreef:De koplampsproeiers van mijn Laguna GT blijven zo af en toe rechtop staan. Is het normaal dat die dingen überhaupt uit de bumper omhoog komen als je sproeit? en vervolgens hoe kan ik voorkomen dat ze blijven staan? Het wissel overigens. De ene keer links, dan weer rechts en soms allebei tegelijk. Met een klein duwtje schieten ze weer naar beneden maar het is wel vervelend. Wie kent dit probleem en heeft een praktische oplossing?
Bij mijn Safrane had ik dat probleem nadat ik een kusje tegen een paaltje had gegeven!, bumper was iets verschoven! en duwde tegen het mechanisme aan, kon niet meer naar beneden!
CChris

duderider schreef:De koplampsproeiers van mijn Laguna GT blijven zo af en toe rechtop staan. Is het normaal dat die dingen überhaupt uit de bumper omhoog komen als je sproeit? en vervolgens hoe kan ik voorkomen dat ze blijven staan? Het wissel overigens. De ene keer links, dan weer rechts en soms allebei tegelijk. Met een klein duwtje schieten ze weer naar beneden maar het is wel vervelend. Wie kent dit probleem en heeft een praktische oplossing?
jep dat is normaal, ik keek ook echt raar uit mn ogen toen ik het voor het eerst zag, maar ik denk dat er bij jou iets in de bumper ervoor zorgt dat ze stroef lopen ofzow? of dat er idd iets tegenaanzit......ff onder/achter je bumper kijken en anders ff je bumper loshalen voor zover nodig is.
succes!
R 5 Convertible Rulezz
duderider

maar is het dan wel normaal dat ze iedere keer omhoog komen ? nou goed, het zal wel. Je zegt het eigenlijk zelf ook al.
Armando.B.

duderider schreef:maar is het dan wel normaal dat ze iedere keer omhoog komen ? nou goed, het zal wel. Je zegt het eigenlijk zelf ook al.
ja ze moeten idd omhoog komen voor dat ze sproeien

bij de megane en clio is dat niet zo
bij de espace zit die zelf helemaal in de bumper, zie je alleen maar een kapje

maare over het probleem van dat ze niet weer naar beneden gaan, ja je kan de rails waar die in glij een beetje in te vetten, en van onder zie je niets hoor, je moet echt de bumper helemaal demonteren, maar is wel makkelijk.

maar succes er mee :D
sm8

Ik heb het zelfde probleem. Idd een klein zetje en ze schieten weer terug. De dealer heeft ze bij de laatste beurt gesmeert, het probleem was toen een tijdje verholpen, maar inmiddels doen ze het weer, dan weer links, dan weer echts en soms helemaal niet.

Mocht dit niet helpen, dan kon de dealer het mechanisme vervangen, maar ik heb geen zin in extra kosten. Dan doe ik ze handmatig wel terug.
sebas_ly

Zelfde probleem gehad,

Heb de rails eerst ingevet met siliconenspray, maar dat werkte niet echt lang.
Toen ben ik die rails maar van alle kanten met een mes en schuurpapier gaan bewerken, zodat ze wat dunner werden. Het is een hele laag plastic dus je hoeft niet echt bang te zijn dat je iets kapot maakt.
Vervolgens heb ik ze ook nog eens ingevet met een of ander kogellagervet oid.

Het systeem werkt nu al ruim een jaar perfect...
sm8

sebas_ly schreef:Zelfde probleem gehad,

Heb de rails eerst ingevet met siliconenspray, maar dat werkte niet echt lang.
Toen ben ik die rails maar van alle kanten met een mes en schuurpapier gaan bewerken, zodat ze wat dunner werden. Het is een hele laag plastic dus je hoeft niet echt bang te zijn dat je iets kapot maakt.
Vervolgens heb ik ze ook nog eens ingevet met een of ander kogellagervet oid.

Het systeem werkt nu al ruim een jaar perfect...
Heb je de rails er helemaal uitgehaald? Of heb je hem omhoog gehaald en zo ver je komen kon bewerkt? Ga het bij mij dan ook maar eens proberen, want ieder keer met de hand de sproeier terug duwen is ook geen oplossing.

Al vast bedankt.
elmoni

Bij mij werkt de siliconenspray (van de Aldi) nog steeds..... :)
Plaats reactie