Net terug van de vakantie die dit jaar naar Schotland ging.
Twingo vol geladen met spullen om te gaan camperen en daar gingen we op reis. Het ging allemaal prima totdat we in de schotse bergen aankwamen, vol met kronkelende en hobbelende weggetjes.
Hobbelend reden we door de schotse hooglanden heen.
Bij het indempen was er bij de achteras een bonkend geluid te horen. Eerst maar even doorgereden en s`avonds op de camping maar eens onder de wagen gekropen.
Het bleek dat de uitlaat en de achteras bij het indempen met elkaar in contact kwamen. Doordat de auto zwaar beladen was dempte hij veel verder in dan normaal het geval was. Op zich niet zo heel erg, maar wel als daar nou net de remleidingen tussen zitten. Deze waren dan ook verbogen en beschadigd.
Is dit een exemplarisch probleem of zijn er meer mensen die het probleem kennen?
Ik heb er maar wat bescherming tussen aangebracht maar echt vrolijk werd ik er niet van.
Verder is Schotland een echte aanrader als je van een leuk stukje sturen houdt!
Vakantiepret in Schotse bergen met de Twingo
Is wel leuk daar zo maar het lykt zo veel op elkaar .
En je hebt een byzondere auto daarzo in GB
de twingo is daar namelyk nooit geleverdt.
Als wel van ongeveer het zelfde landschap houdt maar dan met wat variatie kun je beter richting norwegen enz . gaan
Is super daarzo
Dus de volgende keer je twingo minder vol laden of een set stuggere achter dempers monteren .
En je hebt dat probleem niet meer.
En je hebt een byzondere auto daarzo in GB
de twingo is daar namelyk nooit geleverdt.
Als wel van ongeveer het zelfde landschap houdt maar dan met wat variatie kun je beter richting norwegen enz . gaan
Is super daarzo

Dus de volgende keer je twingo minder vol laden of een set stuggere achter dempers monteren .
En je hebt dat probleem niet meer.
Heb je nog reactie gehad over je Twingo?
je hebt daar hele fanclubs terwijl ze daar nooit geleverd zijn
je hebt daar hele fanclubs terwijl ze daar nooit geleverd zijn

1. Een twingo is geen vrachtwagen 
2. Je hoeft niet je hele huishouden mee te nemen op vakantie
M.a.w. Minder beladen en gewoon rijden, dan is er ook niets aan de hand

2. Je hoeft niet je hele huishouden mee te nemen op vakantie

M.a.w. Minder beladen en gewoon rijden, dan is er ook niets aan de hand

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Heb zeker positieve reacties gehad op mijn Twingo, de plaatselijke Boy Racers waren vaak positief, tuners genoeg gezien, Ford is er vooral populair.
En je rijdt idd daar echt in iets heel bijzonders!
En wat die spullen betreft, camperen en en je vrouw is bij ons helaas een combinatie voor veel spullen...
En je rijdt idd daar echt in iets heel bijzonders!
En wat die spullen betreft, camperen en en je vrouw is bij ons helaas een combinatie voor veel spullen...

-
ik heb in de 3 jaar dat ik met mijn twingo reed die remleiding stuk gehad
en nu begint het bij mijn vrindin ook
dat komt omdat de auto te fel verlaagd is ,dan staat de achterbrug te hoog en dan klemt de remleiding tussen de uitlaat en de achterbrug
als ze een paar keer te fel geraakt is kan ze dicht genepen worden en dan heb je rechtsachter geen rem meer
dus toch maar even checken
greetz
en nu begint het bij mijn vrindin ook
dat komt omdat de auto te fel verlaagd is ,dan staat de achterbrug te hoog en dan klemt de remleiding tussen de uitlaat en de achterbrug
als ze een paar keer te fel geraakt is kan ze dicht genepen worden en dan heb je rechtsachter geen rem meer
dus toch maar even checken
greetz
Bedankt voor de reactie, ik zal het wel even door de garage laten checken. Kan ik gelijk even naar de voorwiel ophanging laten kijken, daar komt ook een vreemd metaal op metaal geluid vandaan als je over hobbels heen rijdt.
De vakantiepret is dus voorlopig nog niet voorbij....
De vakantiepret is dus voorlopig nog niet voorbij....
Ja zal ik zeker even naar laten kijken. Zou ook wel eens een fuseekogel kunnen zijn, daar heb ik er ook al 1 van stuk gehad.
Ik kan nog wel even doorgaan trouwens met wat er stuk gegaan is de laatste tijd. Kan wel merken dat ie 13 jaar oud is...
Ik kan nog wel even doorgaan trouwens met wat er stuk gegaan is de laatste tijd. Kan wel merken dat ie 13 jaar oud is...

Het beesie heeft ook nog wat te lijden gehad geloof ik om de bergenpascal82 schreef:Ja zal ik zeker even naar laten kijken. Zou ook wel eens een fuseekogel kunnen zijn, daar heb ik er ook al 1 van stuk gehad.

Alles ken kapot, ook aan een twingo

Ik heb ook gewoon regulier onderhoud hoor, maar voordeel is dat ik bij een garage werk

Met de technische dag zijn er 2 wiellagers achter en nog een fuseekogel vervangen...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T