Even voorstellen: Kreliz

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
kreliz

Hallo,

Ik ben Kreliz, oftwel Niels zoals mijn ouders me ooit hebben genoemd maar houdt het maar op Kreliz. Geboren en getogen in Heemskerk en woon inmiddels al ruim 7 maanden in Luxemburg. Oh en 27 jaar.

Ik ben sinds kort begonnen aan het opknappen van mijn inmiddels 3e GTT. Na eigenaar te zijn geweest van twee grijze phase 1's, ben ik nu inmiddels al ruim 2 jaar eigenaar van een blauwe phase 1 (de p1 doet het nou eenmaal voor mij!). Dit was hem ongeveer 1 1/2 jaar geleden. Foto is afkomstig uit de advertentie van de toenmalige eigenaar.

[img]http://webplaza.pt.lu/elni/toen.jpg[/img]

Heb er een goed jaartje mee rondgetuft, nooit problemen gehad...niet helemaal waar: een gebroken koppelingskabel. Na een jaartje in Oz te hebben gebackpackt ben ik met turbo en al richting Lux vertrokken waar we (pa en ik) nu het ding gaan opknappen en aanmelden.

Inmiddels ziet het beestje er zo uit:

[img]http://webplaza.pt.lu/elni/PHTO0014.JPG[/img]

[img]http://webplaza.pt.lu/elni/PHTO0017.JPG[/img]

[img]http://webplaza.pt.lu/elni/PHTO0021.JPG[/img]

Zoals duidelijk mag zijn; er moet nog veel gebeuren! Op het moment is eigenlijk alleen nog maar de roest behandeld. Ik heb geen haast met dit project als ie maar snel af is :p

Het kan zijn dat de auto sommigen bekend voorkomt want ik geloof dat ie van een RTC-lid is geweest uit de buurt van Maastricht.

Oh, en zo is de gekte begonnen. Foto is door mij genomen als 8 jarig binkie. De GTT was toen +/- 6 mnden oud! Ik hoor mezelf nog zeggen als ik later groot ben dan koop ik er ook één! Hoe bedoel je volhoudend!
Ik heb het kenteken maar zichtbaar gelaten, misschien dat iemand hem herkent. Zou leuk zijn als ie nog rond tuft.

[img]http://webplaza.pt.lu/elni/Hurbie.jpg[/img]

Dat was het voor zover. Ik ga proberen de vooruitgang een beetje bij te houden in een project topic.

:b
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Welkom hier! (Y)

De witte GT rijdt niet meer rond in NL, het kenteken is afgemeld.

Rij je daar op Nederlandse nummerplaten?

Succes met je project. 8)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Welkom hier, leuk dat steeds meer buitenlanders (lees: belgen, luxemburgers etc. ) dit forum vinden. (Y)
kreliz

Nee op het moment staat hij nog wel in NL geregistreerd, moet nog worden afgemeld. Er is inmiddels wel al een nieuw kenteken voor aangevraagd en afgegeven hier in Lux.

Je mag hier in Lux tot op zekere hoogte zelf je kenteken samenstellen.
Hierbij heb je de keuze uit 2 letters en dan 4 cijfers of alleen 5 cijfers. Toepasselijk ben ik daarom maar gegaan voor NE 1979, mijn initialen en geboorte datum.

(overigens klein foutje: de eerste foto is 2 1/2 jaar oud...kleinigheidje)
kreliz

Meteen maar ffies een vraagie. Zal het proberen uit te leggen zonder foto. Het is ffies te donker nu, post morgen anders wel ff een foto.

Was vandaag bezig met demonteren toen mij hetvolgende opviel. Vanaf de carb komt een (denk vacuum?) slang die uitkomt op een t-stuk. Eén kant gaat die naar de luchtinlaat van de turbo en andere kant gaat naar ik denk de carter ontluchter. Ah fijn, deze slang is dus vlak na de carb dicht gekepen dmv een klem!? Lijkt me toch niet helemaal origineel. Iemand hier een verklaring voor? Ik weet dat er ooit een dumpvalve heeft opgezeten.

Bvd
Dennis_16v

Hey die Niels, Welkom en als carroserie ziet die GTT er helemaal niet verkeerd uit :worship:
kreliz

Klopt! Vandaar ook de keuze om met deze verder te gaan.
Wel één klein minpuntje. Laatste plastic wat eraf ging was de linker zij-skirt.
Tot die tijd viel alles super mee met de rest maar toen.....jawel....een rotte dorpel :( Net wanneer ik dacht dat het las apparaat op stal kon blijven...
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

kreliz schreef:Klopt! Vandaar ook de keuze om met deze verder te gaan.
Wel één klein minpuntje. Laatste plastic wat eraf ging was de linker zij-skirt.
Tot die tijd viel alles super mee met de rest maar toen.....jawel....een rotte dorpel :( Net wanneer ik dacht dat het las apparaat op stal kon blijven...
Als het toch alleen één dorpel was, daar zou ik de auto zo voor mee nemen! :wink: Maar ja, iedereen wil altijd meer en meer... Succes met de opbouw (D)

(I) Owja.. Welkom hier :D
Ferdy
Über-Spammer

jij maakte een foto van die witte GTT ?
kijk wie zich zojuist heeft voorgesteld !!!
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 82#1790582

toeval ?
of gewoon familie ? ;)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Welkom!

uit dat andere voorsteltopic:
werd dit de tweede GTT van Niels, mijn zoon.
Dus Nico van Egmond is de pa van Kreliz :) Hebben ook allebei Nommern, Luxemburg als woonplaats ingevuld :p

Toeval bestaat soms wel, maar zo toevallig kan echt niet :D
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
kreliz

Idd :) Dat is mijn paps! Vader en zoon hebben allebei een GTT project.
Al lijkt die van mij meer een kleine service beurt in vergelijking met die van paps!

Nommern heeft ongeveer 450 inwoners...zou wel heel toevallig zijn ja!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Dat stadje gaat leeglopen :wink: .......2 GT's dat kan het rustige dorpje vast niet aan :lol:
kreliz

Zullen we dan maar meteen lid worden en voor volgend jaar een meeting hier organiseren!?
Lekker shockeren!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Regel het maar ........altijd goed (Y)
Riël
Über-Spammer

kreliz schreef:Zullen we dan maar meteen lid worden en voor volgend jaar een meeting hier organiseren!?
Lekker shockeren!
Toertocht luxemburg :worship:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Hee Krelis, welkom hier, en succes met de plannen voor de gtt

hmmm Luxemburg, goedkope peut!!!!, lekker rijden daar trouwens kom af en toe in de buurt van Diekirch!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
kreliz

hmmm Luxemburg, goedkope peut!!!!, lekker rijden daar trouwens kom af en toe in de buurt van Diekirch!
Dank je! Dat is heel dichtbij, ongeveer 5 min. rijden! Maar uh, je gaat het hele land rond in ongeveer 50 min dus dat zegt ook niet veel! :D

Wordt dan dus wel een kort toertochtje maar niet gevreest; het bier is hier zalig! Misschien toer/bar-tochtje?
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

kreliz schreef:

Dank je! Dat is heel dichtbij, ongeveer 5 min. rijden! Maar uh, je gaat het hele land rond in ongeveer 50 min dus dat zegt ook niet veel! :D

Wordt dan dus wel een kort toertochtje maar niet gevreest; het bier is hier zalig! Misschien toer/bar-tochtje?
Straf plan, moeten dan wel ergens pitten, maar idd je bent het land zo door. Het valt me trouwens op dat er niet zoveel op snelheid wordt gecontroleerd buiten de bebouwde kom in Luwxemburg.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
kreliz

Zeg maar gerust bijna helemaal niet! :foto: kennen ze hier niet!
Is ook wel te merken aan het aantal dodelijke ongelukken hier.
Want das nou juist de pest aan dit land. Ga je de bocht uit is het boom, berg, vangrail of naar beneden.
Geen van allen leuk!

Wel grappig: moet je kijken hoe ze hier een alchohol controle doen.
Je neemt een druk kruispunt, goed in het zicht, en vervolgens houdt je
alleen het verkeer aan dat bv rechtsaf moet. Twijfel je aan je alchohol
niveau dan rijdt je dus gewoon een andere kant op!
Fuik!?.....was dat!?
Plaats reactie