Ik weet niet of het al eerder gepost is ofzo maar ik kon het zo snel niet vinden.
Ik heb afgelopen week een clio 1.8 16v gekocht.
Als ik de auto start en stationair laat draaien dan is het toerental redelijke netjes (naar mijn idee), zo'n 900 toeren.
Maar als ik m lekker warm heb gereden, en dan stil sta, dan ligt het toerental ineens rond de 1400 a 1500. Dit zakt ook niet langzaam, maar dit blijft zo. Als de motor dan weer even stil heeft gestaan en ik start m weer dan is het weer goed, maar daarna weer hetzelfde verhaal.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Bij voorbaat dank
[clio 16v] Hoge toeren bij stationair draaien
Ok, ik kan sowieso wel ff de massa doormeten, zo gedaan natuurlijk.
Maar ik heb wel eens gehoord dat je een stappenmotor ook kan schoonmaken ofzo???
Maar ik heb wel eens gehoord dat je een stappenmotor ook kan schoonmaken ofzo???
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
Vervangen lijkt me de enigste oplossing
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Klopt idd.Steefzz schreef:Maar ik heb wel eens gehoord dat je een stappenmotor ook kan schoonmaken ofzo???
In de FAQ van de Megane Club staat dit met fotootjes beschreven voor de 1.6e maar misschien is dat wel allemaal hetzelfde.
Je kunt het altijd proberen, mocht het niks opleveren dan kun je altijd nog vervangen, niet waar

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
deze is nuttig http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=3724
bij mij was het de massakabel naar het chassis, ergens bij de linker koplamp overigens.
bij mij was het de massakabel naar het chassis, ergens bij de linker koplamp overigens.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
heb ook wel eens een poging gedaan (schoon maken), zonder resultaat en toen vervangen
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Hee thanx, hier staan veel tips in inderdaad. Ik zal dat eens goed doornemen en dan kijken of ik het op kan lossenFrank M schreef:deze is nuttig http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=3724
bij mij was het de massakabel naar het chassis, ergens bij de linker koplamp overigens.


Je kan de werking enigszins controleren door de auto met de koppeling in te laten rollen (wel minimaal 5km/u). Lettend op het toerental wacht je tot je stilstaat. Als het toerental duidelijk aangepast word dan werkt die speedsensor en zit t toch ergens anders. Als het toerental gelijk blijft als je helemaal stil staat is ie inderdaad kapot.
Ik heb het ook met de 19 die loopt wat hoog, maar die speedsensor werkt, als ik rol draait ie 2000 toeren, sta ik stil dan rond de 1300-1400.
Ik heb het ook met de 19 die loopt wat hoog, maar die speedsensor werkt, als ik rol draait ie 2000 toeren, sta ik stil dan rond de 1300-1400.