Hallo,
Vandaag is van mijn oude, maar nog goed dient doende renault 19, de rechter-achterschokbreker verrot gegaan...
Waarschijnlijk door de roestvorming, is de steunplaat gebroken...
Nu vroeg ik mij af, is het nog de moeite om voor deze auto (1989) nieuwe/andere schokdempers te monteren? de auto rijd verder nog prima, en kan, met nieuwe schokbrekers volgens de garage zo door de apk heen..
Is het trouwens moeilijk om dit zelf te doen? heb wel aardig ervaring met auto's maar nog nooit een schokdemper vervangen (kan je dit uberhaupt zelf??)
yannick
[R19} Schokbreker
schokdemper achter vervangen is 5 minuten werk per kant, niets bijzonders. Dingen kosten ook geen drol, dus wat dat betreft hoef je het niet te laten...zeker niet als dat het enigste afkeurpunt is. Maar wat bedoel je precies met een afgebroken steukplaat? Dat kan ik nog niet helemaal plaatsen.
Onder zittie met een bout in de draagarm geschroefd, boven aan de chassisbalk onder je kofferbak, dus was is er nu precies kapot?
Onder zittie met een bout in de draagarm geschroefd, boven aan de chassisbalk onder je kofferbak, dus was is er nu precies kapot?
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
eventueel kun je ook schokdempers van de sloop halen als je het een te grote investering vindt
daar zoeken ze uit wat nog bruikbaar is, en zo kan je voor een prikkie misschien nog wel jaren vooruit (niet dat nieuwe schokdempers zo vreselijk duur zijn hoor)

daar zoeken ze uit wat nog bruikbaar is, en zo kan je voor een prikkie misschien nog wel jaren vooruit (niet dat nieuwe schokdempers zo vreselijk duur zijn hoor)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
dan heb je wel een heel luxe sloop.... Das meer een recycling en tweedehandsonderdelenboerEdward(ForeverYoung) schreef:eventueel kun je ook schokdempers van de sloop halen als je het een te grote investering vindt![]()
daar zoeken ze uit wat nog bruikbaar is, en zo kan je voor een prikkie misschien nog wel jaren vooruit (niet dat nieuwe schokdempers zo vreselijk duur zijn hoor)
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
euh ja, ben misschien een beetje verwend 
edit: met uitzoeken bedoelde ik dat ze de rommel dus gewoon op de plank hebben liggen, niet dat er een flippo voor jou alles gaat staan demonteren ofzo

edit: met uitzoeken bedoelde ik dat ze de rommel dus gewoon op de plank hebben liggen, niet dat er een flippo voor jou alles gaat staan demonteren ofzo

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Heb nog wel 2 schokbrekertjes liggen, komt ie wel mee door de apk.
Haas, wat bij hem is gebeurd is dat de as van de schokbreker door zijn veerschotel geschoten is waarschijnlijk. Er steekt dan een pin uit achter de achterbank
hangt ie een beetje wazig op zijn torsie maja je kan er wel mee rijden. Heb het al eens meegemaakt bij n 19.
Haas, wat bij hem is gebeurd is dat de as van de schokbreker door zijn veerschotel geschoten is waarschijnlijk. Er steekt dan een pin uit achter de achterbank
