15 inch
wielen ongeacht de fabrikant worden altijd zo gemaakt dat er pasringen in kunnen.phollegien schreef:Hmmm... die velgen zijn niets geworden helaas. Naafwaarde was van een Golf, dus te klein. Heb nu andere mooie gezien. Die hebben alleen als J waarde 7 en ET38..... Wordt krap. Wat jullie??
dus het gegoten naafgat is praktisch voor alle automodellen.
pasringen moet je BIJKOPEN om het naafgat kleiner te maken.
dus je verhaal klopt niet of het verhaal van de verkoper klopt niet.
correctie, niet altijd dus.
Laatst gewijzigd door pierre op di 19 jul 2005 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Beste Pierre, de velgen die ik daar heb gezien hadden echt een te kleine naaf. En proppen heeft geen zin. Kijk, als hij nou groter was, dan kon ik hem nog opvullen......
Effe een oud topic ophalen
Het volgende is er aan de hand. Ik heb een mooie set velgen gezien voor mijn Twingo. De velgen zijn alleen 15" met 195-50-R15 banden en een ET waarde van 35. Ik heb een Renault Twingo 1.2 16V van eind 2001. Iemand enig idee of dit past? Ik denk dat ik morgen sowieso op de gok naar Groesbeek rijd en het zooitje ga passen, maar ben al wel benieuwd naar jullie meningen

Het volgende is er aan de hand. Ik heb een mooie set velgen gezien voor mijn Twingo. De velgen zijn alleen 15" met 195-50-R15 banden en een ET waarde van 35. Ik heb een Renault Twingo 1.2 16V van eind 2001. Iemand enig idee of dit past? Ik denk dat ik morgen sowieso op de gok naar Groesbeek rijd en het zooitje ga passen, maar ben al wel benieuwd naar jullie meningen

ik vrees dat je aan de binnenkant wat zou kunnen aanlopen ...
dit is van mijn 14J6.5 et36 met 12mm spoorverbreding op de achteras
linkje naar de foto
de veeg rechtsonder is mn band trouwens
ondertussen is het al ietsje erger geworden ook...
linkje naar de foto

Hmmm, binnenkant is op te lossen middels spacers. Bij mijn vorige twingo met 14" T-Line liep hij aan op de carrosserierand en dat vond ik veel erger.tut schreef:ik vrees dat je aan de binnenkant wat zou kunnen aanlopen ...
linkje naar de foto
hehe, daar is inderdaad minder aan te doen...Stefan S. schreef: Hmmm, binnenkant is op te lossen middels spacers. Bij mijn vorige twingo met 14" T-Line liep hij aan op de carrosserierand en dat vond ik veel erger.
maar k zeg dit maar zodat je een klein beetje kan rondkijken als je nieuwe velgen zoekt, omdat spacers ook al gemakkelijk een klein fortuin kunnen kosten....
en zelfs de duurste spacers die je kan bedenken, die alle mogelijke keurmerken hebben zijn niet toegelaten in belgie. da's een onmiddelijke afkeur (een van de redenen dat 'k aan t rondkijken ben naar andere velgen

Die afkeur is vervelend. met mijn twingo uit '95 geen last van in NL. Daar is het pas afkeur als de breedte van de as op de papieren vermeld staan.
Ik heb btw 14" 6J et38 met 185/55/14 banden met 25mm spoorverbreding. Moest zoveel verbreden omdat ik schroefset heb met zeer brede demperbuis.
Ik zou aanraden om 6.5J et25 velgen te nemen, volgens mij ontloop je dan een hoop van de problemen (en idd dure spoorverbreders) die ik heb gehad.
tut: de schaafschade die jij aan de binnenkant hebt komt van het nemen van scherpe bochten waarbij de veer ver inzakt aan de ene kant (of flauwere bocht met meer belading). Dit is op te lossen door of stuggere veren te nemen of meer te verbreden als je dan niet in de knoei komt met die carroserierand.
stefan s.: mooie cupvelgen zeg! wel pingelen met die prijs he
Ik heb btw 14" 6J et38 met 185/55/14 banden met 25mm spoorverbreding. Moest zoveel verbreden omdat ik schroefset heb met zeer brede demperbuis.
Ik zou aanraden om 6.5J et25 velgen te nemen, volgens mij ontloop je dan een hoop van de problemen (en idd dure spoorverbreders) die ik heb gehad.
tut: de schaafschade die jij aan de binnenkant hebt komt van het nemen van scherpe bochten waarbij de veer ver inzakt aan de ene kant (of flauwere bocht met meer belading). Dit is op te lossen door of stuggere veren te nemen of meer te verbreden als je dan niet in de knoei komt met die carroserierand.
stefan s.: mooie cupvelgen zeg! wel pingelen met die prijs he

k weet het, k heb nu al 12mm verbreedt, omdat dat me eigenlijk ongeveer voldoende leek... niet dus, maar t heeft me intussen wel een hoop geld gekost........
maar k moet door een beetje pech toch rondkijken naar nieuwe velgen... (heb er 1 kapot gereden, en duurt 2 a 3 maand om een nieuwe te bestellen of zoiets...)
dan kijk ik ineens of ik geen mooie velgen kan vinden die passen...
tot nu toe niet
(EDIT: toch geen betaalbare ...)
maar k moet door een beetje pech toch rondkijken naar nieuwe velgen... (heb er 1 kapot gereden, en duurt 2 a 3 maand om een nieuwe te bestellen of zoiets...)
dan kijk ik ineens of ik geen mooie velgen kan vinden die passen...
tot nu toe niet

zat wat te klikken op mp, maar had me ff vergist. zelf 't oog laten vallen op die cupjes. jij ging voor die 10-spaaks van patrick
succes met passen, maar ik denk dat ie gaat schuren tegen je demperveer (ligt er ook aan of ie verlaagd is).

succes met passen, maar ik denk dat ie gaat schuren tegen je demperveer (ligt er ook aan of ie verlaagd is).
Nou, ik ben er net weer en de velgen paste wel gewoon. De precieze maat was 6J velgen ET43 en 195-50-R15 banden. Mijn twingo is overigens niet verlaagd. Helaas waren de velgen behoorlijk beschadigd en één velg compleet overgespoten met een spuitbusRoyalty schreef:zat wat te klikken op mp, maar had me ff vergist. zelf 't oog laten vallen op die cupjes. jij ging voor die 10-spaaks van patrick![]()