Externe geluidsbron op ori. autoradio?

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Sly_Slapalot

Goeje avond,

Even een kort vraagje:
Is het mogelijk een externe geluidsbron (laptop) (via een relatief goedkope manier) op de originele autoradio van Renault aan te sluiten?
In mijn vorige wagen had ik een autoradio met daarop een externe ingang achteraan de radio.
Is dit ook het geval bij Renault?
Of zal ik hierbij met mn hoofd tegen de muur moeten lopen? |:
btw: het is een radio met cd-speler on board

Alvast bedankt,

Sly
SQWilliams

gebruik een FM modulator van bijv het merk Caliber (+- 50,- euro). zo kan je externe bronnen aansluiten via je FM signaal.
ericon
Car: Meg RS225 + diversen

Of je geeft 60€ meer uit voor een connect 2
[img]http://img401.imageshack.us/img401/8269/dashreno8bt.jpg[/img]

Ik weet het is duur, maar wel (Y)
Tom
Moderator
Car: MB

indien je radio een wisselaar uitgang heeft zijn hier vaak wel aux. kabels voor te koop.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ericon

Ja maar dat kan bij een renault radio toch niet?
Ik ben voor mij tunerlist zeker een jaar beziggeweest.
Frankie

@Tom wisselaar "ingang" mischien

@sly zoals Tom al vermelde moet dit mogelijk zijn via de CD wisselaar ingang op de radio, die van mij een 22DC279/F65 (F65 is de kleurcode)
zit een ingang voor een CD wisselaar (bijv. VDO CHM604MP-3, speelt ook MP3 en WMA) het is alleen zaak om de juiste overgangskabel te vinden.
Kijk bijvoorbeeld eens bij connect2 daar hebben ze een uitgebreid assortiment.

Het idee van @Ericon, werkt ook prima en kan op elke radio gebruikt worden ongeacht het merk en/of type.

suc6
Tom
Moderator

Tja, is eigenlijk een in- en uitgang voor een wisselaar. Twee-richtings dus
Frankie

@tom Technisch gezien heb je helemaal gelijk :worship: maar we hadden het over een audio singnaal en die gaat maar een kant op 8)
Tom
Moderator

Klopt (Y)
Ad van Haperen
Contacteer:

ik gebruik voor een ipod altijd een FM-modulator en heb werkelijk NOOIT storingen (ookal zijn de meeste hier er niet ento over ik ben het zeker wel (Y) een echte aanrader en op marktplaats staan ze al nieuw voor 20 euro!)
Sly_Slapalot

Hallohallo,

Vooreerst alvast bedankt voor de reacties!

Na nog veel rondsurfen en zoeken op het www, ben ik op de volgende site terechtgekomen:
http://board.mccforum.de/viewtopic.php? ... ux&start=0

Deze moet je eens volledig doorlezen.
Ja, ik weet, het is in het duits, maar met de nederlandse taal geraak je toch bijna nergens meer tegenwoordig, dus: aanpassen maar :)

Even kort samengevat:
Bij renault zijn dus blijkbaar 2 types originele autoradio, nl. de Tuner-list en de Update-list.
Bij het 1e type kan je geen ingang op de radio aansluiten.
Bij het 2e type kan je dit wel via een ISO-stekker die blijkbaar bij de beter ICE-boer terug te vinden is.

Rara welk type radio ik in mn wagen heb zitten...
.
.
.
.
.
.
Inderdaad, het 1e type. :gun: me (U) Renault
Bijgevolg kan ik dus het aansluiten van een externe bron op m'n buik schrijven. |:

Maar, toen zag ik het licht in de duisternis. (I) Wat als ik mijn Tuner-list vervang door een Update-list?
Inderdaad, deze hier ging verder zoeken en deed vraag op een verkoop-site of er vrijwilligers zijn om hun Update-list te verkopen.
Snel kreeg ik reactie, maar nu zit ik met devolgende vragen.

1: Past die Update-list eigenlijk in mijn dashboard voor een Tuner-list?
2: Die kerel vraagt mij welke prijs ik voor zijn radio zou willen geven. Maar ik heb geen flauw benul wat zo'n originele autoradio kost. Laat staan dat ik de 2e hands-prijs zou kennen.

Kan iemand hiermee snel helpen want die persoon wacht op reactie van mij??? >-)

Alvast bedankt,

Sly
ericon

Sly_Slapalot schreef:!

Na nog veel rondsurfen en zoeken op het www, ben ik op de volgende Bij renault zijn dus blijkbaar 2 types originele autoradio, nl. de Tuner-list en de Update-list.
Nu,...ik heb toch echt een tunerlist die prima werkt via de aux hoor!?.
Maar volgens mij heb ik dit een paar posts terug al aangegeven???
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Sly_Slapalot

ericon schreef:
Sly_Slapalot schreef:!

Na nog veel rondsurfen en zoeken op het www, ben ik op de volgende Bij renault zijn dus blijkbaar 2 types originele autoradio, nl. de Tuner-list en de Update-list.
Nu,...ik heb toch echt een tunerlist die prima werkt via de aux hoor!?.
Maar volgens mij heb ik dit een paar posts terug al aangegeven???
@ Ericon: Kan je misschien even een fototje nemen van de achterkant van je radio en bijbehoren? Misschien zie ik toch ergens iets over het hoofd.

Sly
ericon

Ik probeer dat deze week even te doen....hmmzz even |: het is geen lolletje om dat kreng weer terug in je dash te krijgen.
Maar het zal me zeker lukken..
Wat denk je te zien?, het gaat tenslotte over het type.
Als er bij jou tunerlist op staat is het gewoon absoluut mogenlijk......
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Ik heb dan geen Tuner List boven liggen, maar wel een iets ouder type Philips Renault (RadioSat 6010) originele radio

Maar daar zit gewoon een wisselaar uitgang op (of bedoelde je dat nou niet)

Anyway, ik heb 'm ff onder de scanner gelegd, met de bovenkant en voorkant (en dat werkte een heel stuk beter dan met m'n nogal brieke fotocameraatje :D )

Dit is 'm (komt uit een '99 Mégane ph1)
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/2006-07 ... 193538.JPG[/img]
van boven, met typesticker (zie: "CD Changer Control", dat lijkt me dat zwarte langwerpig uitsteeksel, dus misschien zoals Tom eerder zei, een kabel voor kopen waardoor ie als AUX functioneert?
links op de foto steek je de ISO stekker, en ook stekkers voor stuurbediening en display, in dat witte dinges kun je kabels vasthaken en bij elkaar houden)
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/2006-07 ... 192951.JPG[/img]
achterkant
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/2006-07 ... age-02.JPG[/img][img]http://home.planet.nl/~wijnh386/2006-07 ... age-03.JPG[/img]
geen idee welke aansluiting er links op de afbeelding zit..
[img]http://home.planet.nl/~wijnh386/2006-07 ... age-04.JPG[/img]

Over de prijs: 30 euro ofzo?
Of ie past, ik zou zeggen pak je rolmaatje erbij, als er nu een grote originele Renault radio inzit, dan zal die andere waarschijnlijk ook wel passen.
Wil je een andere (normale) radio, moet je namelijk eerst een plastic adapterstuk in je radio-opening drukken, omdat die nogal wat kleiner van omvang zijn... Daar monteer je dan de radio in.

Mocht het nu toch niet lukken met de Tuner List, kun je altijd overwegen om een andere radio te kopen, je bent natuurlijk niet compleet afhankelijk van die Tuner List...
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
ericon

Hoi Edward

Dat lange zwarte uitsteeksel is een centreerpen, die er voor zorgt dat je radio lekker strak in je dash zit.
De CD in bus zit onder je iso

*1 iso voor spanningsbehoefte
*1 iso voor speakers
*1 iso voor CD
*1 iso voor stuurbediening
*1 iso audio uit en in

Dat linkse knobbeltje is je antenne die vast gezet word met een haakse plug, die op zijn beurt in het witte klemmetje valt :)

De laatste 3 zijn mini iso en is afhankelijk van type radio aanwezig.
Sly_Slapalot

ericon schreef:Ik probeer dat deze week even te doen....hmmzz even |: het is geen lolletje om dat kreng weer terug in je dash te krijgen.
Maar het zal me zeker lukken..
Wat denk je te zien?, het gaat tenslotte over het type.
Als er bij jou tunerlist op staat is het gewoon absoluut mogenlijk......
Ik ben deze avond in een tuning/ice shop geweest.

Blijkbaar heeft de dealer me dan toch blaasjes wijsgemaakt en is mijn probleem inderdaad op te lossen.

Ik had echter gehoopt om het gewoon aan de hand van een ISO-stekker op te lossen zoals hieronder zichtbaar:

http://board.mccforum.de/viewtopic.php? ... f94c90e986

Dit is dus niet het geval en wat ik nodig heb is iets in de aard zoals jij het voorstelde in de voorgaande foto's.
Kostprijs van dit plaatje zoals de verkoper dit voorstelde was 110€ + BTW. :s

Persoonlijk vind ik dit er wel een beetje over. :gun: :gun:
Voor die prijs heb je een ander autoradio waarbij je meer functies hebt dan de standaard renault EN waarbij je zo een externe ingang kan aansluiten...

Dusja...

Ik denk dat ik mn idee maar zal opbergen of hetzij iemand mij een 2e hands-adapter kan verkopen.

ps.:
ik stel me toch nog steeds de vraag hoeveel een originele autoradio Update-list kost.
Als ik dan weer de mijne kan verkopen ben ik ook alweer een stap verder.....
Iemand een idee?

Sly
ericon

Het is idd duur voor een adopter, maar ik wilde persé geen andere radio omdatik deze het mooiste vind staan.
Ik heb de adopter gekocht in de wetenschap dat ik er toch wel sowieso de helft er voor terugkrijg als ik de auto inruil en de adopter verkoop.
Plaats reactie