Zonneband??
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
hallo,
heeft iemand hier ervaring met het plakken van een zonneband op 'n clio??
Wat is het beste en 't mooiste, aan de binnen of buitenkant?? ik heb trouwens van dat 5% doorlatende, anders ist zow lastig bij de stoplichten he...
Vast bedankt.. Gr. Jeroen
heeft iemand hier ervaring met het plakken van een zonneband op 'n clio??
Wat is het beste en 't mooiste, aan de binnen of buitenkant?? ik heb trouwens van dat 5% doorlatende, anders ist zow lastig bij de stoplichten he...
Vast bedankt.. Gr. Jeroen
-
- Contacteer:
ik vind het netste aan de buitenkant anders kun je aan de buitenkant luchtbelletjes zien.
Enigste nadeel is dat het mogelijk is om hem te beschadigen (ik heb alleen al meer als 4 jaar sunbands en er is nog nooit iets gebeurd.)
Ps. denk dat 5% te weinig is om de stoplichten te zien
Enigste nadeel is dat het mogelijk is om hem te beschadigen (ik heb alleen al meer als 4 jaar sunbands en er is nog nooit iets gebeurd.)
Ps. denk dat 5% te weinig is om de stoplichten te zien
-
- Contacteer:
gewoon ondoorzichtig nemen, en aan de buitenkant plakken 

-
ik ondoorzichtrbare zonneband van 15 cm op buitenzijde en geen probleem met stoplichten (volgens mij staat groen nog altijd onderaan) en euh soms beetje opzij leunen als je snel wil zijn!
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c307/ ... G_1445.jpg[/img]
1) raam wassen (maar terwijl je bzezig bent heel de auto)
2) zeepsop overvloedig aanbrengen op raam
3) je legt zonnenband op plaats (je kan ev. nog beetje verschuiven, niet veel en zorg dat je geen plooien krijgt)
4) met een eenvoudige bankkaart van midden naar buiten de blaasjes en meeste zeepsof uitwrijven!
als je zeker wil zijn vanbinnen in auto zie je de eventuele blaasjes
en 1 dag laten drogen (heb ik toch altijd als raad gehad!)
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c307/ ... G_1445.jpg[/img]
1) raam wassen (maar terwijl je bzezig bent heel de auto)
2) zeepsop overvloedig aanbrengen op raam
3) je legt zonnenband op plaats (je kan ev. nog beetje verschuiven, niet veel en zorg dat je geen plooien krijgt)
4) met een eenvoudige bankkaart van midden naar buiten de blaasjes en meeste zeepsof uitwrijven!
als je zeker wil zijn vanbinnen in auto zie je de eventuele blaasjes
en 1 dag laten drogen (heb ik toch altijd als raad gehad!)
de eerstvolgende zonneband gaat er eentje zijn langs de binnenkant (en ga'k laten doen..)
heb tot nu toe al 2 zonnebanden verloren op de autostrade, t blijft altijd een beetje lullig..
eerste keer had k het zelf gedaan, tweede keer had k het laten doen...
heb tot nu toe al 2 zonnebanden verloren op de autostrade, t blijft altijd een beetje lullig..
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Zeepsop?
Ruitenreiniger
Volgens mij is schoonmaken met zeepsop een reden dat je de zonneband/raamband kwijtraakt
Ruitenreiniger

Volgens mij is schoonmaken met zeepsop een reden dat je de zonneband/raamband kwijtraakt

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Contacteer:
Edward(ForeverYoung) schreef:Zeepsop?
Ruitenreiniger![]()

-
- Contacteer:
'k zou terug gaan, is toch nie normaal!tut schreef:de eerstvolgende zonneband gaat er eentje zijn langs de binnenkant (en ga'k laten doen..)

k weet het.. maar tja, je hebt niet overal garantie op he...le mouton noir (sandy) schreef:'k zou terug gaan, is toch nie normaal!tut schreef:de eerstvolgende zonneband gaat er eentje zijn langs de binnenkant (en ga'k laten doen..)
-
- Contacteer:
Is dat niet heel erg klote, met die binnenspiegel? (ja ok, je laat het doen, maar toch)tut schreef:de eerstvolgende zonneband gaat er eentje zijn langs de binnenkant (en ga'k laten doen..)
-
- Über-Spammer
binnenspiegel kan er ook af he
-
- Contacteer:
je moet water pakken (plantenspuit) met daarin 1 of 2 druppeltjes groene zeep, niet meer want dan los je de lijm op. daarna de ruit goed natspuiten.
Dan met twee man de sunband van de onderlaag halen en tegelijkertijd die plakkant van de sunband ook nat spuiten. Ook om het raam goed nat spuiten en dan je sunband erop leggen, deze kun je door het water nog goed verschuiven.
Als hij goed zit kun je of door de bij de stickerboer verkrijgbare spatel de sunband aanstrijken, om krassen op de band te voorkomen het beste een paar lagen keukenpapier er overheen doen. je moet altijd vanuit het midden strijken en het water kun je het best naar beneden wegwrijven zodat het niet in je rubbers van je raam gaat zitten.
Als hij goed zit voorzichtig met een breekmesje langs de rubbers snijden.
Dit is tenminste hoe ik het heb geleerd van mijn vriendin )die onderandere stickers plaatst op autoŽs voor haar werk
Dan met twee man de sunband van de onderlaag halen en tegelijkertijd die plakkant van de sunband ook nat spuiten. Ook om het raam goed nat spuiten en dan je sunband erop leggen, deze kun je door het water nog goed verschuiven.
Als hij goed zit kun je of door de bij de stickerboer verkrijgbare spatel de sunband aanstrijken, om krassen op de band te voorkomen het beste een paar lagen keukenpapier er overheen doen. je moet altijd vanuit het midden strijken en het water kun je het best naar beneden wegwrijven zodat het niet in je rubbers van je raam gaat zitten.
Als hij goed zit voorzichtig met een breekmesje langs de rubbers snijden.
Dit is tenminste hoe ik het heb geleerd van mijn vriendin )die onderandere stickers plaatst op autoŽs voor haar werk
van wat ik heb begrepen gaat de spiegel eraf, zonneband erop, spiegel wordt terug geplakt.Edward(ForeverYoung) schreef:Is dat niet heel erg k*%$e, met die binnenspiegel? (ja ok, je laat het doen, maar toch)tut schreef:de eerstvolgende zonneband gaat er eentje zijn langs de binnenkant (en ga'k laten doen..)
en da's eigenlijk zowiezo toch nodig (hangt nu een klein beetje scheef op het plak-stuk, en begint ook wat losjes te komen)
-
- Contacteer:
kan maar dan moet je hem of terug plakken op de band (waardoor de druk op de band komt te staan) of je moet een ruimte uitsnijden voor de spiegel en dan blij je die altijd zien.Gabri schreef:binnenspiegel kan er ook af he
En je ziet bij zonval toch altijd nog wel wat luchtbelletjes
daar heb je een punt... k zal je op de hoogte houden(Hoolie)-Ad schreef:kan maar dan moet je hem of terug plakken op de band (waardoor de druk op de band komt te staan) of je moet een ruimte uitsnijden voor de spiegel en dan blij je die altijd zien.Gabri schreef:binnenspiegel kan er ook af he
En je ziet bij zonval toch altijd nog wel wat luchtbelletjes

-
- Über-Spammer
daarom ook gewoon op de buitenkant plakken, bij een goeie temperatuur
-
- Contacteer:
Gewoon een permanent sticker laten maken en op de buitenkant plakken zou ik zeggen, als je een goede sticker heb komt hij er echt niet af hoor! ben allemaal bang dat met het plakken teveel zeep is gebruikt waardoor de lijm is opgelost.tut schreef:daar heb je een punt... k zal je op de hoogte houden(Hoolie)-Ad schreef:kan maar dan moet je hem of terug plakken op de band (waardoor de druk op de band komt te staan) of je moet een ruimte uitsnijden voor de spiegel en dan blij je die altijd zien.Gabri schreef:binnenspiegel kan er ook af he
En je ziet bij zonval toch altijd nog wel wat luchtbelletjesk moet toch een dezer dagen eens bij die winkel langs...
Maar ik ben benieuwd (y)
Ps. laat je niet wijsmaken dat ze de spiegel makkelijk op de band kunnen plakken want je kan begrijpen dat als je je spiegel verstelt dat er veel kracht op het voetje komt waardoor je de sunband lostrekt!
-
- Contacteer:
wel als je bij een goede zaak gaat, ik krijg er 1 jaar op hoor!tut schreef:k weet het.. maar tja, je hebt niet overal garantie op he...le mouton noir (sandy) schreef:'k zou terug gaan, is toch nie normaal!tut schreef:de eerstvolgende zonneband gaat er eentje zijn langs de binnenkant (en ga'k laten doen..)
-
- Contacteer:
(Hoolie)-Ad schreef:Gewoon een permanent sticker laten maken en op de buitenkant plakken zou ik zeggen, als je een goede sticker heb komt hij er echt niet af hoor! ben allemaal bang dat met het plakken teveel zeep is gebruikt waardoor de lijm is opgelost.tut schreef:daar heb je een punt... k zal je op de hoogte houden(Hoolie)-Ad schreef:kan maar dan moet je hem of terug plakken op de band (waardoor de druk op de band komt te staan) of je moet een ruimte uitsnijden voor de spiegel en dan blij je die altijd zien.Gabri schreef:binnenspiegel kan er ook af he
En je ziet bij zonval toch altijd nog wel wat luchtbelletjesk moet toch een dezer dagen eens bij die winkel langs...
Maar ik ben benieuwd (y)
Ps. laat je niet wijsmaken dat ze de spiegel makkelijk op de band kunnen plakken want je kan begrijpen dat als je je spiegel verstelt dat er veel kracht op het voetje komt waardoor je de sunband lostrekt!

niet als het een gevalletje was van "dat valt tegen, we zullen u een andere band geven en die plakken voor u"le mouton noir (sandy) schreef:wel als je bij een goede zaak gaat, ik krijg er 1 jaar op hoor!
t heeft wel mn vertrouwen in het kunnen van die zaak een klein beetje vermindert..
niet helemaal t zelfde...Merijn schreef:Gewoon je zonnekleppen naar beneden doen, dan heb je hetzelfde effect.
-
- Contacteer:
als je de sun band aan de binnekant plak, plak je daarna toch je spiegel op de sunband... of mis ik nou wat?le mouton noir (sandy) schreef:grappige lui toch die zuiderburen, een spiegel op een zonneband plakken

ik doe het als volgt:
geen zeep of dergelijke, gewoon plekken, één die plakt de ander trekt de sticker ongeveer op zen plaats!
met deze methode heb ik nog nooit geen blaasjes gehad en ben je ZEKER dat de sticker op een ONvette ruit hangt want ze is eerst volledig ontvet!
dan neem ik een flexibele lat hout leg ik da langs de lengte van men zonneband (hoe laag je hem ook wil) en snij je met een klein mesje hem af... Langs de rubbers snij je hem ook precies af achter dat je alles mooi in de hoekjes geduwt hebt!
geen zeep of dergelijke, gewoon plekken, één die plakt de ander trekt de sticker ongeveer op zen plaats!
met deze methode heb ik nog nooit geen blaasjes gehad en ben je ZEKER dat de sticker op een ONvette ruit hangt want ze is eerst volledig ontvet!
dan neem ik een flexibele lat hout leg ik da langs de lengte van men zonneband (hoe laag je hem ook wil) en snij je met een klein mesje hem af... Langs de rubbers snij je hem ook precies af achter dat je alles mooi in de hoekjes geduwt hebt!
Voor zowel nat als droog plakken staat er op http://www.stickerland.nl een complete plakhandleiding, plus welke stickers je beter droog danwel nat kunt plakken. Neem aan dat die er wel verstand van hebben. 

[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
-
- Contacteer:
Erik (Schepjes) schreef:als je de sun band aan de binnekant plak, plak je daarna toch je spiegel op de sunband... of mis ik nou wat?le mouton noir (sandy) schreef:grappige lui toch die zuiderburen, een spiegel op een zonneband plakken

gewoon aan de buitenkant plakken die band!, anders kun je er op wachten dat
je spiegeltje eraf valt!
of erger nog je spiegeltje met band in 1

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
er is nog een oplossing voor die dingen........

Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
Madmaus schreef:Ik geef je een tip:
Als je hem nat plakt ga niet rijden tot je zeker weet dat ie goed droog is!
Ik spreek uit ervaring![]()
Is dat ik een open dakkie heb anders zat ie zo op ruit van de auto achter me

'k had een leuke band gezien bij autostyle met renault sport erop
een half jaar later was hij weg

'k ga nu alleen nog maar bij een beletteraar, nog nooit problemen mee
gehad
en duur istie ook niet, ik ben 25 eurie kwijt voor een zonneband met text
en 15 eurie plak kosten (en 1 jaargarantie)

-
- Contacteer:
en dat is?Frits schreef:er is nog een oplossing voor die dingen........![]()
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Gewoon weglaten die crisis dingenle mouton noir (sandy) schreef:en dat is?Frits schreef:er is nog een oplossing voor die dingen........![]()

Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
ja de een houd van de moeder en de ander van de dochter heey 
-
- Contacteer:

Ik heb zaterdag net m'n raamband (letters) van de voorruit lopen krabben (met de ijskrabbert

En eerst met ruitenreiniger schoongemaakt voordat ie geplakt werd, ik weet zeker dat ik 'm al eerder kwijt was geweest als ik met een gewoon zeepsopje had schoongemaakt..

Dus gewoon zelf plakken, aan de buitenkant, eerst goed ontvetten met een ruitenreiniger, niks aan het handje