Renault 19 cabrio temperatuur

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Sticky
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 14:47
Locatie: Maaseik, Belgie

Mijn renault cabrio (1.8 16v) blijft tijdens het rijden redelijk hoog in temperatuur. Als ik begin te rijden gaat het een 20tal minuten goed, blijft hij in het midden staan, maar dan schiet hij in 1 keer naar de 3 kwart en blijft daar een tijdje staan. na een half uur rijden zakt hij dan weer. Water en alles zit er in, fan springt aan, thermostaat gaat open....
Geen idee meer verder....

is hier iemand die nog ideeen heeft

greets

sticky
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

verstopte radiator misschien? alles al eens goed doorgespoeld?
Sticky
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 14:47
Locatie: Maaseik, Belgie

Alles idd al doorgespoeld. Zat eerder te denken aan een lekke koppakking of zo?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

verbruikt ie koelvloeistof dan? hoe ziet je koelvloeistof eruit? welke kleur? zit er misschien 'mayonaise' onder je olievuldop?
Sticky
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 14:47
Locatie: Maaseik, Belgie

Nee, zit geen mayonaise onder de oliedop, en de koelvloeistof blijft ook normaal. Ben nog aan het denken aan het contactje wat onder de kap zit.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik zou toch beginnen met het vervangen van de thermostaat. Het kan zijn dat deze klemt, en niet ver genoeg opengaat.
Sticky
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 14:47
Locatie: Maaseik, Belgie

hoi Bart

Deze is al vervangen en gaat nu netjes open en dicht.
het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is de sensor en de hele boel.
Sticky
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 14:47
Locatie: Maaseik, Belgie

Nu heb ik dus alles vervangen en hij doet het nog
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

mss is het metertje zelf gewoon 'gaar' ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Rijden met het dak open!

Tijd voor een nieuwe radiateur als ik het zo lees, die dingen leven niet eeuwig.
Sticky
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 14:47
Locatie: Maaseik, Belgie

Ik denk eerder dat johan gelijk heeft, maar hoe krijg ik die gemaakt?
Is er een diode of zo
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

Dit doen vrijwel alle 19 cabrios omdat de auto best zwaar is, en over het algemeen is het toch iets warmer als een cabrio gereden word en vergeet niet dat rijden met een open kap ook veel energie kost.wij hebben 2 van die autos rijden ,1 met nog geen ton op de klok en 1 met iets meer en deze doen exact wat jij ook beschrijft.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

wat geeft de meter aan met licht uit en wat gebeurt er als je vervolgens het licht aan doet? Bij mijn GTT heb ik bij de oliedruk ineens een verandering van 1 bar meer :dSb:
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Plaats reactie