mistlicht aanhanger

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Gesloten
Kim [meganerat]

Hoe moet je de mistlamp van de aanhanger aansluiten op een zevenpolige aansluiting?
heeft de megane grandtour hier een aparte aasluiting voor op de draadboom in de auto of moet deze afgesplitst worden van het mislicht van de auto? mogen beide lampen branden, van de auto en de aanhanger, of moet de lamp van de auto uitschakkelen? hoe deze dan aan te sluiten om ze afzondelijk te laten branden.

groeten kim
Kim [meganerat]

hallo, met zoveel renault monteurs op de club heeft niemand een antwoord????? (U)
Riël
Über-Spammer

Aansluiten op de constante + uitgang, die vervalt dan (gebruikt men wel es voor koelkasten enzo in caravans).

Je moet dus van de stekker aan de auto de constante + kabel loshalen, dan een kabeltje vanaf het mistlicht aftappen idd, op die aansluiting waar eerst de constante + zat.

Ze branden dan idd allebei, dat is prima.

Op de stekker is het aansluiting 54G
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Headlong

Ik geloof dat bij de auto van mij pa het mistachterlicht v/d auto uitgaat zodra de stekker in de stekkerdoos wordt gestopt. Ik weet echter niet of dit verplicht is.
Riël
Über-Spammer

Dan is dit geen achteraf gemaakte 7-polige stekker ;)
Het bestaat idd wel bij een originele aansluiting.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Kim [meganerat]

kijk daar heb ik wat aan (Y)

kan er een twee standen schakelaar tussen zetten om de mistlamp van de wagen uit te schakelen (I)

we gaan van de week wel ff klooien tussen de kabels en de geluidsdempende materialen.

ik had een beetje de hoop dat er gewoon ergens een stekertje zat waar je alleen nog maar hoeft in te pluggen, :D , dat zal wel op de nieuwere wagens zitten :evil:

bedankt (Y)
Kim [meganerat]

ondanks dat de aansluiting later is aangebracht heb ik ook een uitschakelbaar auto mistlicht.

door de wetgeving zijn de stekkers van een 7 polige aansluiting al zodanig gemaakt dat het mistlicht werkt, dus voor de sleurhut zal dan een nieuwe + moeten worden getrokken.

er blijkt bij de achterlichten een stekker te zitten waar de aansluiting voor de trekhaak gewoon ingeplugt kan worden ( waarschijnlijk alleen met orgineel renault haak, of is dit ook universeel??)

grootste probleem zat in de lichtbalk. daar waren verkeerde aansluitingen gemaakt en het mistlicht was helemaal niet aangesloten. daarbij waren beide achterlichten op 1 pool aangesloten wat ook niet gewoon is.

maar met het schema van aansluitingen en alle draden volgen,na alles op de juiste plaats aangesloten te hebben werkte het perfect.

alleen is om een of andere reden de rechter mistlicht van de auto er mee uitgescheden, dit wordt later nog uitgezocht.
Kim [meganerat]

dit topic mag van mij gelocked worden.
bedankt (Y)
-jacco-
Über-Spammer

Tis zo simpel: Gewoon 1tje met afstandsbediening derop zetten :smoke: (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ferdy
Über-Spammer

gelocked op verzoek
Gesloten