Nog Een Stotterende Motor GTE

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
EdjuhR5GTE

:H:

Goeie dag,...

ik heb een R5 GTE 1.7I en heb de laatste dagen flink pech met t bakkie. :@
eerst vandaag dat de motor nie wil starten. ( bleek achteraf een kabeltje los te zitten richting de startmotor ) :p
en nu stotterd de motor bij 2500 toeren. :gun:
ik heb eerst wezen tanken en wil vervolgens een beetje snel optrekken en toen begon de motor te stotteren.ik heb em daarna gelijk helemaal vol getankt bij een andere bezinepomp omdat t ook wel eens per pomp kan schelen ( zeggen ze ) i.v.m. vervuilde benzine. (N)
bij 4000 toeren schiet hij weer naar voren toe maar wil nie echt door trekken.
eerst knalde mijn uitlaat ook niet en nu wel.nie dat ik t erg vind :D maar ik weet dat dat nie zo hoord.
ik heb ff naar de boegies gekeken en die waren nogal "nat".
die heb ik dan ook maar ff schoongemaakt.
verder als ik em in z'n vrij zet en ik druk t gas naar de begrenzen dan komt er rook bij t spruitstuk dacht ik. ( sorry zo technisch ben ik nah ook weer nie )
het is mijn eerste autotjuh en nog een leuke ook maar wil em nie door steeds weer nieuwe problemen de auto verkopen

WIE KAN MIJ HELPEN??? :H:
ADVIES GRAAG!!! :'(

sorry ik weet nie al te veel hoofdletters maar dit is een noodkreet
-PAZ-
Über-Spammer

hoe is de staat van de onstekings delen. rotor , verdeelkap, bougie kabels en evt bougie's. slecht werkende onstekings delen kunnen een stoterende motor veroorzaken
R5GTT. Drive it like you stole it
EdjuhR5GTE

dan zal ik iemand er moeten naar kijken
ik weet zip van auto's |:
-PAZ-
Über-Spammer

veel kan je zelf doen, mischien verstandig om eens te investeren in een werkplaats handboek voor je auto, kan je veel info uithalen over dingen die je makelijk zelf kan doen
EdjuhR5GTE

das een goeie (Y)
alleen ff kijken waar ik dan z'n boekkie kan vinden
kheb al ff gekeken maar is moeilijk aan te komen schijnt t :@
-PAZ-
Über-Spammer

informeer eens bij een beetje fatsoenlijke boekhandel, die zullen wel zo een boek voor je kunnen bestellen denk ik
EdjuhR5GTE

zal t gelijk ff doen
thankzz (Y)

word vervolgd
EdjuhR5GTE

ik ben ff naar een zaakie geweest en daar zeiden ze dat t ook kon leggen omdat de tank bijna leeg was en er nogal wat troep in kon zitten. (N)
nu heb ik er een cleaner in gedaan en nu rijdt ie wel iets beter :)
maar hij stotterd nog steeds.
boekje is verder onderweg.
iemand anders nog surgesties???
Jean-Paul-S
Über-Spammer

wellicht je luchtmassameter. die loopt via een soort van bypass langs je luchtinlaat. dat is een klein zwart kastje, en zit gewoon gekoppeld door middel van 2 slangetjes aan je inlaat.
Bart V

Da's geen luchtmassameter, maar een MAP (onderdruk) sensor. Die zit gewoon parallel aan je inlaat met 1 zwart dun slangetje.

Het zou inderdaad kunnen dat bijvoorbeeld dat slangetje lekt, of dat de sensor zelf niet goed meer is. Je kan hem simpel verwisselen voor een andere, en op de sloop vind je die dingen zat (alle injectiemodellen van renault zo ongeveer)

Controleer ook even de koelvloeistoftemperatuursensor, die vind je rechts voor op de cilinderkop. Je kan hem eventueel even doormeten op weerstand. Controleer ook even de bedrading van zowel temp als map sensor.

Succes
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Da's geen luchtmassameter, maar een MAP (onderdruk) sensor. Die zit gewoon parallel aan je inlaat met 1 zwart dun slangetje.

Het zou inderdaad kunnen dat bijvoorbeeld dat slangetje lekt, of dat de sensor zelf niet goed meer is. Je kan hem simpel verwisselen voor een andere, en op de sloop vind je die dingen zat (alle injectiemodellen van renault zo ongeveer)

Controleer ook even de koelvloeistoftemperatuursensor, die vind je rechts voor op de cilinderkop. Je kan hem eventueel even doormeten op weerstand. Controleer ook even de bedrading van zowel temp als map sensor.

Succes
sorry, die bedoelde ik inderdaad. de mijne heeft daar oo wel eens wat last van.
EdjuhR5GTE

nu lekt mijn verdeelkap ook nog eens :( :gun:
iemand toevallig een 2.0 liter 16v liggen???
Steven
Car: M536

Ik heb wel een 1.8-16v in goeie staat voor je, zit alles bij wat je nodig hebt. Zie RTC-markt. ;)
EdjuhR5GTE

waar da dan?
ik pm je wel ff
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als je ZIP van auto's afweet, zou ik daar niet aan beginnen... Gewoon effe wat onderhoud plegen (rotor, verdeelkap, bougies, kabels...) en je probleem kan best wel eens opgelost zijn. Steven moet gewoon van een blok af en probeert het aan iedereen te slijten. ;) :P
EdjuhR5GTE

da is wel de korste klap en ik heb wel luitjus die em er voor mij in willlen zetten.
dus daar legt t nie aan :D
Ad van Haperen
Contacteer:

ik weet 99% zeker dat het aan je verdelerkap ligt, als die nu lekt is de kering daaronder lek waardoor je contactpunten vol olie zitten, hierdoor krijgen je bougies geen vonken meer en houd hij dus in...

Denk dat je een schuur vol blokken kan leggen als je bij elke kleine hapering er een ander blok in wil hangen.

Je zegt dat je ZIP van auto's weet maar kent wel mensen die er een ander blok in kunnen hangen laat zoiemand ff naar je auto kijken waarschijnlijk is het een werkje van nog geen 5 minuten
Plaats reactie