Ik heb een vraag over een lekke koppakking.
Mijn 5je ,1.4 van 1990, liep steeds warm,bleek thermostaat lek.
Nieuwe in gezet, maar deze was ook weer snel stuk.
Het viel mij op dat bij een koude start, al gelijk druk opbouw had in
expansie vat.
Maar wat erger was, dat er ook olie in zat, wat dus zo'n heerlijke dikke prut oplevert.
Er zit geen water bij de olie, het kleppen deksel is gewoon olie zwart, en geen prut te bekennen.
Nu kan ik de cilinderkop laten vlakken, en een nieuwe koppakking steken.
Maar hoe krijg ik al die dikke prut uit mijn radiator en kachel.
Is er iemand die mij hiermee een tip kan geven.
Moet ik bij de eerste keer starten en laten warm worden, alleen water in doen , en dat aftappen als de motor warm is ???
Hoop dat er iemand is die mij hierin kan adviseren.
Alvast bedankt
Koppakking lekt????
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
thermostaat lek?
je hebt spul om je koelsysteem te reinigen. meestal systeem legen, vullen met water en dat (agresieve) goedje. warm draaien of rijden (al naar gelang de gebruiksaanwijzing) leeg halen en vervolgens gewoon afvullen met koelvloeistof en goed ontluchten. Rad. eruit halen en flink de tuinsslang erin houden voor een paar miunten kan ook geen kwaad
je hebt spul om je koelsysteem te reinigen. meestal systeem legen, vullen met water en dat (agresieve) goedje. warm draaien of rijden (al naar gelang de gebruiksaanwijzing) leeg halen en vervolgens gewoon afvullen met koelvloeistof en goed ontluchten. Rad. eruit halen en flink de tuinsslang erin houden voor een paar miunten kan ook geen kwaad
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
fridolin schreef:Thermostaat was kapot.
Mijn vingers waren sneller dan mijn gedachten.
Vandaar dat er stond thermostaat lek.
Heb inmiddels de radiateur en kachel doorgespoeld met de tuinslang.
Expansievat en motor was heel wat meer werk.
Jezus wat een t@ring bende was dat.
Gelukkig was het alleen de koppakking die kapot was, en zo te zien hoeft de cilinderkop niet gevlakt te worden.
Bedankt voor je reactie.
haha..leve de tolerantie in NL 
wat tom zegt, dat werk t prima.

wat tom zegt, dat werk t prima.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Wat heeft Abel misdaan? 

Abel schreef:had je dit niet in de bestaande topic kunnen plaatsen?
Noob! wat zit je nu te zeiken man... Alleen dat is iets eerder een opmerking maak als een moderartor??fridolin schreef:Ik weet niet abel, last van kort lontje.
Sorry dat ik een fout heb gemaakt.
Overkomt jou natuurlijk nooit !!!!.
Ken je niet , maar volgens mij ben jij zo'n ding dat in een eikenboom
groeit.
Of is het een eikelboom !!!
ff flamen (ik stem voor een ban voor frikandel)[/quote]
fridolin schreef:Ik weet niet abel, last van kort lontje.
Sorry dat ik een fout heb gemaakt.
Overkomt jou natuurlijk nooit !!!!.
Ken je niet , maar volgens mij ben jij zo'n ding dat in een eikenboom
groeit.
Of is het een eikelboom !!!
valt wel mee hoor, ik ken hem wel, is technisch goed onderlegd.