vraag over koelslang...

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
starlight

...hallo,

ik had een vraag over de koelwaterslangen.De dikke slang die uit het blok komt en naar de radiator gaat, moet ie keihard zijn?Ik bedoel ,ik kan hem iets indrukken(hij is dus niet keihard maar ook niet zacht).Ik kan hem ongeveer een centimeter indrukken(bij lopende warme motor).Mijn clio heeft dus een koelings-probleem (de radiator is al doorgespoeld, koelvloeistof ververst).Ik had al geprobeerd de thermostaat zelf te vervangen maar ik krijg het hele thermostaathuis er niet af(bouten van zand :( )Zou het aan een van de sensoren kunnen liggen???
Ik heb de search al gebruikt maar ik zag niet echt iets wat me verder hielp.

alvast bedankt ,

greeets Patrick :)
Haas
Car: Megane RS

inknijpen moet wel kunne, zeker bij stationair.
zou toch eens naar je thermostaat kijken. Huis zit vaak muurvast, maar zal er toch afmoeten he ;)
word je radiateur wel helemaal warm als je motor geruime tijd loopt? slang naar je radiateur ook?
starlight

...ja, de radiator wordt over het hele oppervlak heet en de slangen ook.
havermout
Contacteer:

Koelvloeistof gaat koken? Je kan even kijken of je fan wel aanslaat. Haal de stekker van het thermokontakt (deze zit in je radiateur geschroefd) en verbind deze stekker door (b.v. met een paperclip) Nu moet je fan aanslaan.

Je kan ook je thermokontakt eruit halen en in een pannetje kokend water doen. Dan even doormeten met een multimeter. Nog mooier is als je een thermometer in het water doet, dan kan je precies zien waneer je thermokontakt doorverbind. (dit staat op het thermokontakt zelf, meestal 86 graden)
starlight

...probleem is dat de fan ook gewoon aangaat.D e koelvloeistof borreld ook niet en geen kvs verbruik.Ik snap er niks van, kan de meter gewoon kaduuk zijn of de sensor van de koelvloeistoftemperatuur(dat ie teveel aangeeft en de fan daarom aanslaat??? |:
Mark1978

volgens mij heeft die termostaat 2 standen als de motor iets warm wordt gaat hij langzaam draaien dus blijft tie koel maar meestal als je motor te warm wordt dan slaat de 2e gedeelte open je kan het ook controleren bij de aanvoer en afvoer slang de aanvoer wordt altijd warm en dan moet je de afvoer slang vast houden en kijken of die na een tijdje warm wordt is dit niet het geval dan is de termostaat gewoon kapot wordt tie wel warm dan kan het toch ook een luchtbel zijn die erin zit! sucses
starlight

...o.k, zal morgen ff kijken, bedankt allemaal. :wink:
Plaats reactie