Probleem met nieuwe banden >-(

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
ericon
Car: Meg RS225 + diversen

Hoi

2 weken terug mijn band kapot gereden op een dynamo die midden op de weg lag :gun:

Ik dus naar mijn bandenman voor een nieuwe band en meteen even mijn velg na laten kijken.
De velg was nog goed zij hij, alleen koste het me 2 nieuwe banden.

Rondom stond mijn Scénic op 205 R15 55 bandje's (michelin pilot).
Ik heb me over laten halen om Nokian NRVi 205 R15 55 bandjes er voor terug te zetten, deze had ik ook altijd onder mijn R19 GTR en had er goede ervaringen mee.

Vanaf die dag heb ik alleen nog maar ellende, de auto trilt op het stuur bij de 80/100/140 en als ik rond de 60 rijdt lijkt het of de band ovaal is? hij hobbelt dus :@

Ik ben er al 2 keer mee terug geweest en 2 keer heeft hij gebalanceerd
(schrijf ik dat goed zo??).
De afwijking na balanceren is minimaal heel raar dus.
Ook is de auto op de achterbanden gebalanceerd.

Ik ben einde raad, wet iemand wat hier aan de hand is?

Bedankt voor je reactie (Y)
Laatst gewijzigd door ericon op di 27 jun 2006 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
TheoV
Contacteer:

mja. k zou inderdaad ook denkden dat het slecht gebalanceerd is... misschien is proberen met te laten uitlijnen?
Haas
Car: Megane RS

geen speling ergens anders op? jeophanging? zou niet direct duiden op trillen, maar goed...

laat je velgen eens ergens anders balanceren zou ik zeggen..
Uitlijnen heeft geen zin. Zet je auto anders eens op de krik en kijk zelf of de velg geen rare zwiepers maakt.

Zit je centreerring er nog goed in?
ericon

Slecht gebalanceerd..ik heb bij het apparaat gestaan en hij gaf 00-00 aan, dat is toch goed denk ik.

Op speling is volgens mij niet gecontroleerd, wel heeft hij de ophanging nagekeken.
De auto spoort ook nog normaal, dus dat lijkt me wel in orde

Wat is een centreerring eigenlijk?
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Haas

een centreerring zit in de binnenkant van je velg. Deze schuift over de naaf heen, zodat het wiel netjes midden op de naaf zit. Alleen als je je orig renault wielen nog hebt, weet ik niet of ze daar inzitten..

trust me 00-00 op een balanceerapparaat wil niet zeggen dat ze goed zijn :) Ligt geheel aan de instelling en juistheid van het apparaat... Spreek uit ervaring :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Laat er eens andere wielen incl. banden onder leggen... Van een andere Renault of zo. Gewoon om te kijken of het misschien niet gewoon aan iets anders dan de wielen of banden ligt.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

eventueel kan de ophanging ook een klap gehad hebben die niet zichtbar is
toch maar eens goed naar laten kijken
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ericon

Ik heb idd mijn orginele renault wielen nog, maar ik geloof niet dat ik zo'n ring heb.

Ik denk dat ik morgen dan eens naar de profile rijd..
Mogen ze meteen mijn achterwielen opnieuw balanceren, omdat het loodje volgens mij de remklauw raakt........tik tik tik tik tik tik gggrrrrr
Haas

kan...

achterwielen zou ik zo laten als daar niets aan gedaan is. Veroorzaak nu niet meer mogelijkheden, je moet mogelijke oorzaken juist weghalen!
ericon

dat is idd wel zo ja..eerst maar eens even (S) morgenmiddag maar eens langsrijden..
Wel jammer, mijn garage is altijd wel behoorlijk secuur (U)
Tom
Moderator
Car: MB

ik had me iig geen frot merk aan laten smeren. Voor mij alleen fatsoenlijke banden waar ik op kan vertrouwen (dan maar een tientje mee)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas

ook daaaar zit wat in tom!
echter, nieuwe banden moeten niet trillen, klaar. Mits goed gebalanceerd dan ;)
laat je ze nu dan ergens anders opnieuw balanceren? En kijk als die velgen o het apparaat hangen, dan meteen of ze geen tik hebben gehad, das namelijk zo gebeurd.
ericon

Tja frotmerk,,,,daar zijn natuurlijk hele discussies over te voeren.
Dit merk heb ik zogezegd onder mijn 19 gehad (rondom) en had toen absolut geen problemen.
Ik betaalde 90 euro per band en mijn pilots koste mij 150 euro.
Hij verzekerde mij dat ik het verschil niet zou merken,
En na een nachtje er over geslapen te hebben, denk ik dat ik toch maar weer een keer terugga.
Ik heb tenslotte voor een goed setje betaald en dat moet ik dan ook krijgen, vind ik.
ericon

Net contact gehad met mijn garage;

Hij is zeker niet onwillig,maar ziet niets meer in balanceren.
Hij denkt dat de velg die de klap heeft gehad in het centrale gedeelte beschadigd is.
Ik ga dit vanavond even chekken door het reservewiel te zetten.

De velgendokter raade hij af met deze velg, hij adviseerde een nieuwe velg.......maar wat kost dit wel niet???.

EDIT

FF gebeld +- 145 euri ex btw en overleggen :(

word vervolgt..
Haas

denk dat je bij de velgendokter voor richten en poedercoaten niet veel goedkoper uit bent.....

Daarbij komt, als een velg krom is, kun je dat zien. Als die figuur op het balanceerapparaat na jouw verhaal, niet kijkt of die velg krom is, dan zou ik daar nooit meer komen. Als je velg, incl band of niet, aan het balanceerapparaat daait, kun je zo zien of de velg krom is of niet. Natuurlijk onzin om te zeggen, dat hij dat neit weet of kan zien.

Maar probeer het eens met je reservewiel idd! Moet je alleen wel zeker weten dat die goed gebalanceerd is.
TheoV
Contacteer:

toen ik laatst mn velg had laten richten, was k 50 euro kwijt (en een verdomde 3 weken)
ericon

Haas schreef:Maar probeer het eens met je reservewiel idd! Moet je alleen wel zeker weten dat die goed gebalanceerd is.
Die heb ik toevallig mee laten balanceren, het is wel een staale maar dat hindert niet denk ik.

Weet iemand een adres om te richten, richting waalwijk?? (tilburg/denbosch)
pierre

ander bandenbedrijf laten balanceren en nazien op mogelijk kromme velg.

als deze het ook niet kunnen balanceren is de velg krom en kun je deze het beste vervangen.
Plaats reactie