ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

waarom zouden er in 1992 geen ph1 meer gemaakt zijn, stoppen ze dan exact op 31 december 1991 ofzo :P

ik heb weleens een ph1 uit januari 1992 gezien :P
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ná 1992, staat er... :)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

:p blindheid troef


weet iemand trouwens het Engelse woord voor motorsteun? ik kan ze nergens vinden in dialogys :p
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

engine mount toch?
of zit ik te lullen?

even klein vraagje: 19 16v heeft toch H1 lampen?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ph2 heeft wel 6 h1 pitten, incl. mistlampen dan

bij ph1 is 't anders, h4 en h7 dacht ik
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ok :D
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Weet iemand over er voor de 19 16V ook verbeterde/versterkte motorsteunen te koop zijn?
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Een mededeling waar ik toch best verbaasd over was, onderweg vanuit Frankrijk heb ik constant gereden rond de 150 km/h en 4200 RPM.
Het gemiddelde verbuik van de 16v was toen: 1:16,7!! Vond ik toch niet slecht voor een auto waar zeker 200 kilo aan bagage in zat... :worship: (Y)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Paul1916v schreef:Zéér exclusief
:X
Let op:
Stuurbekrachtiging
Poeh poeh, en dat alles voor slechts 1150 EUROtjes.... |: :lol:
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Die 'speciale striping' eraf en je hebt een redelijk nette ph1 16v :)
Laatst gewijzigd door Edward op di 20 jun 2006 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Vooral die sparco skirtset :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tweakp
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 15 jan 2006 20:35
Locatie: Heerenveen

hij is al gezakt naar de 850 :P
zo speciaal issie dus ook nie :wink:
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Paul1916v schreef:Zéér exclusief
:X
haha wat een flikker, stond eerst bij 2.0 16v, ik voor de gein mailen, "" vet man een echt 2.0 16v renault 19!!!!!!!! en zooo goedkoop :bang: "

nu ineens 1.8 16v (0)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

:lol: :lol:
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

nee, dan deze: http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/re ... 74661.html

zacht prijsje 3750 euro (Y) (Y) (~) (0) (N)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hé maar t is wel een echte williams! :p
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

toch wel apart die gemeten pk's (0)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

- Gemeten aantal PK ongeveer 135 a 140.
Idd, humor :D
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

vraagje:

Kun je testen dmv 12v of de motor van de electrische ramen nog werkt?
De ruit is halverwege blijven hangen na steeds trager functioneren,
vermoed dus dat het aan de motor ligt.

gr Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

michel1916v schreef:hallo iedereen
ik heb een r19 16v phase2
ik heb een nieuwe remus achterdemper gekocht
maar het geluid valt nog tegen
nu wil ik mijn katalysator vervangen
hoe kan ik dat het best doen ?
alvast bedankt michel
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Alpine schreef:vraagje:

Kun je testen dmv 12v of de motor van de electrische ramen nog werkt?
De ruit is halverwege blijven hangen na steeds trager functioneren,
vermoed dus dat het aan de motor ligt.

gr Marcel
gewoon ff deurpaneel los en direct 2 draadjes van de accu erop ( op het motortje )
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

waar zit het claxon relais bij een 19 16V ??
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

er is geen relais voor de claxon, is gewoon rechtstreeks geschakeld.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoe haal je in hemelsnaam de dynamo uit een 19 >-)

Omdat het hoerestekkertje los contact heeft waar je met mazzel met pink en middelvinger aan komt doet de dynamo het de halve tijd niet waardoor ik nu dus met een lege accu sta. Zeker met dit hete weer is het gewoon geen plezier 'effe' de dynamo eruit te halen. Kom niet veel verder dan dat ie los ligt, maar volgens mij moet ik de hele stangenconstructie gaan loshalen (Y). Of misschien maar slim doen en de motor eruit |:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Geloof dat het op team1916v wel ergens beschreven stond, maar schijnt bij een 16v inderdaad een hoereklus te zijn 8)

(ik ga ff voor je zoeken)

edit: helaas niet kunnen vinden zoals ik het voor ogen had (S)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Riël schreef:Hoe haal je in hemelsnaam de dynamo uit een 19 >-)
Das makkelijk, heb het al 3x gedaan, 1e keer halve dag mee bezig, 3de keer, binnen 30 min :D
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

Robert Turbo schreef:
Riël schreef:Hoe haal je in hemelsnaam de dynamo uit een 19 >-)
Das makkelijk, heb het al 3x gedaan, 1e keer halve dag mee bezig, 3de keer, binnen 30 min :D
idd, na 3x deed ik er ook maar 30 min. meer over 8*

Ontspannen, alle bouten eruit halen, dan beetje draaien en met wat pielen kun je het stekkertje en de 2 moertjes van de kabel los krijgen :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja en de dynamo eruit? Die ligt een een soort aluminium bedje etc bah, kutreno's :lol:

Na 20 min klooien had ik er al genoeg van hoor :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

Die zwarte plaat tussen dynamo en spruitstuk kun je verwijderen (zit wel een klere-bout net achter poelie van de de dynamo, als die los is -hoeft er niet helemaal uit- dan kan die plaat er zo uit)
Dan met wat gewurm de 2 bouten die door dynamo en alu bedje zitten er uit halen en met wat gewrik haal je de dynamo uit/van het bedje.
Stekkers en kabels los en hij past precies tussen het vaatje en het spruitstuk door (0)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ow,dan draai ik die bout achter die pouli maar los.
Had die andere losgedraaid dan kon ik de plaat bewegen
maargoed, morgen nieuwe dag nieuwe kansen :)

Thanx (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Slebber
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 15:25

Even een vraagje, als mijn elektrische ramen helemaal naar beneden zijn, rammelen ze in de deuren. Iemand enig idee of hier wat aan te doen is? En zijn de deuren weer makkelijk in elkaar te krijgen als ik de binnenkant eraf haal om te kijken wat er is? :P
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Rubber hangt er uit in de geleider denk ik.
Krijg je makkelijk weer inmekaar hoor!

Succes
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Slebber
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 15:25

oke bedankt voor de info, ik ga dit van het weekend proberen als het tenminste droog is :P

Heb sinds vandaag wel weer iets anders (jaja ik blijf bezig)

Als ik m'n stuur ver om draai, hoor ik op een bepaald moment een soort gekraak, wat een beetje te omschrijven is als het geluid van bijvoorbeeld een caravan die op de trekhaak heen en weer gaat. Verder merk ik niks aan de auto, en het is alleen op een bepaald punt :S Lijkt me niet echt goed :P Het geluid komt ergens voor vandaan, volgens mij meer van de rechterkant.

hmm dit gevonden: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ak#1732596

Lijkt wel veel op mijn geval. Is de veerpootlagers vervangen veel werk, en is dat goed zelf te doen?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Idd waarschijnlijk veerpootlagers. Controleer het eens door de kap open te doen en bovenaan de veerpoot te luisteren als iemand het stuur draait?

Is wel goed te doen, ik ben me even aan het bedenken of je veerspanners nodig hebt, volgens mij wel namelijk. De veerpoot eruit halen is niet lastig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie