Roestvorming bovenste randen portieren
-
Zijn er meer mensen die net als ik last hebben van (lichte) roestvorming aan de bovenste randen van hun portieren? Ik las toevallig in een oud artikel over de Peugeot 405 MI16 dat het eerste type nog weleens last daarvan had door het schuren van de randen tegen de deurrubbers. Er werd de tip gegeven de randen met folie te beplakken. Ik heb gemerkt dat een nieuw laagje lak er na verloop van tijd weer af schuurt, dus zo'n gekke tip vind ik het niet, al vind ik het geen fraaie oplossing. Wat raden jullie aan om dit tegen te gaan? Deurrubbers invetten misschien?
-
Ja
, alleen op de bestuurdersdeur. Tis alleen niet heel veel, 2 kleine plekken. En inderdaad op die plekken gaat de lak er steeds weer af. Oplossing weet ik jammer genoeg niet.

tis vaak alleen de linker, aangezien die vaker open en dicht gaat dan de rechter 

-
Klopt.
Maar hoe dit netjes op te lossen? Ik wil namelijk niet de indruk wekken dat m'n wagen door plakbandjes bijeengehouden wordt.
Maar hoe dit netjes op te lossen? Ik wil namelijk niet de indruk wekken dat m'n wagen door plakbandjes bijeengehouden wordt.

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
plakband is toch normaal bij een renault
opnieuw bijtippen en dan stukje doorzichtige folie?
of folie in kleur?

of folie in kleur?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Als dat normaal is, verkopen ze bij Renault vast wel folie in de kleur van de wagen.Luco/Alpine-racer schreef:plakband is toch normaal bij een renault![]()
of folie in kleur?

Je kunt tenslotte ook heel je wagen laten bestickeren zodat het lijkt alsof deze overgespoten is. Eigenlijk best interessant als ik de huidige kleur zat ben en 'em toch ooit wil terugbrengen naar de originele kleur.

heb n keer bij een clio16V gezien dat er aan de binnezijde van de deur thv de bovenkant van de voorruit (waar t t ergste is) dat er van die zwarte tape op zat. Wel knoeperd hard, met de fohn erop gevormd, zag er btje uit als kevlar, maar dan anders
scheelde wel dat t een zwarte was, dus viel t niet op, bij een rooie oid, geen idee.. Het zat wel aan de binnekant, dus vanaf buiten zag je er nix van. Echter als je de deur opendeed, zag je t wel zitten dus..

scheelde wel dat t een zwarte was, dus viel t niet op, bij een rooie oid, geen idee.. Het zat wel aan de binnekant, dus vanaf buiten zag je er nix van. Echter als je de deur opendeed, zag je t wel zitten dus..

Ik denk dat dit niet op een fatsoenlijke manier op te lossen is. Het is gewoon slijtage. Het schuurt elke keer lekker langs dat rubber en daar doe je weinig tegen.LotuzClioWilliams schreef:Klopt.

-
Dan gaan we maar gewoon met een rolletje plakband aan de slag. Als dat goed werkt, kan ik altijd nog een mooiere oplossing verzinnen. 

hey, en ff die tape verwijderen voor de verkoop kan altijd nog 
tis conservering dan he

tis conservering dan he

-
Beter dan meteen de hele wagen vacuum verpakken. 

als t al blijft zitten door t vocht..
Ik heb ook van die plekkies aan de bovenkant van me deur.
Mij is verteld dat je het kan bijspuiten. Er zijn verfwinkels die ook kleur kunnen mengen en in een spuitbus kunnen krijgen.
Eerst beetje schuren, dan evt. bij werken met ijzerplamuur en dan gronden en bijspuiten.
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar wil het wel gaan doen aangezien ik niet echt geld heb voor een andere, en me auto nog lekker rijd en er veel aan het vertimmeren ben.
Of als ik echt de geldpest heb wil ik 'm over laten spuiten. Heb hier en daar nog meer krasjes enzo.
Mij is verteld dat je het kan bijspuiten. Er zijn verfwinkels die ook kleur kunnen mengen en in een spuitbus kunnen krijgen.
Eerst beetje schuren, dan evt. bij werken met ijzerplamuur en dan gronden en bijspuiten.
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar wil het wel gaan doen aangezien ik niet echt geld heb voor een andere, en me auto nog lekker rijd en er veel aan het vertimmeren ben.
Of als ik echt de geldpest heb wil ik 'm over laten spuiten. Heb hier en daar nog meer krasjes enzo.
-
Ik ben niet meer van plan nog aan de Williams te gaan klussen.