ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Jean-Paul-S
Über-Spammer

als je een peco hebt, is het erg mooi als hij vanaf spruitstuk open is. maar de agentjes vinden dat ook mooi want dan mogen ze stoer doen en een papiertje schrijven :wink:
wookie

J-P-S schreef:als je een peco hebt, is het erg mooi als hij vanaf spruitstuk open is. maar de agentjes vinden dat ook mooi want dan mogen ze stoer doen en een papiertje schrijven :wink:
Zit er voor de kat nog een demper ? |: Idee ook de kat te verwijderen voor meer geluid ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

als je veel geluid wilt, dan kun je het beste een katvervanger monteren en demperloze middenpijp. klinkt erg mooi met een peco! 8)
wookie

J-P-S schreef:als je veel geluid wilt, dan kun je het beste een katvervanger monteren en demperloze middenpijp. klinkt erg mooi met een peco! 8)
Scheelt een kat vervanger zoveel dan ? Nu is het geluid echt heel bescheiden.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

probeer het maar. hoor je er duidelijk ja. gewoon doen kan geen kwaad, word alleen maar beter!
wookie

Hey,

Ik zit net te kijken, dit lijken dezelde dempers maar zonder het gedeelte in het einstuk van de demper

Mijn Demper :
[img]http://home.planet.nl/~gruij134/1.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~gruij134/2.jpg[/img]

[img]http://home.planet.nl/~gruij134/3.jpg[/img]
Tom
Moderator
Car: MB

hij gaat er wel iets meer van rochelen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

een peco of devil geeft meer effect dan deze :lol: hangt er een beetje vanaf wat je wilt ook. als je smorgens om 6 uur de straat uit moet rijden met een auto die van voor tot achter open is, daar zal je omgeving niet zo blij mee zijn! :lol:
wookie

J-P-S schreef:een peco of devil geeft meer effect dan deze :lol: hangt er een beetje vanaf wat je wilt ook. als je smorgens om 6 uur de straat uit moet rijden met een auto die van voor tot achter open is, daar zal je omgeving niet zo blij mee zijn! :lol:
Ik heb een peco, misschien dom maar lijkt een decibel killer in te zitten ? En die onderste leeg ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ik heb een peco, misschien dom maar lijkt een decibel killer in te zitten ? En die onderste leeg ?
dat is type afhankelijk. volgens mij niet te demonteren. de peco die ik hier heb is eentje met een gat van 10-11cm en dan helemaal open. een bb2 of bb4 meen ik.
wookie

J-P-S schreef:
dat is type afhankelijk. volgens mij niet te demonteren. de peco die ik hier heb is eentje met een gat van 10-11cm en dan helemaal open. een bb2 of bb4 meen ik.
Hoe klinkt dat ?
willow

ik heb ook heeeeeel veel geluid, af en toe beetje irritant, maar er komt echt een supermooi geluid uit (heeft een beetje een impreza geluid)

vanaf het spaghetti dikke diameter buizen naar achter met invidia einddemper...
wookie

willow schreef:ik heb ook heeeeeel veel geluid, af en toe beetje irritant, maar er komt echt een supermooi geluid uit (heeft een beetje een impreza geluid)

vanaf het spaghetti dikke diameter buizen naar achter met invidia einddemper...
Het impreza geluid heb ik er ook inzitten, maar alleen op volgas. De bedoeling is op minder gas en volgas meer geluid :)
Frits Clio 16v

Dan moet je een katvervanger kopen, klinkt super (~)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Hoe klinkt dat ?
dat klinkt met gewoon rijden al sportief, en als je doortrekt komt er flink lawaai los. haal gewoon die kat eronderuit. scheelt echt enorm!
wookie

J-P-S schreef:
Hoe klinkt dat ?
dat klinkt met gewoon rijden al sportief, en als je doortrekt komt er flink lawaai los. haal gewoon die kat eronderuit. scheelt echt enorm!
Welke moet ik aan denken ? Voor veel mooi geluid en betaalbaar ? :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

een katvervanger?

die kun je gewoon kopen. is een stuk buis met flensen erop. een uitlaat, peco, devil. dat maakt herrie genoeg :wink:
willow

zijn dr hier nog mensen met ervaringen over voorruit vervangingen..??

ik zelf heb een clio 16v uit '91 en de ruit is vrij slecht (zit er waarschijnlijk al vanaf "91 in), zitten een paar sterretjes en putjes in en toch wel wat steenslag, vooral hinderlijk met autorijden als de zon schijnt..

nu probeer ik via de verzekering een nieuwe voorruit erin te laten zetten door carglass voor 68 euro (eigen risico)

hebben jullie of kenne jullie mensen die dit ook hebben laten doen...ik bedoel 68 euro is niet veel geld...als je nagaat dat het 300 euro kost ofzo

groet
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Afhankelijk van je verzekeraar. Bij bv Fortis heeft het geen invloed op je premie maar bij Centraal Beheer blijft je korting een jaar bevoren (eigenlijk betaal je het dus daar zelf terug). Zo kan je zien dat goedkoop dus niet altijd de beste is.

Zelf nooit slechte ervaringen met Carglass of Autotaalglas. Carglass komt op locatie en Autotaalglas heeft een leen-smart.
Als het niet ten koste van je korting gaat zou ik het zeker doen bij Carglass of Autotaalglas. Zeker omdat je verzekeraar een groot gedeelte betaald terwijl het (waarschijnlijk) geen invloed op je korting en dus premie hebt!
Mocht je het niet vertrouwen bij Carglass of Autotaalglas kan je bij een aantal verzekeraars ook gewoon zelf kiezen bij wie je het laat doen, je zal dan je standaard eigen risico hebben(waarschijn € 130???)

Let wel op dat het alleen bij WA + Beperkt casco (WA+) en bij WA+ volledig casco (All Risk) ruitvervanging/herstel is verzekerd.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
willow

Clio-Power schreef:Afhankelijk van je verzekeraar. Bij bv Fortis heeft het geen invloed op je premie maar bij Centraal Beheer blijft je korting een jaar bevoren (eigenlijk betaal je het dus daar zelf terug). Zo kan je zien dat goedkoop dus niet altijd de beste is.

Zelf nooit slechte ervaringen met Carglass of Autotaalglas. Carglass komt op locatie en Autotaalglas heeft een leen-smart.
Als het niet ten koste van je korting gaat zou ik het zeker doen bij Carglass of Autotaalglas. Zeker omdat je verzekeraar een groot gedeelte betaald terwijl het (waarschijnlijk) geen invloed op je korting en dus premie hebt!
Mocht je het niet vertrouwen bij Carglass of Autotaalglas kan je bij een aantal verzekeraars ook gewoon zelf kiezen bij wie je het laat doen, je zal dan je standaard eigen risico hebben(waarschijn € 130???)

Let wel op dat het alleen bij WA + Beperkt casco (WA+) en bij WA+ volledig casco (All Risk) ruitvervanging/herstel is verzekerd.
jep, € 68 eigen risico, dus me no claim blijft hetzelfde

ik zit bij unive en die hebben idd carglass en autotaalglas voor zich werken..

maar zullen ze niet moeilijk doen over vervanging terwijl dr niet een hele grote scheur inzit... er zitten wel een paar putjes in (steenslag), en een wat groter sterretje. al met al vrij vervelend als de zon op je ruit staat..
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Neej,

als je ruit niet gemaakt kan worden moet ie toch worden vervangen? Doen ze echt niet moeilijk over hoor.

Met een scheur moet je ruit worden vervangen of dat nu een grote of kleine is maakt niet uit. Volgens mij kan die dan ook in een aantal gevallen APK afgekeurd worden als je ruit niet goed is.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

als er bijvoorbeeld een ster in het gezichtsveld zit recht voor je, word hij afgekeurd. of op grote sterren.

gewoon nieuwe erin zetten.
willow

juistem, kijk je moet het gewoon zien als een ruit die dr al vanaf fabriek af op zit..de auto is heel netjes (overgespoten enzo) maar alleen die voorruit die past er gewoon niet bij

veel krasjes op de ruit putjes, bovenin zit een aardige ster e.d.

moet je dan ook nog contact opnemen met de verzekeringmij?? want ik heb al een afspraak met carglass gemaakt voor vervanging voorruit...

die vrouw van carglass raadde me aan om even unive op te bellen en om toestemming te vragen daar... maar op de site van unive staat weer dat je het niet hoeft te melden en de rekening gewoon kan opsturen (doet carglass voor je) je moet alleen kopie groene kaart en 68 euro meegeven aan monteur op lokatie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nee, gewoon rekening opsturen. laat er een melding bijzetten dat er een grote ster inzat :wink:

kan niet misgaan.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

J-P-S schreef:nee, gewoon rekening opsturen. laat er een melding bijzetten dat er een grote ster inzat :wink:

kan niet misgaan.
Carglass stuurt nota automatisch naar je verzekeraar. Carglass controleert alleen de dekking bij je verzekeraar. Verder echt niets. Daar hebben ze geen tijd voor. Weet je hoeveel ruiten er per dag moeten vervangen worden.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hmmm,

ja dan zal het wel vanzelf gaan. gewoon laten doen. is sowieso irritant. rijd nu in een 5je rond met een sterretje, wil ook een andere ruit erin.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

J-P-S schreef:hmmm,

ja dan zal het wel vanzelf gaan. gewoon laten doen. is sowieso irritant. rijd nu in een 5je rond met een sterretje, wil ook een andere ruit erin.
Een sterretje kan nog worden dichtgelijmd. Kosten een kleine € 90,- dacht ik, wel WA+ of WA Allrisk verz. zijn.
willow

reperatie kost je helemaal nix...

en ruitvervanging 68 eur bij unive...

kijk als het nou een nette ruit was geweest met 1 sterretje dan had ik die laten maken, maarja die ruit doet gewoon onder tov de auto...

het ergste is dat het "gevaarlijk" kan zijn met de zon erop, omdat je dan al die krassen enzo ziet zitten
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

willow schreef:reperatie kost je helemaal nix...

en ruitvervanging 68 eur bij unive...

kijk als het nou een nette ruit was geweest met 1 sterretje dan had ik die laten maken, maarja die ruit doet gewoon onder tov de auto...

het ergste is dat het "gevaarlijk" kan zijn met de zon erop, omdat je dan al die krassen enzo ziet zitten
Als je niet bent verzekerd moet je het zelf betalen, meestal blijf je het wel zien hoor. En moet de ruit op ten duur toch worden vervangen.
MarcoG
Contacteer:

Ik heb em netjes bij autoglasrepair.nl laten repareren. Nog zelf mee kunnen helpen (Y)
Kost niks, geen eigen risico, wat Univé daarmee doet weet ik nog niet. Of ze de korting een jaar bevriezen of niet. Ben blij met mijn nieuwe ruit. :)

Wat ik begrepen heb van die jongen is dat Carglass de duizenden klanten via Univé doorgestuurt krijgt, daarvoor aan Univé korting geeft op de rekening en die korting door de klant dan zelf bijgelapt wordt (= dan weer diezelfde 68,- eigen "risico")
willow

voor € 68 euro kan je ook niet tobben, kost geloof iets van € 300 euro een nieuwe ruit..
MarcoG
Contacteer:

68 euro is gewoon rip off omdat het nergens voor nodig is (zodat de vrouw van de directeur van carglass in een cayenne kan blijven rijden ja)

En een nieuwe ruit kost nog geen 100 euro zonder montage. Montage is ie een uurtje mee bezig, zou nog geen 200 hoeven kosten in totaal.
willow

k heb een keer geinformeerd, en toen was het 270 eur excl nieuwe rubber en ongeveer 100 eur meer als je ook nieuwe rubber erbij gemonteerd wilde hebben...
Johan_16v
Contacteer:

ik heb een vervelend geluid dat uit mijn tellerbak komt, meer bepaald uit de toerenteller. het ding werkt nog naar behoren, maar lijkt alsof er iets in los ligt of rammelt, want als je tegen het paneel tikt dan verdwijnt het geluid ff, iemand een idee wat dat kan zijn?
ben van plan om het ding er eens uit te halen zo meteen...

edit : zat ergens een schroefje los, denk dat het hiermee opgelost is :smoke:
Laatst gewijzigd door Johan_16v op di 27 jun 2006 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcoG
Contacteer:

100 euro voor een reepje rubber? Bij mij zit nog gewoon het oude rubber erop. Kun je zo vervangen als je wilt.
Gesloten