Project SRADracer [GT Turbo]

Vertel hier alles over je project.
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

Na een hoop vriendelijke, doch dringende verzoekjes :P Hier maar ff een topic aangemaakt.

Wat wil ik gaan doen.

Alu veerpootbrug
Oliekoeler
oliedruk, temp en turbodruk meters
Andere stoelen met 4punts gordels
witte knippers
turbodruk opschroeven

De alu veerpootbrug heb ik al liggen. moet ik alleen wel ff opnieuw polijsten.
Meters heb ik via RTC markt gekocht. Zijn van VDO. Komen dus ook snel binnen.
De rest komt over een tijdje wel, met als laatste de druk opschroeven. Eerst maar eens kijken wat de auto doet met standaard druk.
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

Nou wou ik net de alu veerpootbrug monteren, maar toen had ik al meteen een probleem. Hij past niet. iig de buis van de anti-perculatie fan zit in de weg. Hoe hebben de mensen hier het opgelost? Gewoon die complete fan incl buizen weg? Of de buizen aangepast?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

meters van Tijn zeker :wink: . Druk opschroeven wel mee uitkijken en pas doen als je blok 100% in orde is. zorg eerst voor normaal onderhoud en vervang indien nodig het een en ander. (Kleine dingen zoals een rotor, verdelerkap, bougie kabels en bougies zelf kosten niet de wereld maar worden vaak vergeten).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bedoel je zoiets? In dit geval kun je namelijk de veerpootbrug makkelijk monteren met behoud van de antiperculatie.

[img]http://img175.imageshack.us/img175/2123/pat00543gq.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Meeste gt rijders flikkeren hem weg toch?


iets met brandgevaar? :~
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Tom schreef:Bedoel je zoiets? In dit geval kun je namelijk de veerpootbrug makkelijk monteren met behoud van de antiperculatie.

[img]http://img175.imageshack.us/img175/2123/pat00543gq.jpg[/img]
komt me bekend voor :smoke:
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

uhm. laat maar zitten. Heb weer iets stoms gedaan. Moest andersom geplaatst worden. Dacht dat ie zo niet paste. Motorkap ging niet dicht. Maar met een beetje wrikken gaat de kap wel weer dicht. Zat rubber tussen van het schotje waar je ontsteking zit. Die was omhoog geduwd |:
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

Ik lees op dit forum ook erg veel over het cup actuator circuit. Maar hoe is die aansluiting nou precies? Daar is niks over te vinden. Geen een van de geposte plaatjes doet het meer.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

SRADracer schreef:Ik lees op dit forum ook erg veel over het cup actuator circuit. Maar hoe is die aansluiting nou precies? Daar is niks over te vinden. Geen een van de geposte plaatjes doet het meer.
Originele aansluitingen:

[img]http://www.geocities.com/tinoklij/Tunin ... andard.jpg[/img]

Cup-circuit:

[img]http://www.geocities.com/tinoklij/Tunin ... uation.jpg[/img]

:wink:
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Erik (Schepjes) schreef:Meeste gt rijders flikkeren hem weg toch?


iets met brandgevaar? :~
ff goed zekeren, en er is niets aan de hand..
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

[img]http://members.home.nl/tilburgs82/Cup%20circuit.JPG[/img]

Die omcircelde aansluiting. Moet die gewoon open blijven? Of moet daar ook een afsluiting op?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ja,moet gewoon open blijven,en vooral Niet afblinden :|- ,anders werk je wastegate niet meer :wink:
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

maar kan iemand uitleggen waarom je turbo dan eerder opspint?
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

Nou. de dorpels zijn dus toch rot aan de onderkant. Wou de wagen op de krik zetten en die ging er dwars doorheen.
Skirts ff losgemaakt. Toen bleek dus dat de dorpels aan allebei de kanten rot waren.

Morgen dus maar ff afspraak maken met Tecton.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tecton?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

Tecton Carrosserie Laswerk in Schijndel. Hoor ik heel veel positieve reacties over.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nog nooit van gehoord
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

is nog een echte ouderwetse vakman.
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

m'n VDO meters zijn net binnen. Binnenkort dus ff langs biesheuvel gaan voor sensoren.
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

auto is vandaag opgehaald van de lasser. komt ie weer door de apk heen :) Volgende week ff alle naden dichtkitten en alles behandelen tegen roest. Wielkastverbreders en skirts monteren.
m'n VDO meters inbouwen (mits m'n klepje binnen is), samen met de turbotimer.
Cupcircuit aanleggen.
En als ik zin heb ook m'n alu stabilisatorstang polijsten.
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

Naden zijn dichtgekit. Kan het vannacht mooi drogen. Morgen ff inspuiten met zinkspray. Daarna nog een antiroest laag eroverheen. Kan ie er voorlopig weer tegen, hoop ik :)

Er zat zelfs nu al weer roest op de nieuwe dorpels. Slaat echt nergens op (N) Eerst dus alles weer ff goed schuren (Y)

Alleen m'n meters kan ik niet inbouwen. m'n klepje voor de radio is nog niet binnen. Martijn berk zou mij er een opsturen. maar heb na 3 weken nog steeds niks gezien :( Misschien is ie ziek ofzo, of op vakantie. Of vergeten...
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

alles zit er weer op :) Alleen toen ik m'n handrem aan trok, brak de kabel :( Even later op de snelweg brak ook de koppelingskabel :(

nog genoeg te doen dus voor automaxx :p
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ai..geen goede dag voor kabels dus.. ;)
Maar even vervangen en dan op naar automaxx! (Y)
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

ja idd. koppelingskabel is geen probleem, maar die handremkabel ??? Die gaat bij het wiel meteen ergens in. En dat aan beide remmen. Echt geen idee hoe je die kabel moet trekken...
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Misschien een keertje een werkplaatshandboek, of een Haynes manual halen voor de 5, dan moet het allemaal wel goedkomen :)

Mensen hier op t forum weten wel hoe het moet, die zullen t zo wel roepen :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Handremkabels gaan bij het wiel de achteras in,en komen er een klein stukje verderop weer uit,naar voren toe eruit trekken, en de nieuwe weer terugsteken richting het wiel.

Ze willen alleen nog wel eens verrekte vast zitten in de remklauw,ff met een goed passende doorslag eruit slaan :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

t is wel te doen inderdaad.

Maar ik verklap je lekker niet dat het hoerewerk is :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

Florus schreef: Ze willen alleen nog wel eens verrekte vast zitten in de remklauw,ff met een goed passende doorslag eruit slaan :wink:
Dan heb ik weer geluk. 1 kant is dus afgebroken en deandere kant zit los ;)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

SRADracer schreef:
Florus schreef: Ze willen alleen nog wel eens verrekte vast zitten in de remklauw,ff met een goed passende doorslag eruit slaan :wink:
Dan heb ik weer geluk. 1 kant is dus afgebroken en deandere kant zit los ;)

Of niet,want ik bedoel waar de buitenkabel in de remklauw vast zit, zit meestal lekker vastgerot :wink: Succes........... :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zit zo'n fijn busje. Ik heb ooit bij een gare klauw (daarna helemaal :lol: ) heel dat oogje erom heen maar weg geslepen. Werkt ook goed als je de klauw toch niet meer nodig hebt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

Florus schreef: Of niet,want ik bedoel waar de buitenkabel in de remklauw vast zit, zit meestal lekker vastgerot :wink: Succes........... :lol:
Zoals ik al zei. 1tje is afgebroken en de andere kant zit los :) (die busjes in de klauw zelf bedoel ik dan)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Dus moet je nu een hele andere remklauw monteren?
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

nee alleen dat, ja wat is het, een soort klemmetje op de kabel zelf. Die zorgt ervoor dat je kabel vast blijft zitten zeg maar. die is afgebroken.
SRADracer
Berichten: 118
Lid geworden op: za 13 mei 2006 17:22
Locatie: Rosmalen

gvd. volgens mij zit er een vloek op dat 5je :( Wil ik um net starten, startmotor kapot. hij slaat 2x aan en dan draait ie door zeg maar. Nou hoorde ik van Erik dat er ook andere, betere startmotoren verkrijgbaar zijn voor een 5GTT, maar hij wist niet welke. Dacht zelf van een williams ofzo.

Weet iemand dit???
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

ff een klap op je startmotor geven, dan heb je wel weer ff kans dat die het doet.
Je hebt 2 typen startmotoren voor de 5.
Een normale en een hoogtoerige.
Normale is dat grote lompe ding die wel op meerdere renault modellen is geplaatst.
En de hoogtoerige is een kleinere die dus gewoon hogere toeren maakt.
Schijnt voor een 5je beter te werken, heb ik van horen zeggen.
Plaats reactie