[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tom
Moderator
Car: MB

Merijn kennend moet hij nou weer drie weken uitrusten :lol: (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Car: Megane RS

de eerste opmerking die het gaf toen ik zei: mooi, drie weken vakantie, dus minimaal twee weken werken aan de gtt, was: ja, met dit warme weer ga ik echt niet in de zon staan zweten aan dat hok :lol:
mwah...komt goed (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Morgen gaan we gewoon weer verder... ;) Ik zal ook wel moeten, anders heb ik een probleem als mijn ouders terug komen van vakantie. De hele garage staat vol met onderdelen. Morgen effe een beetje opruimen, denk ik. :P
-jacco-
Über-Spammer

Goed bezig (Y)
Tapijtje ziet er weer netjes uit :)

Ik heb mijn "nieuwe" met de hogedruk gedaan, ging ook goed :D
(Mn eerste set stoelen trouwens ook, wat daar voor bagger uitkwam :~ )
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Merijn
Über-Spammer

En vandaag de nieuwe dorpellijsten en popnagels opgehaald. Die laatste was ik alweer bijna kwijt, toen ik ze op het dak van de auto had laten liggen bij het inladen van de dorpels. ;) Gelukkig lagen ze nog op de weg toen ik er na 10 minuten achter kwam. :P

Geen idee of jullie het iets interesseert, maar hier 3 fotootjes. :)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Dorpellijst01.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Dorpellijst02.jpg[/img]
Dorpellijsten (links, rechts zit nog in de doos)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Popnagels.jpg[/img]
Popnagels... Van zilver, als je de prijs mag geloven. ;)

De dorpel aan de achterkant wordt alleen verkocht met een geheel achterscherm en dat weiger ik te doen, dus daar gaan we een andere oplossing voor zoeken.

Verder vandaag niet zoveel kunnen doen, wegens andere verplichtingen... :( Morgen ook niks, dus vrijdag gaan we weer aan de bak! Iemand een idee hoe ik het beste een versnellingsbak aan de buitenkant kan reinigen, zonder de pakkingen aan te tasten?
Tom
Moderator
Car: MB

hebben ze geen immitatie achterschermen waar je dan enkel het dorpeldeel van gebruikt ofzo?

En reinigen met een tandenborstel en benzine?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Die achterschermen zijn er wel, maar dat is voor zover ik kon vinden allemaal overzettroep... Maar we zoeken rustig verder. ;)

Iemand nog een electrische tandenborstel over? Ik ben nogal lui uitgevallen... :lol:
Haas

steven heeft de zijne toch nog in de wasbox schoongespoten?
ik heb m ook met een borstel gedaan, maar begin er niet aan, niets voor mij,dus al helemaal niet voor jou. Met een braun doe je daar nog uuuuuuuren over... :(
Merijn
Über-Spammer

Hmm... Misschien toch maar langs de wasbox dan. ;) Of inspuiten met koudontvetter en daarna goed afspoelen. Geen idee of dat helpt, maar het is het proberen waard, denk ik.
CChris

zijn dat trouwens speciale popnagels ofzow dat je ze bij de dealer besteld? je kan toch ook gewone popnagels gebruiken??
R 5 Convertible Rulezz
Merijn
Über-Spammer

Het zijn popnagels die in de dorpel geknepen moeten worden, zodat je de skirts weer kunt monteren. Die zitten niet op de dorpels... Die zijn universeel voor alle 5jes. Maar ik vind ze een beetje een vreemde vorm hebben die niet overeenkomt met de 'puntjes' die op de dorpel zitten. Ga morgen effe kijken hoe dat precies zit.

Zou iemand dat anders in Dialogys op kunnen zoeken? Ik moet nu afgaan op wat die klootviolen bij de dealer me aansmeren. :) Het gaat om artikelnummer: R77 03 072 289
CChris

hmmm okey, ben wel eens benieuwd dan naar hoe dat mag zitten op die manier........kun je foto's maken als ze er weer opgaan?

hoe ga je het trouwens oplossen met de "pikkies" waar de klemmetjes op moeten aan de bovenkant vd skirt? daar moet ik ook nog wat voor hebben namelijk........heb wel iets gelezen over kleine schroefjes er in draaien ofzow met een verzonken kop en die uit laten steken?
R 5 Convertible Rulezz
Merijn
Über-Spammer

Dat zijn volgende de dealer nu net deze popnagels... :)
CChris

Merijn schreef:Dat zijn volgende de dealer nu net deze popnagels... :)
ooooowwhhhh aha, :lol: nu snap ik em......foutjuh, dacht dat je het over de onderste had. het klinkt wel logisch op zich, kan ik deze ook weer op mn lijstje zetten om te bestellen bij de dealer morgen :D
R 5 Convertible Rulezz
Merijn
Über-Spammer

Schrik niet... €1,42 per stuk! Ex. BTW natuurlijk...
Haas

Merijn schreef:Ex. BTW natuurlijk...
uiteraard... (B) :S
CChris

sjah shit happens........hobby's kosten nou eenmaal geld, alleen is een renault nogal een dure hobby dan, mjah....

khad die prijs net al gezien op http://www.5gt.nl bij de lijst met bestelnr's enz
R 5 Convertible Rulezz
Merijn
Über-Spammer

Wacht even met bestellen tot ik zeker weet dat het de goede zijn, he. ;)
CChris

Merijn schreef:Wacht even met bestellen tot ik zeker weet dat het de goede zijn, he. ;)
(Y)
R 5 Convertible Rulezz
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

wel zonde als je door je nieuwe dropels moet gaan popnagelen. Maar volgens mij zijn die pielekes op die popnagels ook te lang. Ik denk dat je de skirts er dan niet meer op krijgt. Je zou die dingen nog wat kunnen afzagen? Denk dat die dingen van alu zijn of niet.
Laatst gewijzigd door Johan op do 22 jun 2006 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.
CChris

Johan schreef:wel zonde als je door je nieuwe dropels moet gaan popnagelen. Maar volgens mij zijn die pielekes op die popnagels ook te lang, om die skirt klemmetjes aan te bevestingen.
idd das best zonde, ook omdat er dan weer stukjes ijzer van het boren in je dorpel terecht komen en dat kan weer gaan roesten van binnenuit.....toch nog maar een keer een extra bus tectyl dr in spuiten denk ik :p
R 5 Convertible Rulezz
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Ja dat ook. Maar die popnagels kun je ook, voor dat je de dorpels erinlast, erop maken.

Maar Merijn goed dat je weer begonnen bent aan de 5. Is die motorruimte nu al bling bling :)?
Laatst gewijzigd door Johan op do 22 jun 2006 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

Owow wat ben je ook eigenwijs Merijn.

Dorpels kun je veel beter bij Autoplaat in drachten kopen, die zijn en veel goedkoper en die lopen over de hel lengte met een heel klein stukkie van het scherm eraan.

Die skirtpopnagels zou ik met een grote zwaai weggooien en daar zou ik een paar afgezaagde spijkerkoppen voor terug laten lassen. Goedkoper en kan veel mooier.
Als je ze dan echt perse wil poppen doe dat dan VOORDAT je ze laat inlassen, zodat je je goed kan afkitten aan de binnenkant en de maten kan opnemen van je bestaande dorpel.

En die versnellingsbak moet je schoonmaken met het 'Motorwash' programma van de wasbox, daar zit namelijk een beetje koud ontvetter in :p
Maar vooraf de grote olieklompen eraf krabben met een schroevendraaier is wel handig uiteraard.
Merijn
Über-Spammer

Ja, ik weet het, ben eigenwijs... :) De spullen die men me kon leveren waren allemaal overzetdorpels en daar zit ik niet op te wachten. Dan maar origineel en duur. Dat er veel geld in gaat zitten wist ik van tevoren.

Die popnagels zet ik uiteraard van tevoren in, zodat het goed behandeld kan worden van binnen uit. Maar zoals meerdere mensen hier, heb ik mijn twijfels over die dingen. Ze zijn gewoon erg lang. :S Maar we zullen zien.
Haas

heb je nou vandaag nog wat gedaan paljas?
Steven

Autoplaat levert geen overzetdorpel, waarom denk je nou dat ik het zeg? Eikel :p

Edit: zo gelijk maar ff een foto van Daniel laten zien: Klik
Laatst gewijzigd door Steven op do 22 jun 2006 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer

Dat had je dan effe wat eerder moeten zeggen... :P
Steven

Ik heb het je verteld pino, ik wilde zelfs voor 2GT's tegelijk bestellen toen, maar dat wilde je toen niet (en ik heb ze uiteindelijk ooknie besteld :D ).
Merijn
Über-Spammer

Hmm... Kan deze dingen op de site niet vinden. Maar ik zal eens bellen. Misschien kan ik deze nog teruggeven, maar vrees van niet.
Steven

Je moet ze ook bellen/mailen, ze hebben die dorpels al jaren.
Catrinus kwam ooit met de tip en er zijn al meerdere RTC'ers die ze hebben.
Tijn
Contacteer:

ik ga ze vandeweek bestellen daar, dus als er meer mensen zijn die ze nodig hebben wil ik het wel ff regelen ?
there is no spoon.
Merijn
Über-Spammer

Wat kosten ze ongeveer, Steef?
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb er daar ook besteld dacht dat ze rond de 35 euro waren, en voor de verzending was ik net zo veel kwijt (N)
Merijn
Über-Spammer

Ach ja... Als je ziet wat je bij Renault kwijt bent voor halve dorpels, dan ben je heel blij met die prijzen. Ook al moet er flink betaald worden voor de verzending.
Ad van Haperen
Contacteer:

Inderdaad, daarom heb ik ze ook daar gehaald

[img]http://www.renault5.nl/restauratie5gte/DSC02856.jpg[/img]
Plaats reactie